Miks mulla alkaa särkeä pää veden juomisesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Mä en normaalisti juo vettä laisinkaan. Siis puhdasta vettä. Yleensä juon limsaa (joo tiedän, ei niin fiksua) tai mehua (joo tiedän, ei niin fiksua sekään).

Vauvan synnyttyä muutaman ekan viikon join paljon vettä ja kärsin kamalasta päänsärystä. Eilen illalla ja tänään ei tuo imetys oikein onnistunut, eli maitoa ei herunut tai sitten tuli liian vähän. Sen takia päätin ryhdistäytyä ja juoda vettä.

En ees juonut mitenkään liikaa, ehkä n. 2 litraa yhteensä. Siis päivällä. Ja siihen päälle sitten perinteiset limsat (mä oon pepsi max-riippuvainen).

Koko iltapäivän ja illan mulla on särkenyt taas pää. Eli ihan selvästi tulee vedestä. Miksi ihmeessä?

Jos juot liian kylmää vettä? Mulla joskus alkanu päähän sattuu liian kylmä vesi. (Himskatti, en kyl nyt ookkaan varma sattuko se ku join kylmää vettä vai uidessa kylmässä vdessä... :ashamed: :D ) Että otappa ny tuostakin selvää... :xmas:

Outoa... Mut hei, en tiä onko sulle tästä monestikin sanottu äläkä nyt ota pahalla, mut ymmärsin et sul on ylipainoaja laihdutat? Siinä ei ainakaan kauheasti noi limut ja mehut auta... Kokeile vaikka kevyttä vissyä välillä.

En mä kyllä juo edes liian kylmänä kun meidän keittiön kraanasta ei oikein kylmää vettä tulekaan :/

Ja vieras: en todellakaan ota pahalla. Mä en juo vissyä lainkaan. Ja siis sokerittomia mehuja ja limsaa juon. Vaan eipä nekään kuulemma hyviä ole kun ylläpitää makean himoa. Mä vaan tosiaan oon NIIN pahasti koukussa Pepsi Maxiin että tuntuu sulalta mahdottomuudelta silkka ajatus elämästä ilman sitä :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
En mä kyllä juo edes liian kylmänä kun meidän keittiön kraanasta ei oikein kylmää vettä tulekaan :/

Ja vieras: en todellakaan ota pahalla. Mä en juo vissyä lainkaan. Ja siis sokerittomia mehuja ja limsaa juon. Vaan eipä nekään kuulemma hyviä ole kun ylläpitää makean himoa. Mä vaan tosiaan oon NIIN pahasti koukussa Pepsi Maxiin että tuntuu sulalta mahdottomuudelta silkka ajatus elämästä ilman sitä :ashamed:

Ok. No, kaikilla meillä lienee paheemme :) Mites jos huijaisit päätäs, mausta vesi vaikka sitruunalla? :D

Siis joit pari litraa vettä ja vielä limut päälle. Kuinka paljon yhteensä?
Joitko kofeiinipohjaisia juomia vähemmän kuin yleensä, päänsärky voi johtua kofeiiniriippuvuudesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras :

Ok. No, kaikilla meillä lienee paheemme :) Mites jos huijaisit päätäs, mausta vesi vaikka sitruunalla? :D

Pitää varmaan kokeilla :D. Outo nuppi tää on muutenkin, kaipa toi vois toimiakin :snotty:

Joskus laihdutin ja join vettä paljon+kärsin päänsärystä.Mun elimistössä oli liian vähän suolaa,jotain luontaistuote pillereitä siihen söin ja autto.En vaan enää muista mitä ne oli..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis joit pari litraa vettä ja vielä limut päälle. Kuinka paljon yhteensä?
Joitko kofeiinipohjaisia juomia vähemmän kuin yleensä, päänsärky voi johtua kofeiiniriippuvuudesta.

Limua sen 1,5 litraa mitä menee päivässä muutenkin :ashamed: . Eli ei voi oikein siitäkään johtua. Mulla oli tätä samaa aiemminkin kun join enemmän vettä. Ihmettelin kun useampana päivänä särki pää vaikka normaalisti ei koskaan :|

Oisko kuonat lähtenyt liikkeelle kun se ainakin saattaa aiheuttaa päänsärkyä. Jos et normaalisti juo vettä ja yhtäkkiä juot paljon, kyllä elimistössä jotain tapahtuu.

Liika vedenjuontikin voi olla terveydelle vaarallista, se muistaakseni liuottaa kaliumia ja voi tehdä ihmisen huonovointiseksi ja pahimmassa tapauksessa voi joutua sairaalahoitoon jos kaliumin vajaus pääsee pahaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Ritu:
Joskus laihdutin ja join vettä paljon+kärsin päänsärystä.Mun elimistössä oli liian vähän suolaa,jotain luontaistuote pillereitä siihen söin ja autto.En vaan enää muista mitä ne oli..

No mä tein joskus tänne aloituksen että voiko särkeä päätä liiallisesta veden juomisesta (kun silloin join siis paljon vettä). Ja mulle kerrottiin että on tärkeää saada suolaa myös kun muuten vesi huuhtoo kaikki suolat pois elimistöstä...tai jotain.

Mutta nyt ei voi olla kyse siitäkään, sillä mä oon kyllä saanut tänään suolaa...varmaan yli tarpeenkin :/

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Liika vedenjuontikin voi olla terveydelle vaarallista, se muistaakseni liuottaa kaliumia ja voi tehdä ihmisen huonovointiseksi ja pahimmassa tapauksessa voi joutua sairaalahoitoon jos kaliumin vajaus pääsee pahaksi.

mutta mä en juonut kuin sen pari litraa. Eiks se oo ihan suosituskin?

Kannattaisi varmaan vähentää sitä Pepsi Maxin juomista ja juoda sen tilalla vettä. Kyllä tuollainen 3,5 litraa nestettä päivässä + muut nesteet ruoasta alkaa olla aika paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Oisko kuonat lähtenyt liikkeelle kun se ainakin saattaa aiheuttaa päänsärkyä. Jos et normaalisti juo vettä ja yhtäkkiä juot paljon, kyllä elimistössä jotain tapahtuu.

Hei tää on muuten totta :o . Mähän olen tänään käynyt pissallakin tsiljoona kertaa. Niin ja viime yönä... kun jo eilen illalla join runsaasti vettä (mitä en alkuun muistanut).

Voisko tosiaan tuosta jotenkin johtua :o

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Anna sen sitruunan sitten maustua jääkaapissa vedessä, tulee hyvää. :p Olisko tuo jotakin tottumattoman vaivaa sitten,,?

pitää kokeilla, kiitos vinkistä =) . Olis kyllä tuo vesi niin paljon terveellisempi vaihtoehto kuin tuo limukka...

Kannattaisi varmaan vähentää sitä Pepsi Maxin juomista ja juoda sen tilalla vettä. Kyllä tuollainen 3,5 litraa nestettä päivässä + muut nesteet ruoasta alkaa olla aika paljon.

mä oon normaalisti vähentänyt vedestä :snotty: .

Tiedän kyllä itsekin että pitäis vähentää limsan juomista. Mutta mä oon 18-vuotiaasta asti juonut 1,5 litran pullon limsaa päivässä, pahimmillaan 3 litraa. Mä olen siis ihan oikeesti koukussa...

"Vesi, hiilidioksidi, väri (E150d), makeutusaineet (E951, E950), happamuudensäätöaineet (E338, E330, E331), aromit (mm. kofeiini). Sisältää fenyylialaniinin lähteen."

Sun elimistö on tottunut siihen kofeiiniin ja sitä täytyy saada sopivin väliajoin tai muuten tulee vieroitusoireita. Sun on siis alettava juomaan vähän kahvia sen veden jälkeen.

Tiedätkö mitä nuo aineet ovat? Fenyylialaniinin lähde täytyy merkitä siksi että jotkut ihmiset eivät siedä sitä yhtään ja sea aiheuttaa jopa kohtauksia... googlaa wikipedia ja fenyylialaniini.

Tiedän kyllä itsekin että pitäis vähentää limsan juomista. Mutta mä oon 18-vuotiaasta asti juonut 1,5 litran pullon limsaa päivässä, pahimmillaan 3 litraa. Mä olen siis ihan oikeesti koukussa...

Miten hampaat kestävät noin rankan cola-juomien kulutuksen?

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:

..liuottaa natriumia ainkain.

Oikein jos pahaksi menee niin edessä voi olla vesimyrkytys.Siis jos vettä killitetään aivan liian paljon

Hei muuten, toi jatkuva vessassa ravaaminen tosiaan kuuluukin asiaan, sitä ei pitäisi kauaa kestää. Parin päivän perästä huomaa positiiviset vaikutukset :) Onkos pikkanen muuten rinnalla? Suosittelen kyllä pitämään vesituoppia jatkuvasti lähettyvillä, siitä tulee äkkiä tapa, imettäessä varsinkin alussa meni litrakin ihan helposti siinä sivussa.

Nimimerkillä itsekin entinen kurariippuvainen.

Ps; mitä muuten kuuluu vauva-arkeen? :heart:

Voi hyvä tavaton! On kyllä aikas määrä...

Miten hampaat kestävät noin rankan cola-juomien kulutuksen?

Jotain iloa mun keltaisista hampaista :D. Mulla siis lapsesta asti ollut keltainen hammasluusto ja hammaslääkäri lohdutteli jo muksuna mulle että keltaiset hampaat on vahvat. Ei oo ollut ongelmia, että pitää kai mun tapauksessa paikkansa :D .

Mutta juu...ei tässä oikeesti olis varaa naureskella. Onhan se selvä ettei tää hyvä tuuri voi ikuisesti jatkua...

Yhteistyössä