No niin, jos mulla on ihottumaa nenän alla AINA, niin mitä ihmettä se on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rukoilijasirkka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rukoilijasirkka

Vieras
Ja mikä auttaa? Se on aina jotenkin kuiva, kutiseva ja hilseilevä ja jotta olisin vieläkin iloisempi asiasta, siihen tulee ihan pieniä näppyjä, semmoisia, kuin finnit, mutta tosi pieniä. :$

rasvaan sitä tarpeeksi kyllä ja kun laittaa liian paksua rasvaa, se näppylöi. Olen kokeillut siihen sieniin tarkoitettua rasvaa, mutta iho menee siitä rikki, ei muuta vaikutusta. Hydrokortison auttaa jonkun verran, mutta se ei lähde sillä silti kokonaan pois. Missään muualla ei ole mulla tämmöstä ollut. :(

Alkuperäinen kirjoittaja no?:
Laita nyt kuva!

Ei siitä taida kunnon kuvaa saada, nyppy on tosi pientä. kaikki, joille näytän sitä, vähättelee vaan ja sanoo: laita pepantteenia. :$

No ehkä mä kokeilen tota kuvaa. Jos siis kehtaan laittaa semmosta.

Kyseessä voisi olla perioraalidermatiitti, jonka voi hoitaa pitkällä antibioottikuurilla. Kortisonivoiteet usein vain pahentaa. Lisätietoa täältä:

http://www.terveysportti.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_haku=Talipunkki&p_artikkeli=dlk00499

onko sulla herpestä? näkemättä vähän vaikea sanoa, mutta joskushan se on vain sellaista "rohtumaakin" ei aina selkeä rakkula. onko taipumusta atopiaan?

jos et ole jo käynyt lääkärillä niin käy ihmeessä näyttämässä, vaikka yksityisen puolen oikealle ihotautilääkärille.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
onko sulla herpestä? näkemättä vähän vaikea sanoa, mutta joskushan se on vain sellaista "rohtumaakin" ei aina selkeä rakkula. onko taipumusta atopiaan?

jos et ole jo käynyt lääkärillä niin käy ihmeessä näyttämässä, vaikka yksityisen puolen oikealle ihotautilääkärille.

Herpekseen tarkoitettua zoviraxia olen siihen kokeillut, mutta ei tulosta. Ja se siis ei lähde ollenkaan pois. kai mun on pakko mennä lekuriin, jos se ei kohta lähde pois. :(

Mulla on ihan samanlainen ja perioralidermatiitiksi se diagnosoitiin, kuukauden kuuri tetrasykliiniä tai metronidazolea ni homma hoituu. Ainoo vaan et se uusii ja uusii ja uusii... Mut älä käytä bepanthenia tai kortisonipohjaisia rasvoja, koska se vaan pahentaa itse sairautta. Mulla meni seitsemän vuotta siihen et sain vastauksen mikä mun nenää vaivaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Mulla on ihan samanlainen ja perioralidermatiitiksi se diagnosoitiin, kuukauden kuuri tetrasykliiniä tai metronidazolea ni homma hoituu. Ainoo vaan et se uusii ja uusii ja uusii... Mut älä käytä bepanthenia tai kortisonipohjaisia rasvoja, koska se vaan pahentaa itse sairautta. Mulla meni seitsemän vuotta siihen et sain vastauksen mikä mun nenää vaivaa.

Mä en usko et se ois se. Laitoin siihen sieni-infektioihin tarkoitettua rasvaa ja se meni nyt sillä pois. Ei vaan saa laittaa sitä liikaa, ettei mene iho sen takia rikki.
Kortisoni ei ole pahentanut sitä, vaan sen sienirasvan jälkeen rauhoittaa ihon normaaliksi.

Bacibacti ei toiminut siihen.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Sulla taitaa olla sama vaiva (nimeä ei muistanu) kuin mun siskolla. Se sai vastikään antibioottirasvareseptin (50euron tuubi) tuohon.

Ei mulla ole mitään enää, vanha alotus, eikä tässä annetut ohjeet ole toimineet ollenkaan.

heippa rukoilijasirkka mulla on toi nytte ihansamat oireet ja kuvakin täsmää omaani nenä ihottumaan :SSS miten sä sait sen parannettua ? mull on ollu tää jo varmaa 2 kk ja eikä rasvat oo auttanu hydrokortisooni autto kyllä pikkasen mutta paljon muutosta en kyllä huomannut :// eli miten saot sen pois?

Ei hydrokortisonia, eikä pepantteenia kandee laittaa.
Apteekista saa a-vitamiinivoidetta, mikä nyt ei hirveen kivalle haise, mutta ei nyt kauheellekkaan. Sitä kun laitoin säännöllisesti, niin katosi moinen, joka oli mulla monta vuotta ollut!

vanhaankin viestiin, että seborrooinen ihottuma, sen näkee kuvan suurista ihohuokosista ja nenänpielien punaisuudesta. Talintuotanto on siis jostakin syystä kasvanut liiaksi. Minullakin synnytys laukaisi sen eli hormonit siis.

A-vitamiinivoide on varmasti auttanut, sillä se vähentää tulehdusta. Kortisonikin käy, samoin nk. muusi-voiteet. Ihon pesu on olennaista, ei liian täyteläisiä rasvoja jo rasvaiselle iholle! Kun rasvainen iho tulehtuu, se kuivuu eli onkin yhtäkkiä "kuiva". Silti sitä ei saa hoitaa kuin kuivaa.

Suunympärysihottumaa mnullakin aikoinaan diagnosoitiin vaikka miten, mutta uskon, että aika kyse on ollut tästä nk. taliköhnästä. Ihon pikkutulehduksen vaan tulevat suun ympärille hien vuoksi.

Ei hydrokortisonia, eikä pepantteenia kandee laittaa.
Apteekista saa a-vitamiinivoidetta, mikä nyt ei hirveen kivalle haise, mutta ei nyt kauheellekkaan. Sitä kun laitoin säännöllisesti, niin katosi moinen, joka oli mulla monta vuotta ollut!

Hei vaan! Monta vuotta kulunut :-D viimeisestä viestistä.
Minulla on pahemman näköinen nenänalusta kuin sinulla kuvassa. Eipä ole kiva kulkea sen näköisenä. Mitkään rasvat ei ole auttaneet. Eilen lääkäri katsoi nenää ja totesi että on todella kuiva sisäpuolelta. En mennyt kyllä sen takia lääkäriin. Kysyin vaan siinä sivussa nenänalusen punoitusta. Minulla on myöskin nenänpielet punaiset, kuin myös suunpielen alapuolelta hiukan (öinen kuola?).
Lääkäri ehdotti A-vitamiini tippoja tai ruokaöljyä nenään.. Hän kysyi myös haluanko Somac reseptin liikahappoisuuden poistamiseksi. Otin sen ja katsotaan auttaako yhtään.

Itse olen ajatellut että tuo kaikki johtuu vatsastani.
Minulla nousee ruoat ylös (jo monta vuotta) ja kurkku on jo kroonisesti tulehtunut ja ääni madaltunut. Vatsahapot tulehduttaneet pahasti kurkun. Uskon että se polte on mennyt jo niin pahaksi että on siirtynyt nenänaluseen asti. Lääkärit ei tuota ole miettineet, vaan eräskin iski kirjan eteeni ja näytti aika pahan näköistä kuvaa "samasta" vaivasta. Sanoi vaan ettei tuo sinun ole vielä paha.

Niinpä, paljon lohduttikin. Onneksi nyt on mukava lääkäri minulla. Ei hoe jakuvasti kuinka muilla on vielä pahempaa.

Jos se vatsahapon vähentäjä lääke auttaa, niin silloin nuo tulehtuneet nenänpielet ja nenänalunen johtuvat siitä että syömiset nousee ylös ja tulehduttavat ruokatorven ja edelleen siitä sitten nenän seudun, sekä yöllisen kuolan valumisen myötä myös suupielen alapuolen.

On tää surkeaa :-) :'( No, katsotaan nyt.....