Ei hydrokortisonia, eikä pepantteenia kandee laittaa.
Apteekista saa a-vitamiinivoidetta, mikä nyt ei hirveen kivalle haise, mutta ei nyt kauheellekkaan. Sitä kun laitoin säännöllisesti, niin katosi moinen, joka oli mulla monta vuotta ollut!
Hei vaan! Monta vuotta kulunut :-D viimeisestä viestistä.
Minulla on pahemman näköinen nenänalusta kuin sinulla kuvassa. Eipä ole kiva kulkea sen näköisenä. Mitkään rasvat ei ole auttaneet. Eilen lääkäri katsoi nenää ja totesi että on todella kuiva sisäpuolelta. En mennyt kyllä sen takia lääkäriin. Kysyin vaan siinä sivussa nenänalusen punoitusta. Minulla on myöskin nenänpielet punaiset, kuin myös suunpielen alapuolelta hiukan (öinen kuola?).
Lääkäri ehdotti A-vitamiini tippoja tai ruokaöljyä nenään.. Hän kysyi myös haluanko Somac reseptin liikahappoisuuden poistamiseksi. Otin sen ja katsotaan auttaako yhtään.
Itse olen ajatellut että tuo kaikki johtuu vatsastani.
Minulla nousee ruoat ylös (jo monta vuotta) ja kurkku on jo kroonisesti tulehtunut ja ääni madaltunut. Vatsahapot tulehduttaneet pahasti kurkun. Uskon että se polte on mennyt jo niin pahaksi että on siirtynyt nenänaluseen asti. Lääkärit ei tuota ole miettineet, vaan eräskin iski kirjan eteeni ja näytti aika pahan näköistä kuvaa "samasta" vaivasta. Sanoi vaan ettei tuo sinun ole vielä paha.
Niinpä, paljon lohduttikin. Onneksi nyt on mukava lääkäri minulla. Ei hoe jakuvasti kuinka muilla on vielä pahempaa.
Jos se vatsahapon vähentäjä lääke auttaa, niin silloin nuo tulehtuneet nenänpielet ja nenänalunen johtuvat siitä että syömiset nousee ylös ja tulehduttavat ruokatorven ja edelleen siitä sitten nenän seudun, sekä yöllisen kuolan valumisen myötä myös suupielen alapuolen.
On tää surkeaa

:'( No, katsotaan nyt.....