Jos Suomeen syttyisi sota..

Mielikuvitusleikki:

Suomeen hyökätään ja täysipäiväinen sota alkaa. Asuntoja räjäytellään, pihalla ei voi kävellä jollei halua kuolla, ruokaa ei saa mistään, sähkö toimii vain yhden tunnin päivässä. Sota on pitkä - ainoa 'apu' jota saamme on täällä vain huolehtiakseen oman valtionsa tarpeista. Lapset eivät enää käy koulussa, koska koulut on pommitettu, sairaaloita on vain siellä täällä ja niistäkin melkein kaikki lääkkeet loppu. Vihollinen ei välitä oletko siviili vai sotilas - kuolet jos olet väärässä paikassa väärään aikaan.

Lähtisitkö maanpakoon?

Entäs te, jotka ette ole halukkaita ottamaan vastaavassa tilanteessa eläviä pakolaisia Suomeen, olisitteko valmiit jäämään tänne kun kerran olette maastamuuttajia vastaan?

EDIT: Ruotsi olisi mukana sodassa eikä sinne voisi mennä!!
 
Odottaisin vaan osumaa. Yrittäisin nauttia elämästä niin kauan kuin sitä on. Tuskin lähtisin, paitsi jos se olis jotenkin erityisen helppoa.

Mutta mulla ei ole mitään sitä vastaan, että tänne tulee muita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Lähtisin pakoon, esim naapurimaahan. En kuitenkaan mihinkään afrikkaan jossa on tyystin eri kulttuuri.
Entä jos Ruotsi olisi mukana kyseisessä sodassa eikä ottaisi pakolaisia vastaan? Ja toiseksi, pakolaiset eivät useinkaan itse voi valita määränpäätään, he menevät sinne, minne heidät sijoitetaan..
 
vieras
Mä lähtisin karkuun Ruåtsiin ja jättäisin vanhukset, naiset ja lapset oman onnensa nojaan Suomeen. Ruåttissa mä alkaisin elämään sossun rahoilla, ryöstämään svenssoneita ja raiskaamaan naisia. Jos joku kehtaisi moittia mua mun kulttuuria rikastuttavasta elämästä mä syyttäisin kaikkia rasistikseiksi. Suomessa mä kävisin vain lomailemassa kolttosteni välillä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä lähtisin karkuun Ruåtsiin ja jättäisin vanhukset, naiset ja lapset oman onnensa nojaan Suomeen. Ruåttissa mä alkaisin elämään sossun rahoilla, ryöstämään svenssoneita ja raiskaamaan naisia. Jos joku kehtaisi moittia mua mun kulttuuria rikastuttavasta elämästä mä syyttäisin kaikkia rasistikseiksi. Suomessa mä kävisin vain lomailemassa kolttosteni välillä.
haha

Toivoisin, että pystyisit ihan tosissas vastata tähän kysymykseen.. eli jos oikeesti olisit tossa tilanteessa, ni mitä tekisit?!
 
Todennäköisesti lähtisin, en kyllä tiedä minne. Jos jonnekin todella kauas joutuisi, esim. Afrikkaan, niin ainakin yrittäisin sopeutua paikallisiin tapoihin. Vähintä se olisi mitä voisin tehdä kun ovat minut sinne päästäneet.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muuttaisin mummun luokse Ruotsiin. Niin ja itse en ole maahanmuuttajia, pakolaisia, elintasosiirtolaisia tai muita etnisiä ryhmiä vastaan.
Noku siellä oli sota kanssa...
Ei ollut vielä silloin kun tähän ketjuun kirjoitin. Aloitusta on editoitu myöhemmin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja lirppa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä lähtisin karkuun Ruåtsiin ja jättäisin vanhukset, naiset ja lapset oman onnensa nojaan Suomeen. Ruåttissa mä alkaisin elämään sossun rahoilla, ryöstämään svenssoneita ja raiskaamaan naisia. Jos joku kehtaisi moittia mua mun kulttuuria rikastuttavasta elämästä mä syyttäisin kaikkia rasistikseiksi. Suomessa mä kävisin vain lomailemassa kolttosteni välillä.
haha
Toivoisin, että pystyisit ihan tosissas vastata tähän kysymykseen.. eli jos oikeesti olisit tossa tilanteessa, ni mitä tekisit?!
Mä kerroin jo. Ruåtsi ei pärjää tulevaisuudessa ilman mun kulttuuria rikastuttavaa vaikutusta. Minä kun olen lukenut Helsingin Sanomista pakoloisten olevan parasta mahdollista maahanmuuttaja-ainesta. Minusta tulee Ruåtsin kunniakansalainen:) Koittakaa pärjäillä.
 
Kai sitä yrittäisi selvitä hengissä keinolla millä hyvänsä, eli varmaankin lähtisimme jonnekin päin muuta maailmaa. Eurooppaan ensisijaisesti. Yrittäisimme pysyä perheenä yhdessä, tai mä ainakin lasten kanssa, jos isännän velvollisuus olisi sotia Suomen puolesta.
 
Gluteus maximus
menisin mökille asumaan ja "piiloon" lasten kanssa! Kai sitä äkkiä oppisi jäniksiä pyydystämään ja ainahan järvessä on kalaa.

Jos tilanne menisi täysin toivottomaksi niin kyllä jonnekin sivistysvaltioon olisi lähdettävä, vaikka Saksaan.

paitsi ammattini takia hoitaisin haavoittuneita jossain rintamalla.
 
Keittiönoita
Riippuu ihan siitä hyökkääjästä. Jos olisi joku vieras valtio, jäisin toki Suomeen. Luultavasti jollain pikakurssilla mut pätevöitettäisiin jälleen sairaanhoitajaksi. Mutta jos ne hyökkääjät olisivat suomalaisia, jotka haluaisivat tuhota kaikki meidät suomalaiset pakanauskovaiset, niin enpä tähän maahan jäisi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
menisin mökille asumaan ja "piiloon" lasten kanssa! Kai sitä äkkiä oppisi jäniksiä pyydystämään ja ainahan järvessä on kalaa.
Sitte tulis joku ryöstelevä sotajoukko joka ampuis ja raiskais kaikki.
 
voihan vee
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muuttaisin mummun luokse Ruotsiin. Niin ja itse en ole maahanmuuttajia, pakolaisia, elintasosiirtolaisia tai muita etnisiä ryhmiä vastaan.
Noku siellä oli sota kanssa...
Ei ollut vielä silloin kun tähän ketjuun kirjoitin. Aloitusta on editoitu myöhemmin.
Siis onko ruätti hyäkännyt suameen?
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
menisin mökille asumaan ja "piiloon" lasten kanssa! Kai sitä äkkiä oppisi jäniksiä pyydystämään ja ainahan järvessä on kalaa.
Sitte tulis joku ryöstelevä sotajoukko joka ampuis ja raiskais kaikki.
toivottavasti ampuisi ensin ja raiskaisi vasta sitten.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja lirppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Lähtisin pakoon, esim naapurimaahan. En kuitenkaan mihinkään afrikkaan jossa on tyystin eri kulttuuri.
Entä jos Ruotsi olisi mukana kyseisessä sodassa eikä ottaisi pakolaisia vastaan? Ja toiseksi, pakolaiset eivät useinkaan itse voi valita määränpäätään, he menevät sinne, minne heidät sijoitetaan..
No menisin johonkin toiseen länsimaiseen maahan, tuskin ne kaikki sodassa olis.
Kyllä ne omin nokkineen tänne kieroilee. Lähempääkin löytyis maita.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja lirppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Lähtisin pakoon, esim naapurimaahan. En kuitenkaan mihinkään afrikkaan jossa on tyystin eri kulttuuri.
Entä jos Ruotsi olisi mukana kyseisessä sodassa eikä ottaisi pakolaisia vastaan? Ja toiseksi, pakolaiset eivät useinkaan itse voi valita määränpäätään, he menevät sinne, minne heidät sijoitetaan..
No menisin johonkin toiseen länsimaiseen maahan, tuskin ne kaikki sodassa olis.
Kyllä ne omin nokkineen tänne kieroilee. Lähempääkin löytyis maita.
Milläs meinaat mennä? Uimallako?
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä lähtisin karkuun Ruåtsiin ja jättäisin vanhukset, naiset ja lapset oman onnensa nojaan Suomeen. Ruåttissa mä alkaisin elämään sossun rahoilla, ryöstämään svenssoneita ja raiskaamaan naisia. Jos joku kehtaisi moittia mua mun kulttuuria rikastuttavasta elämästä mä syyttäisin kaikkia rasistikseiksi. Suomessa mä kävisin vain lomailemassa kolttosteni välillä.
:LOL: :LOL:
 

Yhteistyössä