Mitä mieltä olet nimestä Tiltu?

• Viestiketjun aloittaja Nolo
  • Ensimmäinen viesti
sockervadd
Mäkin olisin kysynyt. Muutaman Tiitun tunnen, mutten ole koskaan Tiltua kuullut (vaikka "keräilenkin" harvinaisempia nimiä).

Suomessa on 17 Tiltu nimistä naista. Annettu vuosina 1960-2007.

HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis ihan kiva nimihän se on, ei siinä mitään.Mut kuulostaa kyllä niin lempinimeltä.Tais mun kaveri loukkaantua hieman..:(
sille ei voi mitään. jos antaa lapselleen harvinaisen nimen niin saa kyllä valmistautua siihen että näitä kysmyksiä tulee. :kieh: =)

hm
Alkuperäinen kirjoittaja Hitsin Pimpula:
Tuli heti mieleen Iitin Tiltu.
Onhan se vähän lempinimimäinen, mutta varmaan kantajalleen sopiva. :)
Niin mullaki, vai oliko se Iitun Tiltu. Se on jostain kansanlaulusta, eikös? Iitun (vai Iitin) tiltu se lähti markkinoille...

Anyway. lempparinimeltä kuulostaa mutta kaipa siihen tottuis.

Mua on kutsuttu Tiltuksi synnäriltä asti, harva mun oikeeta nimee käyttää, koulussakin jos kirjotti aineeseen/kokeeseen oman nimen niin opettajilla oli ongelmana tietää kenen papereista oli kyse.
Ja kyllä, olen miettinyt että lisäisin sen ihan virallisesti nemekseni koska pappi ei muinoin suostunut äitin pyynnöstä huolimatta kastamaan mua Tiltuksi.
Eli moikka vaan kaikille tutuille :D

kymenlaaksolainen
Iitin Tiltu oli aikoinaan paikallinen suosittu huora. Siksi siitä laulujakin kun oli niin pidetty. Vähän samaan tyyliin kuin Kotkan Ruusu tai Lievestuoreen Liisa. Samanlaisia ilolintuja olleet.

Eli enpä laittaisi lapselleni nimeksi.

vvvvv
Alkuperäinen kirjoittaja kymenlaaksolainen:
Iitin Tiltu oli aikoinaan paikallinen suosittu huora. Siksi siitä laulujakin kun oli niin pidetty. Vähän samaan tyyliin kuin Kotkan Ruusu tai Lievestuoreen Liisa. Samanlaisia ilolintuja olleet.

Eli enpä laittaisi lapselleni nimeksi.
näin mäkin olen kuullu, perinnetietoa vissiin

"Tiltu"
Oma nimeni on Tiltu. Aina saa kuulla kysymyksiä siitä, että onko se oikea nimeni tai lausuiko joku sen oikein( mielestäni Tiltu on helppo lausua). Monet sanoo, että ei minulle muunimi käviskiään ja ihan Tiltullekkin näytän. Olen ylpeä harvinaisesta nimestäni, vaikka hävettää aina kun joku huomauttelee siitä

"Tiltu"
Onhan se aika hankalaa välillä tän nimen kanssa. Olen jo tottunut siihen ''Onko se sun lempinimi? -kysymykseen. En jaksa enää loukkaantua sellaisesta. Ihmiset muistaa minut hyvin nimeni takia ja olin koulussa niitä oppilaita, jotka opettaja tunsi nimeltä ensimmäisen tunnin jälkeen. Olen tosin saanut kärsiä mitä erikoisemmista variaatioista. Tuo Tiitu ehkä yleisimpänä. Nyt teini-ikäisenä nimestä on tullut joissain yhteyksissä rasite ja olen monta kertaa pohtinut jopa nimen vaihtamista. Mutta ei. Nimi on erikoinen, omaperäinen ja herättää ihmisissä välittömän mielenkiinnon. Se on siis myös avain ihmisiin tutustumiseen.

Yhteistyössä