Oonko ainut jota ei bensan hinta masenna?

  • Viestiketjun aloittaja on tärkeämpääkin
  • Ensimmäinen viesti
on tärkeämpääkin
Siis käytän autoa, en ole rikas tms, mutta jotenkin tuntuu että tuosta on tehty niin suuri haloo.
Kyllähän se maksaa ja kallistuu, mutta jos ei ole varaa ostaa bensaa niin kannattaako sitten laittaa se auto pois tai menä puolet matkoista vaikka pyörällä?

Jotenkin ärsyttää tuo bensan hinnasta valitus. Mä en rehellisesti edes tiedä paljonko se sentilleen nyt just maksaa.
 
No juu, en masennu.
Sitä nyt vaan on pakko ostaa vaikka se maksais mitä. Sikälimikäli tahtoo mennä autolla paikasta aa paikkaan pee.
Jos nousee roimasti, mä kaappaan mummopyörän seinustalta ja painelen menemään.
 
vieras
Niin mutta kun se bensan hinnan kallistuminen vaikuttaa kaikkeen muuhunkin. Kaikki kallistuu bensan hinnan myötä, kun kuljetuskustannukset kasvavat eli elintarvikkeet, rakennustarvikkeet, taksin ja bussin hinta ym.
 
on tärkeämpääkin
Alkuperäinen kirjoittaja Namelli:
Mä en masennu sellaisista asioista joille mä en voi mitään
No just tää on munkin ajatukseni. Kun se nyt vaan nousee niin pitää sitten ajella sitä mukaa jos ei ole varaa sitä ostaa.

Kun on tosiaan muitakin murheita. En mäkään nyt onnessani ole että se on kallista, mutta vähentääpähän edes hieman autolla ajoa, ja kun ei sille tosiaan mitään voi niin ei viitsi valittaa siitä kokoajan.
 
No ei se bensan hinta itessään ole meille mikään ongelma. Me kun harrastetaan hyötyliikuntaa. Asutaan siis palveluiden lähellä ja kuljetaan pyörillä tai kävellen paljon. Mutta se ärsyttää, että polttoaineiden hinnannousu vaikuttaa niin moneen muuhunki asiaan, ku meidän tankkaamisiin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin mutta kun se bensan hinnan kallistuminen vaikuttaa kaikkeen muuhunkin. Kaikki kallistuu bensan hinnan myötä, kun kuljetuskustannukset kasvavat eli elintarvikkeet, rakennustarvikkeet, taksin ja bussin hinta ym.
Kun ei sille voi yhtään mitään niin miksi pitää stressata ja valittaa ja miettiä mikä kallistuu ja miksi. Ostaa sitä mitä on varaa?
 
baabaa
Mä oon vissiin liian mukavuuden halunen, kun tykkään kulkea autolla, ja ajella ihan omaks huviksenikin. En jaksa kyttäillä bensan hintaa, saati murehtia sen nousua. Käytän autoa jokatapauksessa samaan tapaan kuin ennenkin, se vaan verottaa sitten enemmän kukkaroa.
 
Ei sureta vaan olen tyytyväinen siihen että ihmiset alkavat korkeiden hintojen myötä miettiä kulutustottumuksiaan. Maalla on tietty pakko olla jonkunlainen auto, mutta miksei voisi olla kimppakyytejä enemmän ja yksityisautoilua vähemmän. Pk-seudulla pärjää mainiosti ilman autoakin.
 
Ei ole vetänyt bensan hinnat minuakaan maahan. Minussa elää pieni luontoaktivisti ja jos nämä korkeat summat vähentävät (erityisesti turhaa ja ylimääräistä) yksityisautoilua, niin sehän olisi siltä kannalta ajateltuna hyvä? Joukkoliikennettä ja erityisesti näin kesällä pyörää tulisi suosia ja kovat hinnathan edesauttavat tätä. : )
 
vieras
kyllä vaan vetää mielen matalaks. tarvitsen autoa jotta pääsen tekemään töitä ja työ on huonopalkkaista osa-aikatyötä (siivous). olis sillekin rahalle monta muuta käyttöä. mitähän ne muuten työkkärissä sanois jos laittais ittensä irti kun ei ole varaa käydä töissä? siihen tässä mennään jos bensa jatkaa vaan kallistumistaan...
 
Keittiönoita
Ei masenna, mutta ei erityisemmin ilahdutakaan. Meidän perheessä kenelläkään ei ole ajokorttiakaan, mutta näkyyhän bensan hinnan nousu monissa elinkustannuksissa. Mutta musta se ei ole mitenkään kamala asia. Oli pitkät vuodet, kun juuri mikään ei noussut. Ei palkat eikä hinnat. Joten elettiin sellaista happily ever after -aikaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja no:
kaippa tääl on muitakin syitä masentua..mut me asutaan maalla ja julkiset ei kulje niin bensaa on pakko ostaa,makaa mitä vaan!!
näinpä.
Toisaalta jos kasvattas ite kaiken ruokansa lihasta lähtien niin sit vois toisen auton hävittää puoleksi vuotta pois..
 
Ei masenna, mutta harmittaa. Ei haittais pätkääkään, jos se vaikuttais pelkästään autoiluun, mutta kuten joku jo sanoi kuljetuskustannusten myötä sillä on vaikutukset kaikkeen, mitään kun ei tuoteta siinä kauppojen pihalla. Ja koska ihmisten tulot eivät nouse samaa tahtia, niin väistämätön seikka on rahallinen ahdinko. Ei ole kyse siitä, että ostaa sitä mihin on varaa, jos nyt jo ostaa kaiken sen, mitä halvimmalla saa ja silti on raha tiukilla.

On harhaluulo, että ihmiset lopettaa autoilua bensan kallistumisen myötä, niin massiivisessa määrässä, että sillä ois mitään suurempaa merkitystä, sen takia ei kyllä kannata onnellinen olla.
 
vieras
Kyl se vähän masentaa, kun asuu maalla, jossa ei todellakaan kulje julkiset. Pakko pitää taloudessa kaks autoo, että töihin päästään ja kauppaan. Mutta kerranhan se vaan kirpasee :)
 

Yhteistyössä