onko 18-19 vuotias vielä murrosikäinen nuori?

  • Viestiketjun aloittaja viivakoodi
  • Ensimmäinen viesti
ikä
Hän on aikuinen, vaikka nineteen voisi olla myös teini. Lapsellisia ja vastuuntunnotomia tosin nykyajan 18-19-vuotiaat, varsinkin pojat, että ihan lapsesta menisivät useatkin.
 
Sitten valitetaan ku mies on kakara
Alkuperäinen kirjoittaja ikä:
Hän on aikuinen, vaikka nineteen voisi olla myös teini. Lapsellisia ja vastuuntunnotomia tosin nykyajan 18-19-vuotiaat, varsinkin pojat, että ihan lapsesta menisivät useatkin.
Niin ja kuvittele ku jku 18v poika tekee lapsia! :O
Sen ikänen äiti nyt ei ole liian nuori mutta miehet on vähän jälessä...
 
nuori joo, mutta eiköhän useimmilla ole murrosikä jo loppunut (mutta ei kaikilla)
http://www.vaestoliitto.fi/seksuaaliterveys/seksuaaliterveysklinikan_nettipa/nuoret/tietopankit/murrosika/
 
No ei todellakaan murrosikäinen. Täysi-ikäinen ja ehkäpä voi teiniksikin vielä kutsua. Itse olen 19 ja sanoisin itseäni nuoreksi aikuiseksi, en tunne itseäni vielä täysin aikuiseksi, aikuisuus kun on muutakin kuin se ikä, jota sosiaaliturvatunnus näyttää. Asun vielä kotona enkä hoida kaikkia asioitani itsenäisesti jne, en ole yksin vastuussa itsestäni, senkin vuoksi tunnen olevani vielä enemmän nuori kuin aikuinen. :)
 
Itse tulin 19-vuotiaana äidiksi. Enkä pitänyt itseäni enää teininä, lapsi oli haluttu ja suunniteltu :) teiniajat oli minulla ainakin siinä vaiheessa jo takanapäin. ja pidin itseäni nuorena aikuisena. Ja olen sitä vieläkin kun täytän nyt vasta 20v. :)
 
Välimaastossa
Itse asuin 18-vuotiaana yksin ja hoidin omat laskuni yms. muut asiat itse ja kävin töissä, että siinä mielessä aikuinen. Teini siinä mielessä, että vapaa-aika kului klubeissa ja baareissa alkoholin siivittämänä. Mutta toisaalta... dokaahan moni keski-ikäinenkin.
 

Yhteistyössä