ADHD:n "synty" lapsille?

  • Viestiketjun aloittaja weballergy
  • Ensimmäinen viesti
JONSERED Karhunkantaja
En ole kuullut, enkä usko. Geeneissä se on, tosin muutkin asiat avittavat, kuten hapenpuute synnytyksessä.

Kattos kun minulla on adhd, eikä äitini siedä makeaa. Lapsillanikin on, enkä usko, että pari pussia karkkia vaikuttaa mihinkään.
 
Pastori
:kieh: :LOL: Narsisti sai lapsen joka "joi"työpaikkansa, on pilannut oman elämänsä, ei saa mitään aikaiseksi, ihme että sai koulut käytyä, ihme että on elättänyt itsensä 15 saakka, kumma kun ei ole läheisiä, kumma kun ei jaa asioita äitinsä kanssa ja on vidun adhd"", On siinä mulle äiti, työtön 50v, joka valittaa kaikesta, empatia kyvytön, ei pysty kannustamaan, on kateellinen omalle lapselleen ja jolla taitaa olla vaan akuutti lyijyn puute.. Kyllä ottaa taas aivoon :kieh: :xmas: Rauhottavaa ja piristävää sillekkin :kieh:

Kaiken huippu, uusi "oivallus": "Onneksi hänellä on yksi normaali lapsi jolel syntyy lapsi piakkoin" Jää tämä ensimmäinen omaan arvoonsa.

Ei ymmärrä ei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
En ole kuullut, enkä usko. Geeneissä se on, tosin muutkin asiat avittavat, kuten hapenpuute synnytyksessä.

Kattos kun minulla on adhd, eikä äitini siedä makeaa. Lapsillanikin on, enkä usko, että pari pussia karkkia vaikuttaa mihinkään.
Mä söin aikapaljon noita viinirypäleitä mut en mitään karkkia Ja hapenpuutteesta ehkä kärsi. Syntyi 3 viikkoa aiemmin mun poika ja noin 3 vuotta sitten adhd todettiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
onko muuten MBD termi enää käytössä vai lasketaanko entiset diagnoosin saanett adhd:n piiriin? ja en usko tuohon alkuperäiseen asiaan.

MBD on eri asia kuin ADHD. Googlaa adhd-yhdistyksen sivuilta, siellä on kattava lista "oireista".
Mun adhd-lapsi ei sovi mbd-diagnoosiin ollenkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja milika:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
onko muuten MBD termi enää käytössä vai lasketaanko entiset diagnoosin saanett adhd:n piiriin? ja en usko tuohon alkuperäiseen asiaan.

MBD on eri asia kuin ADHD. Googlaa adhd-yhdistyksen sivuilta, siellä on kattava lista "oireista".
Mun adhd-lapsi ei sovi mbd-diagnoosiin ollenkaan.
yhdysvalloissa kuitenkin käytetään MBD diagnoosin saaneista adhd nimikettä..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
yhdysvalloissa kuitenkin käytetään MBD diagnoosin saaneista adhd nimikettä..
Totta kai. Sillä MBD ei tarkoita mitään muuta kuin pientä aivojen toimintähäiriötä joten kaikki mahdollinen poikkeava siis voidaan laittaa nimikkeelle MBD. ADHD on siitä tarkempi määritelmä kuten monet muutkin häiriöt.
 
Suomessa ei.
Täältä löytyy lisää tietoa :
http://perheklubi.net/index.php?showtopic=54345

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja milika:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
onko muuten MBD termi enää käytössä vai lasketaanko entiset diagnoosin saanett adhd:n piiriin? ja en usko tuohon alkuperäiseen asiaan.

MBD on eri asia kuin ADHD. Googlaa adhd-yhdistyksen sivuilta, siellä on kattava lista "oireista".
Mun adhd-lapsi ei sovi mbd-diagnoosiin ollenkaan.
yhdysvalloissa kuitenkin käytetään MBD diagnoosin saaneista adhd nimikettä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
yhdysvalloissa kuitenkin käytetään MBD diagnoosin saaneista adhd nimikettä..
Totta kai. Sillä MBD ei tarkoita mitään muuta kuin pientä aivojen toimintähäiriötä joten kaikki mahdollinen poikkeava siis voidaan laittaa nimikkeelle MBD. ADHD on siitä tarkempi määritelmä kuten monet muutkin häiriöt.
ok. suomessakin on kuitenkin poistettu käytöstä MBD tautiluokituksena.. onko sille jotain korvaavaa nimikettä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
yhdysvalloissa kuitenkin käytetään MBD diagnoosin saaneista adhd nimikettä..
Totta kai. Sillä MBD ei tarkoita mitään muuta kuin pientä aivojen toimintähäiriötä joten kaikki mahdollinen poikkeava siis voidaan laittaa nimikkeelle MBD. ADHD on siitä tarkempi määritelmä kuten monet muutkin häiriöt.
ok. suomessakin on kuitenkin poistettu käytöstä MBD tautiluokituksena.. onko sille jotain korvaavaa nimikettä?




:headwall: ADHD :headwall:
?????????????????????????????????????
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
En ole kuullut, enkä usko. Geeneissä se on, tosin muutkin asiat avittavat, kuten hapenpuute synnytyksessä.

Kattos kun minulla on adhd, eikä äitini siedä makeaa. Lapsillanikin on, enkä usko, että pari pussia karkkia vaikuttaa mihinkään.
Samoin ajattelen.




 

Yhteistyössä