"Turun ytimessä rehottaa nöyryyttävä väkivalta – Nuoret uhrit ja heidän äitinsä kertovat, mitä Hansakorttelissa tapahtuu"

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
"MATKAPUHELIMELLA kuvattu video on karmiva. Untuvatakkiin, collegehousuihin ja tennareihin pukeutunutta poikaa lyödään videon alussa nyrkillä kasvoihin ja ylävartaloon. Poika kaatuu polvilleen iskujen voimasta.
Videota kuvaava henkilö, ilmeisesti teinityttö, ilmoittaa tyytyväisen kuuloisena, että ”se menee polvilleen.”

Itkevän uhrin pahoinpitely jatkuu ja häntä vaaditaan pyytämään anteeksi.

”Joo, mä pyydän anteeksi”, uhri sanoo samalla, kun hänen collegehousuilleen alkaa tippua verta.

”Jos sä puhut tästä jollekin, mä lupaan, et mä etsin sut käsiisi”, pahoinpitelijä ilmoittaa ja jatkaa hakkaamista. Hänen vieressään seisoo kolmas henkilö, jolla on myös kännykkä kuvausasennossa.

”Kaksikko oli tarttunut poikien naureskeluun ja ruvennut kysymään, että nauratko vittu mulle”, toisen pojan äiti kertoo.

Ensimmäinen lyönti lähti jo tässä vaihteessa ja osui toista poikaa vatsaan, mutta pojat pääsivät jatkamaan matkaansa. Kaksikko seurasi heitä, ja vähitellen kaksikon joukkoon liittyi useita muita nuoria.

Jengi pakotti pojat kauppakeskuksesta Yliopistonkadulle. Kolmen pahoinpitelyyn osallistuneen lisäksi paikalla oli neljä muuta nuorta.

”Kaksi tai kolme porukkaan kuulunutta kuvasi tapahtuneen”, toinen uhreista kertoo.

Poikia lyötiin päähän, yläruumiiseen ja jalkoväliin. Tekijät pakottivat pojat polvilleen ja käskivät heitä nuolemaan pahoinpitelijän kenkiä. Tähän vaatimukseen uhrien ei tarvinnut onneksi suostua.

Lopuksi pahoinpitelijät sylkivät uhrien päälle ja totesivat, että ”voitte lähteä”."


Mikä turkulaisia oikein vaivaa?
 
vierailija
Ihan kamalaa, toivottavasti tuohon puututaan ja pian!
Niin on 😢 Kuten sanottu, tämä sama remuporukka on siellä pyörinyt jo jonkin aikaa ja osa ei ole rikosvastuullisessa iässä ja tekevät tällaista,, aika hukassa ovat. Jotkut taitavat olla sijoitettuna.

Hansa ei ole suuri jos nyt ajatellaan joitakin Helsingin isoja kauppakeskuksia, mutta laajenemisen myötä sinne on tullut sellaisia sopukoita, joissa on ehkä helppo tehdä pahojaan.

Huolestuttavinta on, että ihmisiä oli liikkeellä eikä kukaan puuttunut! 😡

Joskus sentään tajusivat lopettaa, kun joku tuli paikalle, nyt ne rupeavat jo uhkailemaan, jos heidän tekemisiinsä puuttuu.

Oma varhaisnuoreni oli just niin innoissaan, kun kävi siellä itsekseen ostoksilla ja smoothiella ja nyt sit ei enää uskalla mennä.

Tåhän tarvittais jonkun järjestön nuorisotyöntekijä tai useampi valvomaan ja etenkin jututtamaan näitä häirikkänuoria, etteivät ajaudu pahempaan. He ovat selvästi kuuntelijaa ja huolenpitoa vailla.
 
Mielenkiintoista on se, että miten tämä on päässyt tapahtumaan kenenkään näkemättä tai puuttumatta? Kauppakeskuksessa on liikkeittä ja niiden myyjiä, asiakkaita, vartioita ym.

En osaa oikein muuta toivoa, kuin että tuo porukka menee joku päivä jurppimaan väärille jätkille ja saa kunnon löylytyksen.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä