Syyskuiset 2024

Täällä on sukupuoli kurkattu kirjeestä ja poika olisi tulossa ja sellainen fiilis oli myös kokoajan ollut. täällä rakenneultra vajaan kahden viikon päästä viikolla 21. Olivat jotenki todella ehdottomia sen kanssa, että aikaisemmin ei voi tulla. Mutta kyllä tuota nyt vielä malttaa odottaa ja toivoa, että kaikki olisi ok.
Varmaan siinä ultrassa missä kävit yksityisellä olisi huomattu jos joku olisi pahasti vialla, että varmasti ihan rauhallisin mielin voit odottaa rakenneultraa🙂
Me ei hoksattu kysyä sukupuolta lapulle vaan kätilö kertoi sen kun kysyimme. Oli sukupuolen jo huomannut aikaisemmin koska kertoi heti että tyttö siellä on ja vasta sitten laittoi ultralaitteen takaisin vatsalle ja näytti.
 
Mitenkäs muuten nyt ensimmäistä raskautta kun tässä käy läpi, olen välillä illalla ihmetellyt vatsan "raskautta". Illalla usein vatsa enemmän näkyvillä ja nyt se oikeastaan jo näkyy kokoajan. Varmaan kuuluu asiaan, että vatsa tuntuu välillä sellaiselta pinkeältä möllykältä.. 😅😅 ja onko muilla tuntemuksia, jos esim venyttelee ja taittaa jalkaa vatsan eteen, että tuntee vatsassa tuntemuksia?
 
Mitenkäs muuten nyt ensimmäistä raskautta kun tässä käy läpi, olen välillä illalla ihmetellyt vatsan "raskautta". Illalla usein vatsa enemmän näkyvillä ja nyt se oikeastaan jo näkyy kokoajan. Varmaan kuuluu asiaan, että vatsa tuntuu välillä sellaiselta pinkeältä möllykältä.. ja onko muilla tuntemuksia, jos esim venyttelee ja taittaa jalkaa vatsan eteen, että tuntee vatsassa tuntemuksia?
Päässyt ite siihen pisteeseen että esim sidottavien kenkien laitto on jo tuskaa. Varsinkin iltasin 😂 Mies saa vetää kenkiä ja laittaa sukkia. Saisin ne toki jalkaan itekkin mut tukalilla oltavilla… 20+6 kun oli rakenneultra painoarvio oli 400g että onhan sillä vauvalla jo kokoa 🥹❤ kunhan lämpinät säät alkavat nii sandaalit on kyllä ainoat kengät mitä puen 😂
 
vierailija
Mitenkäs muuten nyt ensimmäistä raskautta kun tässä käy läpi, olen välillä illalla ihmetellyt vatsan "raskautta". Illalla usein vatsa enemmän näkyvillä ja nyt se oikeastaan jo näkyy kokoajan. Varmaan kuuluu asiaan, että vatsa tuntuu välillä sellaiselta pinkeältä möllykältä.. ja onko muilla tuntemuksia, jos esim venyttelee ja taittaa jalkaa vatsan eteen, että tuntee vatsassa tuntemuksia?
Joo kyllä tunnistan samaa, iltaisin maha saattaa näyttää ja tuntua tosi paljon suuremmalta kuin aamulla, ja on tosi pinkeä. Vaikka koko ajan onkin jo näkyvissä. Ilmeisesti siis kuitenkin turvotus ja vatsan toimimattomuus tuovat extrapyöreyttä päivän päätteeksi. 😅 Tuntemuksia tai vauvan liikkeitä tulee kyllä hyvin sattumanvaraisesti. Tai on niissä jotain pientä säännöllisyyttä (aamut, iltaisin kun itse rauhoittuu, syömishetket), urheiluun en ole huomannut niin reagoivan. Ehkä silloin juuri uinuilee. Ehkä venyttely ja taivuttelu saa vauvan haluamaan eri asentoon. 😊

Nyt sitä tämän vuoden äitiyspakkausta on ilmeisesti alettu jakaa! Ensi käyntikerralla kun neuvolasta saadaan raskaustodistus, niin menee kyllä tilaukseen. En malta olla fiilistelemättä. 😄
 
Täällä vauva on jo alkanut aika villiksi. Pitkin päivää käy kova potkuttelu, mutta vielä se on pelkästään ihanaa eikä tunnu yhtään epämukavalta. Mieskin tunsi ensimmäisen potkun vappuna, vaikka yleensä vauva lakkaa potkimasta just silloin kun mies laittaa käden vatsalle ❤

Ja mun maha on jo ISO. Hirvittää vähän että mihin mittoihin tässä pääsekään ennen syyskuuta 🤦🏻‍♀️
 
  • Tykkää
Reactions: Sitruunapiirakka
vierailija
Täällä vauva on jo alkanut aika villiksi. Pitkin päivää käy kova potkuttelu, mutta vielä se on pelkästään ihanaa eikä tunnu yhtään epämukavalta. Mieskin tunsi ensimmäisen potkun vappuna, vaikka yleensä vauva lakkaa potkimasta just silloin kun mies laittaa käden vatsalle

Ja mun maha on jo ISO. Hirvittää vähän että mihin mittoihin tässä pääsekään ennen syyskuuta
Täällä sama. Nyt 22+5 ja maha on todella iso.. Kaikki luulevat että raskaus on jo paljon pidemmällä ja olen saanut kaksoskommentteja kun kuulevat millä viikoilla mennään. Ärsyttää ja ahdistaa, eniten se että palautuminen vatsalihasten osalta pelottaa jo nyt. Mulla kesti ensimmäisen raskauden jälkeen melko kauan ennen kuin keskivartalo kesti palaamisen rakkaimpien urheiluharrastusten pariin ja nyt tulossa selvästi edellistäkin pahempi venytys… Ja muutenkaan en tykkää kyllä vatsani kommentoinnista yhtään, varsinkaan kun kyse puolitutuista/tuntemattomista. Mitä heille minun laskettu aikani kuulu ja se montako vauvaa mahdollisesti on tulossa
 
Täällä sama. Nyt 22+5 ja maha on todella iso.. Kaikki luulevat että raskaus on jo paljon pidemmällä ja olen saanut kaksoskommentteja kun kuulevat millä viikoilla mennään. Ärsyttää ja ahdistaa, eniten se että palautuminen vatsalihasten osalta pelottaa jo nyt. Mulla kesti ensimmäisen raskauden jälkeen melko kauan ennen kuin keskivartalo kesti palaamisen rakkaimpien urheiluharrastusten pariin ja nyt tulossa selvästi edellistäkin pahempi venytys… Ja muutenkaan en tykkää kyllä vatsani kommentoinnista yhtään, varsinkaan kun kyse puolitutuista/tuntemattomista. Mitä heille minun laskettu aikani kuulu ja se montako vauvaa mahdollisesti on tulossa
Tuo kommentoiminen on kyllä todella tylsää. Soisi antaa jokaisen vartalon olla rauhassa, kyllä se maha on aina sen kokoinen kuin nyt sattuu olemaan.

Itse olen nyt viimein kertonut töissä ja nyt viikko 20 meneillään ja kukaan ei ollut huomannut töissä mitään, mutta olin kyllä käyttänyt löysiä vaatteita, että kyllä siellä jonkinlainen pallukka on.
 
vierailija
Ihme hommaa tuo vatsan ja ulkonäön kommentointi. Ihmiset vaikuttavat myös vieraantuneilta siitä, minkä kokoisia ja näköisiä oikeasti viimeisillään raskaana olevat saattavat olla, ja sitä myöten eivät hahmota, mikä on ”isoa” ja mikä ei missäkin vaiheessa raskautta. Ihmiset näkee tässä tilassa olevia kuitenkin semi harvoin, kun ei ne viimeisillään raskaana olevat jaksa välttämättä tuolla kaupungilla viilettää ja jäävät töistäkin useimmiten pois sen kuukautta ennen. Leffoissa ja telkkarissa näkee lähes aina ainoastaan norminäyttelijöitä tekomahan kanssa.

Yritän vaan itsellenikin aina muistutella, että kroppa tekee aivan mahtavaa työtä vauvan kasvattamisen eteen, eikä kenellekään ulkopuolisella pitäisi olla tähän mitään kommentoitavaa.

Täällä rv 23, vatsa näkyy jo kunnolla, tosin edelleen vaatteilla pystynyt yksittäisiä ihmisiä pitämään pimennossa. 😅 Onko muilla ilmennyt mitään hankalia raskausoireita nyt toisella kolmanneksella? Itsellä olo ollut koko ajan hyvä, mutta viime päivinä iskenyt jotain epämääräistä ahdistusta. Liekö hormoneihin liittyvää…
 
Mulla hankalin oire on tällä hetkellä iskias. Pitää olla todella varovainen erityisesti nostelemisen kanssa tai oikea jalka meinaa myöhemmin lähteä alta. Ja se nostelemisen välttely ei ole tosiaan helppoa kun taaperoa pitää hoitaa. Onneksi puoliso on ottanut päävastuun kuopuksen kanssa.
 
Täällä vähän väliä ikävä toisen pakaran jumi, tuntuu että joku hermo olisi pinteessä. Välillä tuntuu myös ilmeisesti pieniä liitoskipuja, kun tuntuu ikäviä vihlovia tuntemuksia nivusten alueella ja vähän missä sattuu. Onneksi vielä ei ainakaan mitenkään liian kovia, mutta ikäviä kuitenkin.
 
Täällä rakenneultra ensi viikolla, silloin pitäisi muiden ultrien mukaan olla 20+6, mutta kuukautisista laskien 20+3. Kävin yksityisellä kurkkaamassa tilanteen viime viikon maanantaina, ja kaikki oli onneksi silloin hyvin 😊 Teetätettiin NIPT ajoissa, joten sukupuoli tiedossa ja poika tulossa.

Olo vain on ollut surkea koko toisen kolmanneksen, en voinut hyvin ensimmäiselläkään kolmanneksella. Väsy on jotain aivan järkyttävää, kroppaan sattuu jatkuvasti, närästää ja päätä särkee 😑 Työpäivät ovat pitkiä, ja tuntuu ettei niiden jälkeen ole voimia mihinkään, vaikken fyysistä työtä teekään 😅 Vatsan saa pidettyä piilossa vielä vaatteilla, iltaisin kyllä tuntuu olevan melkoinen pallo.
 
  • Tykkää
Reactions: Lara83

Yhteistyössä