Synnytyksen käynnistys yliaikaisena, milloin teillä?

  • Viestiketjun aloittaja kokonainen
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mun tuttuni tutun esikoinen kuoli kohtuun, kun sairaala ei suostunut ottamaan niitä "vielä" vastaan, vaikka supistuksia oli tullut (ei niin että kiire olis ollu mitenkään) mut tällä tutulla oli ollut "outo" tunne. Pitkä ja sairaan surullinen tarina, mutta ammattilaiset tuntuu unohtavan sen, että sinä siinä raskaana olet, tiedät mitä sun kroppa sanoo :´(
 
"voi"
minä tiedän:)vuosi sitten pääsin yliaikaiskontrolliin 41+2.ja oas:lla on tapana että silloin käynnistetään,ilman mitään yliaikaisuutta kummempaa syytä.

että ois kiva jos käynnistettäiski :) Huomenna kontrolli ja viikkoja just tuo 41+2 ja supistukset kiusannu jo pitkään mut epäsäännöllisinä, väliin alkaen, väliin kokonaan loppuen palatakseen taas jossain vaiheessa. Toivotaan toivotaan :)
 
:)
42+1 kun vaadin ja rukoilin etten enää jaksa. Muuten oisivat passittaneet vielä kotiin. 4045g poju sit syntyi iltapäivällä, kun kalvot puhkastiin aamulla ja oksitosiini vähän vauhditti.
 
"vieras"
Minulla käynnistettiin reilu kolme vuotta sitten 42+0 ja jos ei lapsivesi olisi ollut vähissä ja vauvan sydänäänissä häikkää, olisivat lähettäneet viikonlopuksi kotiin. Nyt on tullut uudet ohjeet ja käynnistys aloitetaan viimeistään 41+5, vaikka ei mitään poikkeavaa olisikaan. Sairaalana OYS.
 
Käynnistettiin 41+2 ja syntyi 41+3. Käynnistyksen syynä oli 4 päivää jatkunut liikekontrolli/ käyrällä olo ja sitten todettiin, että lapsivettä ei ole enää riittävästi. Istukka oli jo lopetellut toimintaansa, niinpä neiti oli aika pieni noin yliaikaiseksi, 3 kg.
 
vierailija
tuosta ns yliaikaisuudesta voidaan olla montaa mieltä , oli vuosi 1969,
Hgin Vallilan terveyskeskus lääkäri kyseli yhdynnän päiviä ja kuukau- tisten alkamista , enhän minä nuori nainen ollut pitänyt mitään kirjanpitoa niistä, vasta 4. raskaus-
kuukauden lopulla menin lääkärin tutkimuksiin, oli vain maha kasva-
nut mutta ei muita oireita , lääkä-
ri koitti käsikopelolla sikiön kokoa
ja väitti että olin jo 5. kuulla raskaana , sitten synnytys piti olla
7.1.70 mutta vielä 20.1 ei synnytys
ollut alkanut , kuin vasta 27.1.90
ottivat minut laitokselle, väite oli että olin 3 vk yliaikainen , väitän
että lääkärit antavat ylimalkaisia
ennusteita synnytyksen ajankoh-
dasta , kun kukaan ei tiedä milloin hedelmöitys tapahtuu sillä siittiöt saattavat elää pidempään tai hedelmöittää munasolun paljon myöhemmin kuin tilastoissa lukee.. tämä pätee kaikkiin ime-
väisiin eläimiin ja ihmisiin.
 

Yhteistyössä