Itse laitatin ekan kierukkani kolmisen viikkoa sitten ja olo ihan OK, kahtena päivänä olen tiedostanut "raivarin" olon, mutta minulle ollaan jo vuosia suositeltu kierukkaa kovien kuukautisvuotojen ja kipujen takia.
Jotenkin oloni on epävarma, eli olen nyt vuotanut koko kolme viikkoa, vain kolmena päivänä olen pärjännyt alushoususuojan kanssa, muutoin vuoto on ollut ihan kirkasta kuukautisvuotoa ........ Jotenkin kuvittelin että alkuun voi vuotaa vaikka 3 kk tai enemmänkin, mutta ajattelin että se on semmoista "toisenlaista: niukempaa vuotoa". Ajattelin kyllä maltilla katsella, mitään mahakipuja tai muuta ei ole ollut.
Mutta, asia mikä minua vaivaa eniten on se että neuvottiin kuukautisten jälkeen kokeilemaan esim. suihkussa onko kierukka pysynyt paikoillaan, että tuntuuko ne langat. En minä löydä tai osaa, kuitenkin kortissani lukee että langat olisi jätetty 2,5 cm, enkä edes tiedä minkä pituiseksi ne yleensä jätetään ? No, jatkuvan vuodon takia raskauspelkoa ei ole, tosin isäntä nyt eilen vähän yritteli ....., mutta ..... En tiedä uskaltaako seksiä harrastaa. Ootteko Te muut tunteneet ne langat itse hyvin ?
En siis edes ole enään ihan nuori tyttönen, vaan kohta 37 vuotta ja olen ollut ilman hormoonallista ehkäisyä kohta 8 vuotta, mutta kun nuo "kumiukotkin" riitti ja lapsiluku täys ....
Minkä pituiseksi ne langat yleensä jätetään ? Onko 2,5 cm paljon vai vähän ?