Maitoa vain toisesta rinnasta --> imetyksen lopetus??

ehi
Täysimetin lastani 6kk, nyt hän on vajaa 8kk ja imetys jatkuu edelleen. Maidontulo väheni toisesta rinnasta niin paljon ettei vauva enää suostu siitä edes imemään. Jatkanko imettämistä yhdellä rinnalla vai lopetanko kokonaan?

Voiko rinnat jäädä erikokoisiksi jos jatkan? :whistle: Nyt nimittäin toinen on tietenkin isompi kun siinä on maitoa ja toisessa ei... :/

Kellään kokemuksia??? :D
 
meillä on kanssa toinen suosikki tissi :LOL: imetän nykyään yleensä niin, että toisesta rinnasta kaksi kertaa ja sitten toisesta kerran, mutta joo, eripari tissit on. Varmaan tasoittuu kokoero kun lopettaa imetyksen kokonaan. Ite aattelin kyllä jatkaa vuoden ikää asti jos mahd. Nyt poika reilu 6kk.
 
Mun pojan suosikki on toi mun vasen tisu, joten maitomäärän tasaamiseks mä välillä imetän pari keraa peräkkäin oikeesta, sit välillä vasen ja taas pari peräkkäistä oikeesta. Paljon teen myös niin, että alotellaan vasemmalta jolloin poika saa helposti maitoo pahimpaan nälkäänsä ja sit rauhallisempi jatko oikeelta, jota sit lussuttaa kauemmin. Yleensä toimii.

Mun mielestä ei kannata luovuttaa vaan koitaa aktivoida "huonomman" rinnan maidon nousua. Ikäväähän se on kiusata lasta, mut kyl se yleensä nopeesti tasottuu... Ainakin mulla. Mut ihan sen mukaan, miten näyttää olevan parempi.
 
Mulla imetys alkoi laantumaan kun tyttöä imetin ja siinä 7 kk paikkeilla lopahti toisen tisun maidontulo ja mietin ihan samaa.Tyttö ei suostunut syömään kiinteitä ja pullostakin nihkeesti eli ei ollut vaihtoehtoa ja jatkoin toisella tisulla vielä 3 kk.Eli todellakin,voin kokemuksesta sanoa että yhelläkin pärjää!!! :wave:

KOkoeroa ei jäänyt,sitäkin mietin ja mulle moni sanoi näin.Ei sentään ollut pitemmästä ajasta kyse ja maitoa tuli toisestakin ihan riittämiin.
Eli tisut on ihan ennallaan kyllä!!

 
Me siirryttiin osittais imetykseen siinä 3kk-4kk iässä kun tuli hirmuiset tissi raivarit ja silloin kelpasi ainoastaan vasen tissi. Yritin pitää maidon tuotannon käynnissä myös oikeassa tississä, mut ei sielt enää tullu yhtään, kun ei tyttö suostunu oikealle rinnalle tulemaan. Jatkoin imetystä silloin tällöin vasemmasta rinnasta ja nyt meillä loppui sit imetys ihan kokonaan, tyttö on nyt 6kk vanha. Mulla oli no ennen koko raskautta iso kokoero rinnoissa, mut tällä hetkellä se on todella huomattava, toinen rinta yli kuppikokoa isompi kuin toinen :ashamed: Toivon todella että tasoittuu tuo kokoero ajan myötä!!
Mutta siis tuohon kysymykseesi, että jatkatko imetystä, niin jatka vaan jos se sinusta hyvältä tuntuu. Muista kysynnän ja tarjonnan laki, eli mitä enemmän vauvasi imee, sitä enemmän maitoa muodostuu. Kyllä yhdelläkin tissillä pärjää ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ehi:
Maidontulo väheni toisesta rinnasta niin paljon ettei vauva enää suostu siitä edes imemään.

Oletko kokeillut hämätä vauvaa sille niukemmin maitoa antavalle rinnalle? Söisikö vauva siitä unisena? Suihkussa/kylvyssä? Isän sylistä?

Alkuperäinen kirjoittaja ehi:
Jatkanko imettämistä yhdellä rinnalla vai lopetanko kokonaan?
No, tämähän on täysin sinun itsesi päätettävä :) Mitään haittaa yhdestä rinnasta imettämisessä ei ole, eikä mitään väärääkään, jos sitä mietit. Lisäksi voi olla, että vauvasi alkaakin jossain vaiheessa suosia sitä nyt niukempaa rintaa tämän toisen kustannuksella ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ehi:
Voiko rinnat jäädä erikokoisiksi jos jatkan?
Niin kauan kuin imetystä jatkuu, rinnat todennäköisesti ovat hieman eriparia, mutta kun imetys päättyy kokonaan, eriparisuus vähenee. Vaikka siis kaikilla naisilla rinnat ovat jonkin verran eriparia. Ihmiskeho harvoin on täysin symmetrinen.
 
Minä imetin poikaani 6 kk ja koko ajan vain toisesta rinnasta. Toisessa on niin huno nänni ettei siitä kukaan lapsistamme ole saanut otetta kumilla tai millään muullakaan konstin, joten annoin maidon siitä kuivua heti alkuunsa. Yhden rinnan maito riitti ainoaksi ruuaksi yli 3 kk ikään ja sitten annoin korviketta lisäksi. Nyt imetys on loppunut ja rinnat ihan samankokoiset keskenään.
 
ehi
Kiitos paljon vastauksistanne!! :hug:
Kyllä taidan vielä jatkaa imetystä tuosta yhdestä, on se vaan kuitenkin niin paljon helpompaa kun ei tarvi tuttipullolla leikkiä.
Ja pitää toivoa että tuo kokoero sitten tasoittuu!! :D
 

Yhteistyössä