Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Terkut Riikasta!
Mun kohdun limakalvo näytti tänään 8,2 mm kiertopäivänä 15 - ei oo koskaan ollut niin paksu tässä vaiheessa. Yksi PRP-veritankkaus takana tossa vaiheessa ja nyt 2. Saattoi jopa näkyä kerroksia limakalvossa...

Latviassa ajatellaan taas vähän toisin, mitä Suomen itänaapurissa - ERA-testillekään ei anneta painoa ja mullahan on siitä poikkeava tulos.

Tukilääkkeitä kyselin siirtoon ja lupas tuikkasta progesteronipistoksen ja verenohennuspiikin. Ja mähän oon käyttänyt näitä piikkejä lukemattomia, mutta toisaalta en halunnut enää mennä samalla kaavalla, joten nyt kaikki erilaista sitten.

Tänään luovuttajan kiertopäivä 3. ja tuoresiirto sitten touko-kesäkuun vaihteessa - toivottavasti tulee alkioita. Täällä saatetaan siirtää kaksikin kerralla, joten voisin kokeilla.

Onko muita, joilla siirto lähestyy?
 
  • Rakkaus
Reactions: Karhurouvanen
Hei Jee, kuulostaa hienolta @Chiarina46! Olen seuraillut näitä keskusteluja jonkin verran aiemmin mutta itse en ole tähän lahjamunasoluketjuun osallistunut mutta muilla puolen aiemmin ollut paljonkin keskusteluissa mukana. Sun nimimerkki jäänyt mieleen @Chiarina46 ja muuten täällä tuttuja ainakin @Rusakkonen ja @kirsillevauva, joiden molempien kanssa mulla ihan saman ikäiset lapset (tyttö juuri täytti 4-v ja poika kohta 1 v 3 kk). Ivf:llä molemmat siis alkunsa saaneet, esikoinen parisuhteesta ja poika ns itsellisenä. Mulla alhanen AMH jo alle 30 vee ja nyt 37-v munasolut jo ihan lopussa, edellisten hoitojen aikaan valmistauduin jo lahjamunasolu-/lahja-alkiohoitoihin (kävin neuvonnankin jne) mutta kuin ihmeen kaupalla raskaus tuli kuitenkin sitten omilla munasoluilla. Nyt hoidot suunnitteilla taas, ei vielä ihan ajankohtaisena mutta alan nyt selvittelemään asioita ja osui silmään tuo Riika kun mulla yhtenä vaihtoehtona lahja-alkiohoito just Riikassa. Toinen vaihtoehto sitten lahja-alkiohoito Suomessa mutta se riippuu paljon alkioiden saatavuudesta, soittelin muutamalle klinikalle perjantaina ja huomenna jatkan soittelua.

Saako tänne ketjuun osallistua vaikka ei olisi lahjamunasolu- vaan lahja-alkiohoito kyseessä?

Mitä @Rusakkonen kuuluu? Onko teillä viellä infektiorajoitukset (tai mikä nyt on oikea termi?) päällä vai voitteko jo liikkua ja osallistua vapaammin?
 
Viimeksi muokattu:
Ja siis huomasin tuosta alkion iästä olleen puhetta ja se on kanssa asia mikä itseä mietityttää, just että kun olen ymmärtänyt että Latviassa ne lahja-alkiot on kolmipäiväisiä. Itellä omia alkioita siiretty jokunen kolmipäiväinen ja molemmat raskaudet tullu 5. päivän blastokysteillä joilla onnistumisprosentti ollut siis 100 %.
 
vierailija
@Karhurouvanen
Kyllä tänne varmaan saa osallistua - itsellä on nyt double donation tällä hetkellä ja ulkomailla sanotaan, että embryo donation myös, jos on valmiiksi muodostetut alkiot.
Tarkoitatko tässä siis lapsettomuushoidoista ylijääneitä alkioita?
Eikös se prosessi ole kuitenkin hyvin samanlainen ja tulkitsin tämän ketjun, että saa tulla, vaikka kummatkin sukusolut lahjoitettuja ;).
Mulla klinikkana Ava clinic. Totuin Pietarissa todella hyvin ohjeistettuun prosessiin, niin täällä pidän omia puoliani ja tarkastelen asioita, mutta ei ole mitään pahaa sanottavaa.
Itsellä vaikutti klinikan valintaan toki ikärajan lisäksi se, että yhtenä harvana klinikkana Euroopassa taitavat tehdä tuota PRP-hoitoa kohdun limakalvolle. Tai Virossa ei ainakaan tehdä, mutta tiesivät, että Latviassa tehdään.
Riikaan on suht. helppo tulla, mutta kyllä täälläkin se päivä reissussa vierähtää.
 
vierailija
@Karhurouvanen
Kyllä tänne varmaan saa osallistua - itsellä on nyt double donation tällä hetkellä ja ulkomailla sanotaan, että embryo donation myös, jos on valmiiksi muodostetut alkiot.
Tarkoitatko tässä siis lapsettomuushoidoista ylijääneitä alkioita?
Eikös se prosessi ole kuitenkin hyvin samanlainen ja tulkitsin tämän ketjun, että saa tulla, vaikka kummatkin sukusolut lahjoitettuja .
Mulla klinikkana Ava clinic. Totuin Pietarissa todella hyvin ohjeistettuun prosessiin, niin täällä pidän omia puoliani ja tarkastelen asioita, mutta ei ole mitään pahaa sanottavaa.
Itsellä vaikutti klinikan valintaan toki ikärajan lisäksi se, että yhtenä harvana klinikkana Euroopassa taitavat tehdä tuota PRP-hoitoa kohdun limakalvolle. Tai Virossa ei ainakaan tehdä, mutta tiesivät, että Latviassa tehdään.
Riikaan on suht. helppo tulla, mutta kyllä täälläkin se päivä reissussa vierähtää.
En näköjään ollutkaan kirjautunut.

Mä maksan nyt sitten 400 euroa siitä, että viljelevät kaikki alkiot blastoiksi asti. Se mikä täällä on vähän huono juttu esim Suomeen verrattuna, että maksan joka tapauksessa 2000 euroa, vaikka en saisi yhtään alkiota.
 
vierailija
@Karhurouvanen
Lääkärillä täällä tuntuu olevan tosi vahvat mielipiteet siitä, että ERAA ei pidetä enää hyvänä asiana ja hän ei nosta mun lääkitystä, kun ei ole todisteita siitä, että se olisi mulla ongelma? Ajattelin itse, että iän puolesta saattaisin tarvita vähän enemmän hormoneita. Toisaalta ystävä onnistui ekasta yrittämästä Portugalissa 49-vuotiaana ja hänelle ei tehty ERA-testiä ja lääkitys oli aika vähäinen siihen verrattuna, että mitä itse tuolloin käytin.

Ehkä se täytyy sanoa, että on mieslääkäri, eikä ole kovinkaan "hellävarainen". Suomessa olen tottunut siihen, että miesgynekologi laittaa valoja pienemmälle, jne. Mutta toisaalta tämä lääkäri sitten vakuuttaa osaamisellaan. Ja kyllä kielimuuri näkyy täällä - hoitohenkilökunta ei juurikaan puhele, mutta ei se minua haittaa.

Mulla tehtiin kaikki "by the books" Pietarissa ja ERA-testi tosiaan näytti poikkeavaa tulosta ja sen mukaan tehtiin, mutta ei kiinnittymisyrityksiä.
 

Yhteistyössä