Kuinka pitkään kuolleita kihomatoja tulee ulos Pyrvinin jälkeen? *ällövaroitus*

  • Viestiketjun aloittaja madotar
  • Ensimmäinen viesti
madotar
Jep, otsikossa kysymys. Meillä on kihomatoja, löydettiin 4v pojalta ja kuurin oton jälkeen totesin että niitä on myös minulla. Itselläni lääke meni nopeahkosti läpi ja kuolleita matoja on tullut ulos joka päivä sunnuntain jälkeen (lääke otettiin tuolloin). Lähinnä mietityttää se kun uloste ei ole enää värjäytynyttä mutta matoja tulee edelleen. Eli kuinka pitkään niitä on muilla tullut?

Itselläni ei itse asiassa ole oireet täysin hävinneet ja otin tänään (annostusohjeiden vastaisesti) uuden satsin. Ja niinhän sieltä tulla tupsahti taas ainakin yksi kuollut mato ja jonkin verran sellaista haituvaa.

Pojalla on vatsa tosi kovalla ja epäilen onko hänelläkään lääke mennyt tehokkaasti läpi kun ulos on tullut vain papanoita. Ohessa on tullut myös kuolleita matoja (sellaista haituvaa, höttöä). Ajattelin tänään kurkkia josko näkyy eläviä matoja vielä. Jos näkyy niin otan yhteyttä työterveyteen, jos osaisivat neuvoa.

Ja vinkkinä: jos teille ikinä tulee matoja (jos ei ole ennen ollut) niin älä lähde selaamaan netin tietoja. Olen itse hulluuden partaalla kiitos kaikkien kauhukertomusten. Oikeasti, on ranteet auki-fiilis kun olen varma ettei näistä pääse eroon.
 
"juu"
Meillä pojalla 4v. oli .. ilmeisesti erittäin alussa, koska matoja ei paria enempää ollut .. eikä tullut . Koko perhe hoidettiin ihan varmuudeksi ja kaikki paikat desinfiointiin ym.. uusinta ensi viikolla..
 
"nisa"
Mä en ole ikinä nähnyt ulosteen seassa kuolleita matoja, tai eläviäkään. Meillä noita helvatun ällötyksiä on ollut kolme kertaa, saatu aina yhdellä hoidolla pois.
 
"..."
[QUOTE="juu";25977136]Meillä pojalla 4v. oli .. ilmeisesti erittäin alussa, koska matoja ei paria enempää ollut .. eikä tullut . Koko perhe hoidettiin ihan varmuudeksi ja kaikki paikat desinfiointiin ym.. uusinta ensi viikolla..[/QUOTE]

Ei meilläkään pepussa näkynyt kuin yksi, mutta lääkkeen jälkeen on tullut ulos enemmänkin.

Ja en ole lapsesta niin huolissani, aikuisiin ne taitavat helpommin jämähtää. Ja erityisesti naisiin jostain syystä.
 
meillä myös
Itse en ole koskaan nähnyt muita kuin eläviä matoja, hyi helvetti. 5 vuotias poika valitti että kutittaa, ajattelin että on vain pyyhkinyt huonosti. Virhe mitä en tee kahdesti. Pian huomasin niitä itselläni...

Itse otin kuurin mukaisesti ne ekat pillerit, mutta silti tuntui että vielä toisena iltana kutitti ihan samalla tavalla! Itse otin myös täysin ohjeiden vastaisesti myös toisen annoksen perään.. Se vasta tuntui auttavan... Ja otettiin myös kolme kertaa se lääkitys, en halunnut jättää riskiä että olisi joku vielä jonnekin jäänyt eloon.

Itse en kuolleita matoja koskaan nähnyt.. Eikö ne voi aika helposti sekoittaa johonkin huonosti sulaneeseen ruokaan?
Itse jynssäsin koko talon läpi mihin vain oltaisiin voitu koskea, olet varmasti kaikki kahvat ja valokatkaisivat pessyt?
 
Silja.S
Aaaarrgghh! Tämä on kuin eläindokumentin katsomista samalla, kun nauttii ravitsevaa välipalaa :D Aina siellä joku käärme lojuu tiellä suolet asfaltilla, enkä koskaan malta olla katsomatta, vaikka ruokahaluhan siinä menee... Enkä sitten malttanut olla lukemattakaan, vaikka tiesin jo ennalta kuinka tässä käy.
 
"aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja meillä myös;25977242:
Itse en kuolleita matoja koskaan nähnyt.. Eikö ne voi aika helposti sekoittaa johonkin huonosti sulaneeseen ruokaan?
Itse jynssäsin koko talon läpi mihin vain oltaisiin voitu koskea, olet varmasti kaikki kahvat ja valokatkaisivat pessyt?
Kyllä ne periaatteessa voi, mutta ei meillä normaalisti ole kakassa kiinni sellaisia haituvia ja niitä tosiaan jää myös veteen, vesi menee sameaksi.

Kaikki muu on siivottu, mutta leluja ei. Unilelut pestiin 60 asteessa, muut pehmolelut imuroitiin ja suosituimpia pakastettiin. Ei vaan rahkeet riitä totaalisiivoukseen lattiasta kattoon kun töissäkin on käytävä. Lakanoita on vaihdettu kolmena päivänä (eilen jäi väliin), käsipyyhkeet ei ole käytössä vaan kuivataan paperiin, kylpypyyhkeet vaihdan päivittäin. Erityisesti vessaa on tullut pyyhittyä useampiakin kertoja päivässä (istuinta, katkaisimia, painonappia jne), käsiä pestään aina wc-reissun jälkeen, ennen ruokaa ja ulkoa tullessa. Itse pesen käsiä ehkä noin 50 kertaa päivässä vähintään, kun esim. aina kun laittaa likapyykkiä koneeseen tai pyyhkii pintoja niin kädet on puhdistettava.

Se harmittaa ettei koko kämpän siivous onnistunut yhdessä illassa vaan siihen meni kaikkineen kolme iltaa. Yhdessä illassa ei ehtisi kuin pikkaisen sutaista kaikkea.

Koko kämppää ei jakseta jatkuvasti siivota, painottuu lakanoihin, vaatteiden vaihtoon, käsien ja peppujen pesuun ja pintojen pyyhkimiseen.
 
Minätäällämoi
Olen ottanut nyt kaksi kuuria, eli parisenviikkoa sitten ensimmäisen ja nyt toissapäivänä toisen kerrran. Koko tämän ajan on pökäleissä näkynyt kuolleita matosia enemmän ja vähemmän (mutta joka kerta olen ainakin pari bongannut, joskus taas on ihan valkoisenaan). Ensimmäisen kuurin jälkeisinä kolmena päivänä madot eivät olleet velttoja vaan kiemurtelivat (mitä eivät aiemmin tehneet papanoissa juurikaan), mutta myöhemmin eivät enää liikkuneet kun katselin vaan olivat höttöä. Nyt on tosiaan tullut melkein kaksi viikkoa noita kuolleita pökäleissä. Kaikki kutina ja muu sellainen on kadonnut kokonaan, mutta inhottaa kun vielä näkyy noita niljakkaita näinkin runsaasti papanoissa. Milloin ne oikein lähtee niin etten yhtäkään näe!? :cry::cry:
Ilmeisesti vain minulla tässä huusollissa on näitä ja niitä todellakin on ollut paljon minulla.. kahtena iltana (jo ihan iltapäivästä yöhön kiihtyvään tahtiin) kihisi niin p*rkleesti että en sietänyt olla, sitten kurkkasin peililä ja niitä oli valkoisenaan.... Pissalla käydessä niitä oli pudonnut viisi (5!!) pöntön reunalle! HYI YÄK! Ja pari päivää ekasta pyrvinin otosta niitä möngerti pimpissä ja ties missä. Onneksi edes niiden liikehdintä on loppunut (tai ainakaan en ole kertaakaan tuntenut sellaista) Mutta milloinkohan ne kaikki lähtee niin että niitä ei näy :poop::ssa enää? ps. Vermoxit on odottamassa kaapin hyllyllä ja vedän kyllä nyt 2,5vk tämän kuurin jälkeen naamaani tabletit vielä varmuuden vuoksi. Sitä kiihinätä en takaisin halua!
 
vierailija
Olen ottanut nyt kaksi kuuria, eli parisenviikkoa sitten ensimmäisen ja nyt toissapäivänä toisen kerrran. Koko tämän ajan on pökäleissä näkynyt kuolleita matosia enemmän ja vähemmän (mutta joka kerta olen ainakin pari bongannut, joskus taas on ihan valkoisenaan). Ensimmäisen kuurin jälkeisinä kolmena päivänä madot eivät olleet velttoja vaan kiemurtelivat (mitä eivät aiemmin tehneet papanoissa juurikaan), mutta myöhemmin eivät enää liikkuneet kun katselin vaan olivat höttöä. Nyt on tosiaan tullut melkein kaksi viikkoa noita kuolleita pökäleissä. Kaikki kutina ja muu sellainen on kadonnut kokonaan, mutta inhottaa kun vielä näkyy noita niljakkaita näinkin runsaasti papanoissa. Milloin ne oikein lähtee niin etten yhtäkään näe!?
Ilmeisesti vain minulla tässä huusollissa on näitä ja niitä todellakin on ollut paljon minulla.. kahtena iltana (jo ihan iltapäivästä yöhön kiihtyvään tahtiin) kihisi niin p*rkleesti että en sietänyt olla, sitten kurkkasin peililä ja niitä oli valkoisenaan.... Pissalla käydessä niitä oli pudonnut viisi (5!!) pöntön reunalle! HYI YÄK! Ja pari päivää ekasta pyrvinin otosta niitä möngerti pimpissä ja ties missä. Onneksi edes niiden liikehdintä on loppunut (tai ainakaan en ole kertaakaan tuntenut sellaista) Mutta milloinkohan ne kaikki lähtee niin että niitä ei näy :ssa enää? ps. Vermoxit on odottamassa kaapin hyllyllä ja vedän kyllä nyt 2,5vk tämän kuurin jälkeen naamaani tabletit vielä varmuuden vuoksi. Sitä kiihinätä en takaisin halua!
Oletkohan enää linjoilla? Minulla kuulostaa ihan samalta tilanteelta ja haluaisin kuulla miten kävi?
 
pyrvin ei tehoa niin hyvin matoihin koska se vain lamauttaa madot eikä tee mitään toukille ja munille...vermox taas tappaa madot sekä toukat sentakia on vermoxilla helpompi päästä madoista eroon. kihomadoilla ei ole mitään koukkuja tms.lapamadolla kylläkin.
 

Yhteistyössä