Ilmoittaisitko, jos tilille tulisi liikaa palkkaa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Palkanlaskijalle kävi moka. Teen tuntityötä ja maksettiin tunteja, joista olen mielestäni jo saanut korvauksen. Nyt mietin, pitäisikö ottaa itse yhteyttä vai odottaa, jos huomaavat.
 
vierailijadietty
Noo joo tottakai. Jos epäilsin niin tarkistaisin. Johan se muuten kaihertais omaa tuntoa. Mulla tosin freelencerduuni ja luotan meidän firman palkanlaskijaan, en enää syynää pitääkö kirjanpito tai siis en enää pidä omaa. Yks pikku juttu oli aiemmin josta en sanonut kun en tiennyt kuuluisko siitä mulle provikat vai ei ja annoin olla kun kyse oli ihan muutamista euroista. Luotetaan puolin ja toisin.
 
vierailija
Joskus sain 500e liikaa palkkaa. En ilmottanu eikä kukaa kysyny perääkää. En oo muistanu asiaa vuosiin muuta ku nyt kun otit puheeksi. Riippuu paljolti omatunnostasi. Minä kadotin sen jo aikaa sitten kun huomasin ettei minuakaa kohdella aina niin kuin olisin halunnut kohdeltavan
 
Kannattaa ilmoittaa. Liikaa maksettu palkka voidaan periä vuosienkin jälkeen sinulta takaisin. Työnantajan ja työntekijän keskinäinen luottamus on myös aika avainjuttuja. Jos herää epäilys, että olet huomannut virheen, muttet ilmoittanut siitä, niin kaikenlaisen urakehityksen voit samantien unohtaa.
 
Kyllä varmaan kannattaa ottaa yhteyttä ja selvittää. Jos asia vaivaa jo sen verran että utelee täällä keskustelussa, niin varmasti vaivaa myöhemminkin... todennäköisesti enemmänkin kuin on arvossaan rahaa. Muutenhan kyllä raha kelpaa :D
 

Yhteistyössä