ALLE TUNNISSA SYNNYTTÄNEET!!

ehi
Kuinka monella on synnytys kestänyt alle tunnin? Kuinka mones lapsi oli? Ja oletko sen jälkeen saanut lapsia, mites niiden synnytykset kestäneet?

Itsellä toisen lapsen synnytys kesti kaikkine vaiheineen yhteensä 50 minuuttia.
Ja mietityttää että JOS joskus kolmannen tekisin, niin miten kävis..ehtisinkö edes ambulanssia saamaan?! (tämä toinen lapseni siis syntyi ambulanssiin, meillä matkaa sairaalaan 80km)
 
toinen lapsi syntyi käynnistyksellä. ragoin lääkkeeseen niin voimakkaasti että kaikkiaan synnytys kesti 16.min ,hyvä kun saliin ehdittiin osastolta . tai ei varmaan oltaisi ehditykkään jos en olisi pidätellyt :D

Kolmas paukahti maailmaan 1h30min supistusten alkaessa...neljättä en edes uskalla miettiä kun sairaalaankin on matkaa n.60km ;)
 
B-7
Mulla viides lapsi kesti ekasta supistuksesta 55 min syntymään,seuraava syntyi ekasta supistuksesta tasan tunnissa.(neljäs kesti 1,5h,kolmas 3,5h ja eka ja kakkonen 12 ja 18h)

Nyt odotan seiskaa.Nyt tiedän(ainakin toivon tietäväni) lähteä ekasta supistuksesta tai lapsivesien mennessä heti sairaalaan,mikäli mahdollista(kun on noi 6 lasta jo tuossa niin tilanne voi olla että joutuu hoitajaa odottamaan tms)
Toivon kuitenkin ehtiväni,ettei tule kotisynnytystä!Ja toivon kyllä vähän verraisempaa synnytystä tällä kertaa! :whistle:
 
Toisen lapsen synnytys kesti reilu 50 minuuttia josta salissa olin muutaman minuutin. Supistuksia tuli päivän mittaan harvakseltaan ja niiden kanssa onnistui shoppailukin joten en osannut odottaa että sit yht'äkkiä synnytys käynnistyykin vauhdilla. Kolmas olikin sitten vähän hitaampi ja kesto neuvolakortissa muistaakseni 3,5 tuntia (tämä tosin laskettu ekasta supistuksesta vaikka ne ei olleet edes pahoja ja tuli harvoin). En kehtaa lähtee kaivaan neuvolakortteja että ihan tarkat ajat löytäisin, mut suunnilleen näin.

Kolmannen kohdalla menin tosin sairaalaan varalta heti muutaman ensimmäisen kipeämmän supistusten jälkeen vaikka ne tulikin noin 45-60 min välein. Käyrälle ei sit saatu yhtään kunnon supistusta ja mua oltiinkin laittamassa osastolle odotteleen. Yht'äkkiä synnytys sit lähti vauhdilla eteneen ja salissa olin ehkä vajaan tunnin ennen vauvan syntymää.

Neuvolatäti oli pelotellut että kolmas saattaa syntyä kotiin ja siks menin varalta ajoissasynnärille ja ihan kiva niin. Muistaakin synnytyksen paremmin kun ei ollu niin kauhee kiire ja paniikki. Saapa sit nähdä miten nopeesti tää neljäs syntyy. Meen varmaan taas heti synnärille ku muutama normaalia kipeempi supistus tulee. Onneks sairaalaan vaan noin 5 km.

Johjo 27+4
 
Itse en ihan alle tunnissa ole synnyttänyt, mutta kyselen nyt jos tietäisitte...

Mulla edellinen synnytys kesti 1h36min, poika syntyi sairaalan aulaan ulko-oven viereen. Matkaa synnärille on 90km. Suostuvatkohan käynnistämään kuinka helposti tämän seuraavan synnytyksen? Vai ambulanssillako täytyy mennä? Mies ei enää uskalla lähteä kuskiksi, viimeksi oli niin pienestä kiinni, ettei joutunut kätilöksi.
 
Kannattaa kysyä käynnistystä. Itellä ei onneks ole siihen tarvetta kun asun niin lähellä sairaalaa. Mun tietääkseni ambulanssilla mentäessäkään omavastuu ei ole kuin 10 euron luokkaa joten mielummin kannattaa turvautua ambulanssiin kuin mennä omalla autolla.
 
Vaikka minulla ei ihan noin nopeita ole olleet niin mä pelkään jo valmiiksi mahdollista seuraavaa synnytystä et kerkeenkö sairaalaan ollenkaan. Onneks nyt ottivat minut ennakkoon jo valmiiksi ku ei ihan vieressä mekään asuta.
2h tuntia just ja just kesti tämä viides synnytys.

Muuten oletteko te vuotau synnytyksen jälkeen normaalia enempi kun ollu nopeet synnytykset?
Ku minulla nämä kaks viimestä olleet nopeita ja rajua niin olen vuotanutkin sitten aika kohtalaisesti. Ja kätilö sano et johtuis tuosta nopeudesta.
 
ehi
Alkuperäinen kirjoittaja Möyrylit:
Muuten oletteko te vuotau synnytyksen jälkeen normaalia enempi kun ollu nopeet synnytykset?
Ku minulla nämä kaks viimestä olleet nopeita ja rajua niin olen vuotanutkin sitten aika kohtalaisesti. Ja kätilö sano et johtuis tuosta nopeudesta.
Mulla meni itse synnytyksessä arviolta 1000 ml verta, jälkivuotokaan ei mitään pientä ollut, enempi oli kuin esikoiselta.
 
Mulla kesti 4.synnytys alle 2h ja viides tuon 1h. En ole kai missään synnytyksessä sen kummemmin verta vuotanut, ehkä esikoisesta eniten, mutta näissä kahdessa vipassa vuoto ihan normaali, ehkä jopa hieman vähemmän.
Viidennessä synnytyksessä onneksi miehen järkevyyden vuoksi ei poikettu mummolaan matkalla sairaalaan. Olisi mies joutunut kätilöksi :kieh: Lapset odottivat synnärin edessä autossa, kun pikkuveli syntyi =) Ja mieskään ei ehtinyt sieltä autosta ajoissa h-hetkeen ;)
 
Mulla kesti kolmannen lapsen synnytys reilusti alle tunnin. Avautumisvaihe kesti 36 minuuttia enkä tajunnut, että synnytys oli käynnissä. Kipeät supistukset tulivat juuri ennen ponnistusvaihetta. Mulla ei kohtu ehtinyt mukaan ja sain kohttua supistavaa lääkettä vauvan synnyttyä. Kätilöt painelivat monta kertaa kohtua, jotta se tyhjenis. Ei ollut kivaa :/ Nyt suunnitellaan neljättä ja menen äippäpolille synnytyksen suunnitteluun. Terveydenhoitaja sanoi, että todennäköisesti käynnistetään.
 
Mulla ei ihan alle tunnissa mennyt, mutta esikoisen synnytys kesti 1 t 23min. Nyt odotan toista ja kieltämättä hieman hirvittää, että miten ehdin ajoissa sairaalaan kun esikoinenkin pitää saada johonkin hoitoon. Varsinkin jos synntys alkaa päivällä, jolloin mies on töissä.
 

Yhteistyössä