Zoely ehkäisytabletti: voinko lopettaa kuurin kesken?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Alakulo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Alakulo

Vieras
Olen syönyt kuusi pilleriä ensimmäisestä Zoely-liuskasta.
Olen masentunut, surullinen, pinna ei kestä. Tämä en ole minä.

Aloitin pillerit, koska minulla on ollut varsin tiukkoja ovulaatiokipuja. Lääkäri arveli rauhoittuvan pillereillä. Minulla oli myös alkamassa akne yli kymmenen vuoden tauon jälkeen ja arvelin että ehkäpä se katoaa taas pillereillä, kuten aikanaan teki. Tosin silloin söin Diane Novaa.

Mutta olkoot ovulaatiokivut, tulkoot akne, minä en halua olla surullinen jatkuvasti.
Onko kukaan lopettanut pillerit aivan kesken kierron? Mitä siitä seuraa?

Kiitos!!

joo mä lopetin kerran kesken kerkesin syömään noin 10pilleriä.. ei siitä seurannut muutakun että se kierto jotenkin pitkittyi ja kesti pidempään ennen kuin kuukautiset alkoi...

mä kyllä vielä katselisin ainakin yhden laatan loppuun asti jos tosiaankin ainoa oire on alakuloisuus.. se voi nimittäin mennä ohi... eri asia sitten jos jotain vakavaa oiretta olis....

[QUOTE="hei";26621049]joo mä lopetin kerran kesken kerkesin syömään noin 10pilleriä.. ei siitä seurannut muutakun että se kierto jotenkin pitkittyi ja kesti pidempään ennen kuin kuukautiset alkoi...

mä kyllä vielä katselisin ainakin yhden laatan loppuun asti jos tosiaankin ainoa oire on alakuloisuus.. se voi nimittäin mennä ohi... eri asia sitten jos jotain vakavaa oiretta olis....[/QUOTE]

Niin se on totta, ohihan tämä voi mennä. En vaan tiedä haluanko odottaa ja katsoa. Etenkään kun lueskelin äsken, että Zoely aiheuttaa pahenevaa aknea monelle... En todellakaan halua naamaani enää pahemmaksi!! Enkä halua olla tällainen masentunut "käpisijä" kahdelle pienelle lapselleni. Päivääkään.

Ai niin, lisättäköön vielä että ehkäisyn takia en oikeastaan pillereitä käytä.

Voiko käydä/ onko jopa hyvin todennäköistä, että menkat alkaa muutaman päivän sisällä uudestaan, jos nyt lopetan pillereiden käytön?

[QUOTE="Aloittaja";26621140]Ai niin, lisättäköön vielä että ehkäisyn takia en oikeastaan pillereitä käytä.

Voiko käydä/ onko jopa hyvin todennäköistä, että menkat alkaa muutaman päivän sisällä uudestaan, jos nyt lopetan pillereiden käytön?[/QUOTE]

tuskin alkaa.. mutta eihän sitä voi tietää miten just sun keho reagoi....

[QUOTE="hei";26621156]tuskin alkaa.. mutta eihän sitä voi tietää miten just sun keho reagoi....[/QUOTE]

Niin aivan, jokaisen keho tietysti reagoi eri tavalla.
Minä tiedän tosi vähän pillereistä (hassua sinänsä, että olen aikanaan käyttänyt niitä varsin kauan), joten lähinnä omalla huikealla päättelykyvylläni arvelin, että noinkohan se on aina väistämätöntä että parin pillerittömän päivän jälkeen alkaa menkat. Eihän siinä muuten mitä, mutta kun hääpäivä lähestyy ja olisi mukava juhlia ilman menkkoja :)

Yhteistyössä