Zilliacus: Vähäpukeiset naiset antavat väärän signaalin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heavyfreak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Heavyfreak

Aktiivinen jäsen
17.07.2005
15 106
2
36
Zilliacus: Vähäpukeiset naiset antavat väärän signaalin
Maanantai 1.6.2009 klo 02.53

Entisen kansanedustajan ja nykyisen kirjailijan Jutta Zilliacuksen mielestä naisten pitäisi piilottaa napansa.

Jutta Zilliacus toivoisi nuorten naisten käyttävän peittävämpiä vaatteita. (ATTE KAJOVA)

- Moni nuori pitää minua varmasti ihan pöpinä, mutta pitäkööt, kirjailija ja RKP:n entinen kansanedustaja Jutta Zilliacus lataa Iltalehdelle.

Naisten ja miesten välistä tasa-arvoa ajanut Zilliacus oli toimittaja Tuomas Enbusken torstaina vieraana Yle Radio 1:ssä. Ohjelmassa keskusteltiin tuolloin muun muassa tasa-arvosta ja feminismistä.

- Minusta tuntuu, että sanon jotain aivan kauheata, mutta tytöt joskus omalla signaalilla osoittavat, että haluavat tulla raiskatuiksi, Zilliacus pohti ohjelmassa.

Puolialastomuus on signaali

Iltalehden tavoittama kirjailija perusteli eilen näkemystään.

- Nuoret naiset pukeutuvat niin, että napa näkyy. Paljastava pukeutuminen antaa miehille sen signaalin, että nainen on valmis muuhunkin kuin käsikynkässä kävelemiseen, 83-vuotias Zilliacus sanoo.

Zilliacus kuitenkin korostaa, ettei raiskausta rikoksena lievennä naisen mahdollinen paljastava pukeutumistyyli.

- Suhtaudun raiskaukseen äärimmäisen kielteisesti. Raja menee siinä, jos toinen kieltäytyy seksistä.

- Totta kai jokainen pukeutuu kuten haluaa, mutta sitten täytyy myös muistaa riskit. Se on sitten ihmisen oma vahinko, jos jotain tapahtuu.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200906019686236_uu.shtml

Johan on mielipiteet, ei voi muuta sanoo.. :o

Onko miehetkin sitten vapaata riistaa, kun kulkevat pelkissä shortseissa, maha pullottaen vyötärön yli ja puonvako vilkkuen? Antavat signaalin homoille; ota mut heti!!!????

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Onko miehetkin sitten vapaata riistaa, kun kulkevat pelkissä shortseissa, maha pullottaen vyötärön yli ja puonvako vilkkuen? Antavat signaalin homoille; ota mut heti!!!????

Olin just kirjoittamassa. Ilmeisesti meidän pitää ulkoilla turkishaalari päällä vaikka lämmintä ois 30 :/ Ukot vaan kulkekoot ilman paitaa!!!

Tuskin nyt HALUAVAT tulla raiskatuiksi, mutta kyllä se hyvin kevyt pukeutuminen on minusta typerää. Toki ihan teinien kohdalla sen tajuaa, eivät he osaa ajatella asiaa ihan loppuun asti.... Mutta kun ihan aikuisetkin naiset pukeutuu kuin horatsut, se EI ole minusta mitenkään asiallista. Miksi pitää näytellä itseään sopimattomasti? En tarkoita sortsilinjaa, mutta TOSI syvään uurretut paidat ja just ja just persvaon peittävät hameet EI kuulu yleisille paikoille.

Alkuperäinen kirjoittaja HUOH:

Olin just kirjoittamassa. Ilmeisesti meidän pitää ulkoilla turkishaalari päällä vaikka lämmintä ois 30 :/ Ukot vaan kulkekoot ilman paitaa!!!

Juu ei muuta ku telttaa päälle ku ulos menee!

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja HUOH:

Juu ei muuta ku telttaa päälle ku ulos menee!

EI se maha paljaana kulkeminen miehilläkään kuulu yleisille paikoille. Se ON mautonta. Oma piha eri juttu, siellä saa persvakokin loistaa, kun nyt naapuri ei oo nokan alla ihan.

Mutta se nyt sattuu vaan olevan ihan yleistä että äijät kulkee ilman paitaa. Eikä se mua haittaa, en mä näe siinä mitään sopimatonta.

Mun mielestä toi lause "Minusta tuntuu, että sanon jotain aivan kauheata, mutta tytöt joskus omalla signaalilla osoittavat, että haluavat tulla raiskatuiksi", on ihan ultimatetörkee.

Ja jos tässä nyt oikeesti aletaan hiuksia halkomaan niin miten sitten uimarannalla, saaks siel olla rauhassa bikineissä vai tarkottaako sekin sitä että haluaa tulla raiskatuks? Joo aika rankka kärjistys.. Mut eihän mikään vaatetus tms. tee raiskausta yhtään sen hyväksyttävämmäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Mutta se nyt sattuu vaan olevan ihan yleistä että äijät kulkee ilman paitaa. Eikä se mua haittaa, en mä näe siinä mitään sopimatonta.

Mun mielestä toi lause "Minusta tuntuu, että sanon jotain aivan kauheata, mutta tytöt joskus omalla signaalilla osoittavat, että haluavat tulla raiskatuiksi", on ihan ultimatetörkee.

Ja jos tässä nyt oikeesti aletaan hiuksia halkomaan niin miten sitten uimarannalla, saaks siel olla rauhassa bikineissä vai tarkottaako sekin sitä että haluaa tulla raiskatuks? Joo aika rankka kärjistys.. Mut eihän mikään vaatetus tms. tee raiskausta yhtään sen hyväksyttävämmäksi.

eihän tuo zilliacus sanonut, että se kevyt pukeutuminen tekis raiskauksesta hyväksyttävämpää tms. oikeesti - luetteko te näitä uutisia kokonaan vai vaan just lauseen sieltä ja toisen täälät ja sit hirvee haloo ?!

Ei ei ei ei!!!!!!

Reps kops tyrsk pyrsk,

KIITOS, sait mut nauramaan ihan hillittömästi!!!!! :) :)

ja hyvä pointti muuten!

Alkuperäinen kirjoittaja Tammikuu:
Tuskin nyt HALUAVAT tulla raiskatuiksi, mutta kyllä se hyvin kevyt pukeutuminen on minusta typerää. Toki ihan teinien kohdalla sen tajuaa, eivät he osaa ajatella asiaa ihan loppuun asti.... Mutta kun ihan aikuisetkin naiset pukeutuu kuin horatsut, se EI ole minusta mitenkään asiallista. Miksi pitää näytellä itseään sopimattomasti? En tarkoita sortsilinjaa, mutta TOSI syvään uurretut paidat ja just ja just persvaon peittävät hameet EI kuulu yleisille paikoille.

Taidat itse omata sellaisen kropan ettet halua/voi kulkea "TOSI syvään uurretussa paidassa ja just ja just persvaon peittävässä hameessa". Jokainen pukeutukoon miten haluaa.

Huh huh, kyllä taas naisia syyllistetään. Mun mielestä voidaan keskustella siitä onko asiallista/hyvänmaun mukasta liikkua puolialasti julkisilla paikoilla, mutta en menis kyllä liittämään sitä mitenkään raiskauksiin.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
eihän tuo zilliacus sanonut, että se kevyt pukeutuminen tekis raiskauksesta hyväksyttävämpää tms. oikeesti - luetteko te näitä uutisia kokonaan vai vaan just lauseen sieltä ja toisen täälät ja sit hirvee haloo ?!

No enhän mä ny niin väittänytkään, älä ny vaahtoo sielä! Vaan lähinnä laajemmin ajattelin aihetta.

Ja niinhän toi tossa meinas että nuoret tytöt ku pukeutuu sillee et napa näkyy niin antavat signaalia että haluavat tulla raiskatuiksi. Eli kyllä tosta käsittää ihan täysin niin että se vastuu on sillon naisella. Miten sitä ny mies vois ittensä hillitä jos jonku navan näkee..

"Se on sitten ihmisen oma vahinko, jos jotain tapahtuu. ", niinhän toi ittekki sanoo..

Ei tästä ny tappeleen tarvii alkaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Liina-:
Huh huh, kyllä taas naisia syyllistetään. Mun mielestä voidaan keskustella siitä onko asiallista/hyvänmaun mukasta liikkua puolialasti julkisilla paikoilla, mutta en menis kyllä liittämään sitä mitenkään raiskauksiin.

Jees, ihan samaa mieltä oon.

LOL katsokaa miten puhui itsensä pussiin tämä mummeli:

http://koti.mbnet.fi/neptunia/women/jutta.htm

Jotenkin tuntuu siltä, että ikääkin alkaa tulla. Vanhenemisesta en tykkää yhtään. En voi käyttää bikinejä, eivätkä pojat enää katso sillä silmällä. - Jutta Zilliacus 80-vuotishaastattelussa 25.7.2005

Yhteistyössä