YT-Neuvottelut ekaluokkalaisen kassa.

• Viestiketjun aloittaja Näin
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Näin:
Toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella viikkoraha nousi viiteenkymppiin. Jännä nähdä, miten käy.

Vedätettiinköhän sua niissä neuvotteluissa? Meidän 10v on tyytyväinen 5e viikkorahaan, paitsi ettei aina muista sitäkään pyytää. Oliskohan 15e mennyt tämän vuoden puolella maksuun. :D

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Blue:
Toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella viikkoraha nousi viiteenkymppiin. Jännä nähdä, miten käy.
Mitä tarkoitat: jännä nähdä miten käy?
Sitä, että pystyykö ekaluokkalainen suoriutumaan rahankäytöstä. Joutuu pitämään kirjaa menoistaan ja suunnittelemaan talouden.

Blue
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sitä, että pystyykö ekaluokkalainen suoriutumaan rahankäytöstä. Joutuu pitämään kirjaa menoistaan ja suunnittelemaan talouden.
Ei todella onnistu. Luot liikaa paineita pienelle. Onneksi jokainen ekaluokkalaisen vanhempi tietää että koulussa vasta opiskellaan 1e+1e=2e laskuja..

Mistä näitä hulluja sikiää

Voi pyhä jysäys! Antaisit lapsen olla lapsi.
Yläasteella varmaan alat pyytää siltä vuokraa???

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mihin lakkoon kakarasi menee. jos ei neuvottelut johda tulokseen. Karkkilakkkon vai ???
Se on jo karkkilakossa. Saa karkkipäivänä valita laskettelun, ratsastuksen, kylpylän, hoplopin tai karkit.

Sama raha suunnilleen jokaisessa valinnassa.

Mihin lakkoon kakarasi menee. jos ei neuvottelut johda tulokseen. Karkkilakkkon vai ???
Se on jo karkkilakossa. Saa karkkipäivänä valita laskettelun, ratsastuksen, kylpylän, hoplopin tai karkit.

Ai teilläpäin maksaa kylpylä 2 euroa? Samoin ratsastustunti tai laskettelukeikka?

Halpaa kyllä on, täytyy sanoa. Voiko vielä kysyä että millä paikkakunnalla, Porvoossako?

ap
Ei todella onnistu. Luot liikaa paineita pienelle. Onneksi jokainen ekaluokkalaisen vanhempi tietää että koulussa vasta opiskellaan 1e+1e=2e laskuja..
On niillä jo rahoissa käytössä sentit ja laskuissa luvut sataan saakka. Ihan koulun puolesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Piccadilly Lilly:
Luulen että ap tarkoitti kuukausirahaa, ei kait kukaan 7-vuotiaalle anna joka viikko 50 euroa viikkorahaa käytettäväksi?
Se täytti juuri 8. Ja viikkoraha on kyseessä.
No okei, anteeksi: ei kait kukaan vastuullinen vanhempi anna 8-vuotiaalle joka viikko 50 euroa viikorahaa käytettäväksi?

Meneekö teillä tosiaan yhden muksun viikorahoihin 200 euroa kuukaudessa? Mimmoset tulot teillä oikein on?

ap

Ai teilläpäin maksaa kylpylä 2 euroa? Samoin ratsastustunti tai laskettelukeikka?

Halpaa kyllä on, täytyy sanoa. Voiko vielä kysyä että millä paikkakunnalla, Porvoossako?
Kunnan laskettelurinne on aikuiselta 2 euroa, lapselta en muista. Ratsastustunti on ilmainen, mutta vaatii kuskauksen. Hoplop on kympin ja kylpylä lapselta vissiin jotain 4-6 euroa. Riittävä tarkkuus.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Mistä näitä hulluja sikiää:
Minä maksoin itse ylä-asteella vuokraa. Tulojemme suhteessa maksoin kesätöistä vuokraa.
Jaha, täältä se kieroutunut ajattelu sitten tulikin...
Sain itse aina lapsilisät, jotka maksettiin silloin kerran komessa kuukaudessa ja oli joitakin satoja markkoja kerrallaan. Lisäksi sain tossa iässä 20-markkaa viikossa, ylä-asteella 100 mk.

Mielestäni opin oikean rahankäytön suht. nuorena. Eikä siitä ainakaan ole haittaa ollut.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mistä näitä hulluja sikiää:
Minä maksoin itse ylä-asteella vuokraa. Tulojemme suhteessa maksoin kesätöistä vuokraa.

Kyllä mä ymmärrän, että taloudenpitoa ja rahankäyttöä voi opettaa pienestä pitäen, mutta ymmärrätkö sinä, että vanhempasi olivat elatusvastuussa, koska olit alaikäinen? Elatusvastuuseen kuuluu ruuan ja kodin tarjoaminen lapselleen.

*liika on liikaa*

Yhteistyössä