Ystävyyssuhteista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Saisko täältä jotain ymmärrystä/perspektiiviä siihen mitä on ystävyys ja sen hoitaminen?
Kerron yhden esimerkin. Pyydän tuttavapariskuntaa lapsineen mun lapsen synttäreille. Hän ei vastaa mitään, mutta kun synttärit ovat käynnissä soittaa ja pahoittelee, kun on "unohtanut" koko jutun. Vakuuttelee, että tulevat toisella kertaa. Jonkun ajan päästä nähdään sattumalta kaupungilla, vakuuttelee taas, että tulevat käymään "synttäreille". Tästä aikaa nyt puoli vuotta, eivät ole tulleet.
En ole jaksanut nyt olla sitten yhteydessä kyseiseen ihmiseen ja oon ajatellut, että ystävyys syntyy vastavuoroisuudesta.

Mulla on myös paljon kokemuksia siitä, että alussa ollaan innostuneita näkemään, mutta sitten innostus laantuu. Ja huomaan, että tapaamiset jotenkin vaivihkaa jäävät taas mun järjestettäviksi. Unohdetaan vastata jne.

Mistä on kyse? Tapaanko vääränlaisia ihmisiä? Vai onko suurin osa ihmisistä tuollaisia? Onko siis ihan normaalia?

Mua satuttaa tällainen toiminta, enkä ymmärrä, että ylireagoinko vaan.

[QUOTE="vieras";29176688]Saisko täältä jotain ymmärrystä/perspektiiviä siihen mitä on ystävyys ja sen hoitaminen?
Kerron yhden esimerkin. Pyydän tuttavapariskuntaa lapsineen mun lapsen synttäreille. Hän ei vastaa mitään, mutta kun synttärit ovat käynnissä soittaa ja pahoittelee, kun on "unohtanut" koko jutun. Vakuuttelee, että tulevat toisella kertaa. Jonkun ajan päästä nähdään sattumalta kaupungilla, vakuuttelee taas, että tulevat käymään "synttäreille". Tästä aikaa nyt puoli vuotta, eivät ole tulleet.
En ole jaksanut nyt olla sitten yhteydessä kyseiseen ihmiseen ja oon ajatellut, että ystävyys syntyy vastavuoroisuudesta.

Mulla on myös paljon kokemuksia siitä, että alussa ollaan innostuneita näkemään, mutta sitten innostus laantuu. Ja huomaan, että tapaamiset jotenkin vaivihkaa jäävät taas mun järjestettäviksi. Unohdetaan vastata jne.

Mistä on kyse? Tapaanko vääränlaisia ihmisiä? Vai onko suurin osa ihmisistä tuollaisia? Onko siis ihan normaalia?

Mua satuttaa tällainen toiminta, enkä ymmärrä, että ylireagoinko vaan.[/QUOTE]

Äh, idiootteja on maailmassa, mutta ei kannata menettää uskoaan ihmisiin niiden takia. Mä en ainakaan voi sietää tollasta ylimielistä käytöstä. Jos ei kiinnosta tulla synttäreille niin ihan voi etukäteen kiittää kutsusta ja infota että eipä päästä tulemaan.

Erittäin huonoa käytöstä nykyään tapaa itseään sivistyneinä pitäviltä ihmisiltä. Ihmettelen kyllä. Itse yritän ryhdistäytyä ja irrottautua tuollaisista suhteista. Parempi muutama oikea ystävä kuin kimppu omannavan nuolijoita.

Yhteistyössä