Ystäväni "saarnasi" mulle, että leipää EI saa syödä illalla ja miksi sitten teen niin!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuli vaan mieleen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuli vaan mieleen

Vieras
Siis tuo tuttavani on sellainen tuuliviiri, että menee aina minkäkin kyseisin trendi dieetin mukaan. Nyt on sellainen joku hyvähiilarisen ja painonvartijoiden yhdistelmän vaihe. Viimeksi oli atkins ja sitä ennen nutrilet ja vaikka ja mitä ja paikkareissakin ollut kolme kertaa;)
No, mutta siis. Eilen oli meillä ja tuli puhetta iltapalasta. Sanoin, että syön joka ilta muutaman leivän teen kanssa. Hän oikein kimpaantui ja sanoi, että leipää ei missään nimessä saa syödä yötä vasten siis hiilareita. Ne jää läskiksi persuuksiin ja on tosi paha tapa.
Höh, mä olen kautta aikain syönyt ruisleipää ilalla (ja päivälläkin... siis varmaan sellaiset 6-10 palaa päivässä) enkä ole lihava vaan täysin normaali. Ikinä ei ole ollut mitään suuria paino-ongelmia kuten hänellä. Loukkaantui kun sanoin leikilläni, että hänkö sen kieltää;) Mitä hiton merkitystä mitä syö mihinkin aikaan jos saman kalorimäärän päivässä syö ja ei ole tarvetta laihduttaa eikä lihottaa!!!

minä kanssa hoikka ja aina illalla syön 2-5 ruisleipä palaa :)
mut mitäs meidän täytyy välittää dietti ohjeista jos ei meillä paino ongelmaa ole :)
nukkuu paljon niin laihtuu.. siinä kuluu paljon kaloreita ;)
ja suutelu.. :)

No mä kyllä syön leipää iltaisin, eikä ole läskiä persuksissa. Tosin mä treenaan, ja syön iltaisin myös proteiinia ja rasvaa.

Kyllä siinä on jonkinlaista perää, että illalla ei kannata vetää mitään hillitöntä hiilarimättöä. Mutta, ihan tavalliselle ihmiselle sillä ei ole väliä jos syö pari palaa leipää vaikka just ennen nukkumaanmenoa.

Mutta jos se kerran on ylipainoinen ja sinä et, niin hän ei varmaan ole oikeassa asemassa sua neuvomaan. :xmas:

Urheilijoille ja maksimaaliseen lihaskasvuun tähtääville sillä voi olla merkitystä. Ja ehkä jotain marginaalista myös laihduttajille, ainakin jos paino jumittaa. Muut voi unohtaa koko jutun...

Joskus oikeesti tuntuu, että ne jotka ovat sellaisia jojoilijoita (kuten kaverini) ja eri dieettien kokeilijoita, vouhkaavat aina eniten. Jos tämäkin kaverini keskittyisi kokonaan muihin asioihin kun dieetteihin ja syömisiin niin laihtuisi ihan itsestään... ei kuitenkaan mikään kovin iso ole eikä mikään ahmijaluonne.

Justiinsa joo. En voi sanoa kuin omasta kokemuksestani sen, että jos illalla tulee kauhea nälkä ja syön jotain muuta kuin leipää tai jugurttia (=hiilareita) , siis otan vaikkapa pihvin salaatilla, niin seuraavana yönä näen _tosi_ kummallisia unia. Ihan joka kerta. Vissiin protskut (ja rasva) on vähän turhan raskasta miun unimaailmalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Urheilijoille ja maksimaaliseen lihaskasvuun tähtääville sillä voi olla merkitystä. Ja ehkä jotain marginaalista myös laihduttajille, ainakin jos paino jumittaa. Muut voi unohtaa koko jutun...

just joo, ihan varmasti =/

Uusimmat

Yhteistyössä