Ystävän mies tuhoaa ystävyyden

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en jaksa enää taistella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en jaksa enää taistella

Vieras
Jo ekan kerran ku tapasin ystävän uuden miesystävän jäi sellainen kalsea tunne. Tähän väliin he ovat muuttaneet yhteen ja saaneet lapsen. Viimeisen kahden vuoden aikana olen vieraillut ystävälläni korkeintaan 5 kertaa, ja aina kun mies on ollut kotona tai tulee kotiin kun olen kylässä vastaanotto on jäätävä. Nyt viimeiset pari kertaa mies on suoraan sanonut etten ole tervetullut heille - ystäväni ei kuitenkaan ole tällaisesta mitään viitannut. Kiva heittää 20 vuoden ystävyys romukoppaan sen takia ettei ystävän mies voi sietää minua, mutta eipä tässä kai muitakaan vaihtoehtoja ole, kun hyvin suorasanaisesti ilmoitetaan ettei minulla ole mitään asiaa heille. Kyllä surettaa että ystävä löysi rinnalleen tuollaisen ihmisen joka yrittää katkaista ystäväni kaikki siteet aiempaan elämään.

Jospa otat lusikan käteen ja puhut asiata ystäväsi kanssa, jos hän on samaa mieltä kuin mies, niin heippa sitten vaan.
Oletko varma, että ei ole kyse esim henkisestä tai pahimmillaan jopa fyysisestä väkivallasta tuossa perheessä ?

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Jospa otat lusikan käteen ja puhut asiata ystäväsi kanssa, jos hän on samaa mieltä kuin mies, niin heippa sitten vaan.
Oletko varma, että ei ole kyse esim henkisestä tai pahimmillaan jopa fyysisestä väkivallasta tuossa perheessä ?

Niin suoraan mies on minulle sanonut syynkin miksi ei voi sietää minua ettei siitä voi erehtyä.
Ystäväni on muuttanut miehen perässä pois kotipaikkakunnalta, joten en todellakaan tiedä, mitä siellä on meneillään. Henkinen väkivalta voi hyvinkin olla kyseessä, en tiedä. Eniten ahdistaa se ettei voida tavata, koska ystävällä eei ole autoa ja minä en ole tervetullut heille.

ystävä löysi ihan juntin miehen ja en koe enää miellyttäväksi mennä heille kylään. jotenkin ahdistun kun tämä kyseinen mies on niin juntti. odotan vaan että he eroavat!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:

Niin suoraan mies on minulle sanonut syynkin miksi ei voi sietää minua ettei siitä voi erehtyä.
Ystäväni on muuttanut miehen perässä pois kotipaikkakunnalta, joten en todellakaan tiedä, mitä siellä on meneillään. Henkinen väkivalta voi hyvinkin olla kyseessä, en tiedä. Eniten ahdistaa se ettei voida tavata, koska ystävällä eei ole autoa ja minä en ole tervetullut heille.

No entäs jos sinä haet ystäväsi ja menette yhdessä vaikka syömään ja leffaan.
Älä anna nyt periksi, ainakaan ennen kuin olet asian ystäväsi kanssa perinjuurin selvittänyt.
Ehkäpä hän toivoo sitä myös, siis ettet anna periksi.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
No kyllä se on sun ystävän, ei hänen miehensä päätös, kenen kanssa hän seurustelee.
Mitä ystäväsi sanoo tilanteesta?

Viimeeksi kun mies loukkasi tosi törkeästi minua juuri näillä "sun ei tarvi tänne tulla"-kommenteillaan, niin ystävä oli vaatinut pyytämään anteeksi. Mies oli pyytänyt anteeksi ystävältäni, mutta minulta ei ole pyytänyt (vaikka siis sitäkin ystävä vaati), pikemminkin jatkanut vaan samaa linjaa.
Tosi hankalaa vaan koittaa pitää ystävyyttä yllä, kun koko ajan joku pistää kapuloita rattaisiin. Kuitenkin ystäväni on oletettavasti rakastunut tähän mieheen, ja itse olen yrittänyt hyväksyä miehen kuvioihin niinkuin muidenkin ystävien miehet.

Argh! Hälytyskellot soi. Puhu ystävällesi, mies vaikuttaa sairaalloisen mustasukkaiselta. Sellaiset tyypit katkoo toiselta kaikki välit ja suhteet, kun on mustasukkaisia jopa naisystävistä. Ystäväsi ei ehkä tajua vielä tätä, mutta tsekkaile välillä miten voi, soittele, mutta älä loukkaannu ja vetäydy.

Voin olla totaalisen väärässäkin, ehkä miehellä on jotain muita ongelmia, mutta sattumoisin tiedän tästä aiheesta jonkin verran. Jos omalla ystävällä olisi vastaava tilanne, olisin tosi huolissani.

Yhteistyössä