Ystävää ei kiinnosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Minulla on ystävä, jonka kanssa ollaan jaettu paljon iloja ja suruja jo melkein 50 vuoden ajan.

Aikaisemmin juteltiin molempien asioista ja jaksettiin miettiä ongelmiin erilaisia ratkaisuja, yhdessä. Molemmat sanoivat mielipiteensä ja näin sitä maailmaa parannettiin.

Ystäväni erosi viitisen vuotta sitten ja tuntuu, että hän muuttui sen jälkeen. Nykyään kun tapaamme, en saa edes suun vuoroa. Hän puhua pälpättää koko ajan, minä vain kuuntelen. Ei enää kysele elämästäni enkä minä voi kertoa mitään, koska hänen puhetulvansa on aivan yhtenäinen.

En nyt sano, että minun elämäni mitenkään kiinnostavaa olisikaan, mutta olisi kiva jakaa asioita ystävän kanssa. Kuten ennenkin. Ystävä asuu (eronsa jälkeen) yksin, minulla on puoliso ja kolme lasta (täysi-ikäisiä opiskelijoita).

Koen jotenkin syyllisyyttä siitä, etten enää haluaisi nähdä häntä niin usein. En jaksa kuunnella tarinoita hänen naapuristaan tai työkavereiden lapsista - enhän edes tunne heitä!

Olen neuvoton, mitä tehdä. Ajatuksia?

Mitä jos kysyisit itseltäsi syytä siihen, että miksi tunnet syyllisyyttä? Mielestäni sulla ei ole mitään syytä tuntea syyllisyyttä siitä kuinka tunnet.

Veikkaan myös, että tyyppi on yksinäinen, ja sitten kun saa juttukaverin, pääsee puheripuli valloilleen.
Menkää vaikka viikonloppureissulle keskenänne, että saa kerrankin pälistä niin paljon kun jaksaa, niin muistaa ehkä sinunkin elämäsi.

Yhteistyössä