Ystävyys vs. parisuhde

  • Viestiketjun aloittaja Mies pinteessä
  • Ensimmäinen viesti
Mies pinteessä
Olen tuntenut naisystäväni jo useamman vuoden. Olemme olleet hyviä kavereita ja meillä on aina ollut hauskaa yhdessä. En ollut ajatellut häntä koskaan minään muuna, kunnes muutama kuukausi sitten hän kertoi romanttisista tunteistaan minua kohtaan.

Olin sinkku, pidin hänestä ystävänä, eikä hän ole lainkaan hullumman näköinenkään. Niinpä houkuttelun seurauksena ajauduin hänen kanssaan seurustelusuhteeseen. Alkuun se tuntuikin hyvältä, mutta nyt olen alkanut epäröimään.

Hän tuntuu enemmän siskolta kuin naisystävältä. En tunne häntä kohtaan sellaista intohimoa kuin haluaisin. Huomaan ajattelevani jopa seksin aikana muita naisia säilyttääkseni mieskuntoni. Tästä johtuen haluaisin lopettaa suhteen ja jatkaa pelkällä kaveripohjalla.

Olen kuitenkin huolissani, miten hän reagoisi ehdotukseeni. En missään nimessä haluaisi loukata häntä, mutta eihän tilanne ole oikein häntäkään kohtaan. Miten ihmeessä voisin lopettaa suhteen säilyttäen ystävyytemme? Kaduttaa, että jo alunperin tehnyt selväksi, että tunteeni häntä kohtaan ovat vain platonisia.
 
Pearly
En tiedä säilyykö ystävyytenne jos nainen loukkaantuu ja ei sen takia halua olla enää ystäväsi kun suhteenne loppuu. Lopeta suhde ajoissa ja kerro ystävällesi että on parempi jatkaa ystävinä eikä kumppanina. Voi olla että nainen ei hyväksy sitä mutta siitä et ole vastuussa. Itsekin oli kauan ystävä miehen kanssa ja ihastuimmekin mutta minun kohdalla ihastus lopahti aika äkkiä ja sen jälkeen oli vaikeaa jatkaa ystävyyttä koska mies halusi enemmän ja en pystynyt sitä antamaan. Harmi koska mies oli kuin veli minulle ja kaipaan hänen seuraa mutta siihen se meidän ystävyys lopahti.
 

Yhteistyössä