Ystävättären miesvalinta ihmetyttää

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kuulostaa kyllä epätavalliselle pariskunnalle. Itsekin ihmettelisin mitä ystävä tyypistä haluaa? Ehkä varman nakin, joka ei karkaa mihinkään hyvän naisensa viereltä?

Omillakin ystävillä on ihmeellisiä miesvalintoja. Super ärsyttäviä ja sosiaalisesti lahjattomia, muka hauskoja äijiä joista ei ole lasta antamaan naiselleen. Haluavat vaan elää vapaata elämää kun naiset kituu lähestyen vaihdevuosia ajatuksen kanssa "Lapsia vai ei?". Ajatus kirkastuisi jos miehet olis täysillä suhteessa ja toivoisivat lasta.
Suuhuni tuli hieman oksennusta tämän aivopierun luettuani. Millä ihmeen uusfeministisellä logiikalla mies ei muka voi olla ”täysillä” suhteessa, jos hän ei toivo lasta ja pidä sitä ykkösprioriteettina? Miksei se ”vapaa elämä” voi olla normaalia, hyväksyttävää elämää jossa puolisot nauttivat toisistaan ja elämästä?

Tässä taas nähdään naisten ajatusmaailma. Mies on pelkkä lapsenteon väline ja naisen omien unelmien mahdollistaja. Jos mies ei työskentele pontevasti ja pyyteettå naisen unelmien eteen, ei hän voi olla kelvollinen mies.

Bobby_SK
AMK - koulutus nyt mikään suuri saavutus ole. Samanlainen duunarikoulutus, jonka pystyisi suorittamaan suurinosa ammattikoulututkinnon saaneistakin. Ihan samanlaisia henkilöitä "aatepohjaltaan" ovat kuin ammattikoululaiset.

Tosin oon mie huomannut että AMK-naiset pitävät itseään jonain "akateemisena", kun duunaritutkinto taskussa.

vierailija
AMK - koulutus nyt mikään suuri saavutus ole. Samanlainen duunarikoulutus, jonka pystyisi suorittamaan suurinosa ammattikoulututkinnon saaneistakin. Ihan samanlaisia henkilöitä "aatepohjaltaan" ovat kuin ammattikoululaiset.

Tosin oon mie huomannut että AMK-naiset pitävät itseään jonain "akateemisena", kun duunaritutkinto taskussa.
Yliopistokoulutuksenkin pystyisi läpäisemään suurin osa amislaisista. Ei se nyt niin ihmeellisen vaikeaa ole.

Niin onhan se ihan sama asia olla ammattikoulun käynyt lähihoitaja kuin amk:n käynyt sairaanhoitaja.
No ei se ammattikorkea mikään suuri saavutus ole eikä sen varjolla kannata pitää itseään muita parempana. Samanlaista duunarisakkia kuin muukin porukka.
Siinä kohtaa kun on väikkäri takataskussa luonnontieteiden saralta, voi alkaa pitää itseään vähän muita fiksumpana.

Hoitoalalla
No ei se ammattikorkea mikään suuri saavutus ole eikä sen varjolla kannata pitää itseään muita parempana. Samanlaista duunarisakkia kuin muukin porukka.
Siinä kohtaa kun on väikkäri takataskussa luonnontieteiden saralta, voi alkaa pitää itseään vähän muita fiksumpana.
En mä ole väittänytkään, että sen varjolla pitäisi pitää itseään parempana. Ammattikoulu ja AMK ei nyt kuitenkaan ole sama asia. Sen nyt pitäisi järkikin sanoa.

Ja jos joku pitää itseään muita parempana pelkästään koulutuksen takia, niin en mä ainakaan halua sellaista ihmistä tuntea. Ylimieliset ihmiset on vastenmielisiä. On eri asia olla ylpeä omista saavutuksistaan kuin pitää itseään muita parempana ihan vain sen takia, että on yliopistokoulutus.

vierailija
Lähtökohtaisesti itse en nyt lähtisi laittamaan jotain kemian, matematiikan tai fysiikan väikkärin tehnyttä, tai ketään muutakaan muun aineen väikkärintekijää, muita ihmisiä fiksummaksi. Ihan perusnormitavis se mun mitttapuulla on. Häntä nyt on vaan kiinnostanut pitemmät opinnot, ei sen kummempaa. Voipi muuten muissa asioissa ja tilanteissa ollakin sitten aivan ns.ullakolla.

Oletan että parisuhdevalinnoissa muut asiat nousevat tärkeämmiksi kuin koulutustaso. Toki joillekin juuri se on tärkein kriteeri mutta veikkaan että vaakakupissa painavat eniten muut asiat. Kuten minkälainen on ihmisenä, miten ottaa muut ihmiset huomioon, miten pärjää omassa elämässään jne.

vierailija
Lähtökohtaisesti itse en pidä minkään aineen väikkärintekijää yhtään sen viisaampana kuin ketään muutakaan. Ihan perustavisjamppisjaana on, hän on vain halunnut käydä kouluja pitempään.

Oletan että aivan muut asiat painavat vaakakupissa parisuhdetta ajatellessa kuin koulutusstatus. Toki joillekin vain se on tärkeää mutta yleisesti ottaen veikkaan, että kiinnitetään enemmän huomiota siihen minkälainen on ihmisenä, miten pärjää elämässään ja miten huomioi toisia.

Hoitoalalla
Lähtökohtaisesti itse en nyt lähtisi laittamaan jotain kemian, matematiikan tai fysiikan väikkärin tehnyttä, tai ketään muutakaan muun aineen väikkärintekijää, muita ihmisiä fiksummaksi. Ihan perusnormitavis se mun mitttapuulla on. Häntä nyt on vaan kiinnostanut pitemmät opinnot, ei sen kummempaa. Voipi muuten muissa asioissa ja tilanteissa ollakin sitten aivan ns.ullakolla.

Oletan että parisuhdevalinnoissa muut asiat nousevat tärkeämmiksi kuin koulutustaso. Toki joillekin juuri se on tärkein kriteeri mutta veikkaan että vaakakupissa painavat eniten muut asiat. Kuten minkälainen on ihmisenä, miten ottaa muut ihmiset huomioon, miten pärjää omassa elämässään jne.
Niin voi olla ihan huippuluokkaa omalla alallaan, mutta sitten ihan elämisen perustaidot, sosiaaliset taidot yms. voi olla ihan täysin hakusessa.

Nuo sun mainitsemat seikat on niitä jotka merkitsee enemmän ihmisessä kuin hänen koulutuksensa. Mulla on pari hyvää ystävää joilla on yliopistokoulutus, mutta ei heidän koulutuksellaan ole merkitystä meidän ystävyydessä. He ovat ihan tavallisia ihmisiä, ottavat muut huomioon jne. Ja samanlaisia räävittömyyksille naurajia jne. he ovat edelleen kuin silloin yli 20 vuotta sitten kun olimme teinejä. :ROFLMAO: Ja kyllä, olemme ihan aikuisia ihmisiä jotka osaavat käyttäytyä kuin aikuiset, mutta joskus lähtee lapasesta. :cool::whistle:

Lähtökohtaisesti itse en pidä minkään aineen väikkärintekijää yhtään sen viisaampana kuin ketään muutakaan. Ihan perustavisjamppisjaana on, hän on vain halunnut käydä kouluja pitempään.

Oletan että aivan muut asiat painavat vaakakupissa parisuhdetta ajatellessa kuin koulutusstatus. Toki joillekin vain se on tärkeää mutta yleisesti ottaen veikkaan, että kiinnitetään enemmän huomiota siihen minkälainen on ihmisenä, miten pärjää elämässään ja miten huomioi toisia.
:ROFLMAO: Meinaat, että matikkaa mennään opiskelemaan yliopistolle, jos vaan huvittaa opiskella vähän pidempään?
Totuus kuitenkin on se, että vain harvalla riittää rahkeet siihen touhuun.

En mä ole väittänytkään, että sen varjolla pitäisi pitää itseään parempana. Ammattikoulu ja AMK ei nyt kuitenkaan ole sama asia. Sen nyt pitäisi järkikin sanoa.

Ja jos joku pitää itseään muita parempana pelkästään koulutuksen takia, niin en mä ainakaan halua sellaista ihmistä tuntea. Ylimieliset ihmiset on vastenmielisiä. On eri asia olla ylpeä omista saavutuksistaan kuin pitää itseään muita parempana ihan vain sen takia, että on yliopistokoulutus.
Ammattikoulussa ja ammattikorkeakoulussa nyt kuitenkaan ole mitään merkittävää eroa. Aivan samaa paskaduunia ne kummatkin loppujen lopuksi tekee, eikä älynlahjoillakaan ole merkittävää eroa.

Yhteistyössä