Ystäväni käyttää huumeita

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Mutta ap:han kyseli lähinnä neuvoja miten houkutella ystäväänsä menemään hoitoon, yhtään neuvoa siihen ei kukaan ole antanut. Jos jollain olisi kokemuksia ja onnistumisia, ei ilmeisesti ole. Ap myös tiedostaa että jokainen viime kädessä tekee ratkaisut itse, mutta haluaa silti auttaa.

Jo käytön vähentäminen voisi olla iso juttu tuossa tilanteessa, jos vain mitenkään onnistuu..
Niin ja ellu sanoi muutamaankin kertaan että halun hakeutua hoitoon pitää lähteä aapeen kaverilta itseltään, vai eikö sanonut? Taisi jopa neuvoa, että ap jatkaisi kaverinsa houkuttelemista hoitoon mutta ei antaisi tälle rahaa, vai eikö sanonut? Olisin antanut samat neuvot aplle livenä mutta astetta jyrkemmin jopa koska olen joutunut katkaisemaan erittäin läheiseen sukulaiseen huumeiden takia kokonaan välit. Manipuloi jopa lapsiani ja alkoi varastelemaan kyläillessään meillä. Olisiko pitänyt päätä silittää ja antaa lisää rahaa? Siksi näin tiukasti säikähin ja neuvoin....mutta en tarkoittanut olla kylmä.

Mutta joo annanpa asian tosiaan olla...:(
 
Viimeksi muokattu:
Et voi tehdä muuta kuin houkutella häntä hakemaan apua ja pysy kaukana hänestä sillon kun on aineissa, kiellä ottamasta yhteyttä suhun muulloin kuin sillon kun silmät on kirkkaat ja pää on selvä...äläkä missään tapauksesa anna rahaa tai tavaraa hänelle mitä voi vaihtaa rahaan ja huumeisi
Hoitoon menemisen halu täytyy lähteä hänestä itsestään, sä voit vaan herätellä hänessä sitä tahtoa.
Ei pahoja tapoja voi mUut lopettaa kuin henkilö itse
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Suomalaisessa hoitosysteemissä on se huono puoli että monesti vaaditaan täyttä päihteettömyyttä tai hoitojakso katkeaa.. Harva joka apua haluaisi varmaan on valmis niin radikaaliin muutokseen. Eihän tupakointiakaan yleensä kerralla lopeteta vaan tulee retkahduksia ym. Joku vähentämisen kautta voittoon toimisi paremmin ja vähentäisi kuolemia.
On kyllä jotain kokeellisia hoitomuotoja joissa on pehmeämmät säännöt, olisikohan sellainen ap:n ystävälle mahdollinen? Selvitä millaisia hoitoja paikkakunnalla on tarjolla.
 
vierailija
Niin ja ellu sanoi muutamaankin kertaan että halun hakeutua hoitoon pitää lähteä aapeen kaverilta itseltään, vai eikö sanonut? Taisi jopa neuvoa, että ap jatkaisi kaverinsa houkuttelemista hoitoon mutta ei antaisi tälle rahaa, vai eikö sanonut? Olisin antanut samat neuvot aplle livenä mutta astetta jyrkemmin jopa koska olen joutunut katkaisemaan erittäin läheiseen sukulaiseen huumeiden takia kokonaan välit. Manipuloi jopa lapsiani ja alkoi varastelemaan kyläillessään meillä. Olisiko pitänyt päätä silittää ja antaa lisää rahaa? Siksi näin tiukasti säikähin ja neuvoin....mutta en tarkoittanut olla kylmä.

Mutta joo annanpa asian tosiaan olla...
Minkä ihmeen takia sä jauhat asiasta koko ajan. Neuvoissasi olet kylmä ihminen.
Ap
 
vierailija
Työskentelen, mutta sinä et ole kenenkään narkomaanin ystävä. Tietäisit milloin sua autetaan, jos olisit. Teit koko aloituksen vain sen takia, että voisit hyökätä vastaajien kimppuun, kuten aina teet.
En tee tänne aloituksia muulloin. Tästä sen huomaa että sä et todellakaan työskentele sellaisessa paikassa kun sanot, taidat olla itse se joka täällä aina perseilee. Kopsahti omaa jalkaasi nyt.
 
vierailija
En tee tänne aloituksia muulloin. Tästä sen huomaa että sä et todellakaan työskentele sellaisessa paikassa kun sanot, taidat olla itse se joka täällä aina perseilee. Kopsahti omaa jalkaasi nyt.
Olen työssäni kohdannut samanlaisia ihmisiä kuin sinä ja sanon sinulle saman kuin heille. Kenenkään ei tarvitse auttaa kaltaistasi ihmistä, et pysty ottamaan apua vastaan muutoin kuin omalla tavallasi. En usko, että kukaan uskaltaa yrittää vastata sinulle kun vastaanottosi on noin julma.
 

Yhteistyössä