"ystävä"

nyt taas v.i.t.......oikeen kunnolla :( kävin kaverini luona kylässä ja jälleen kerran sieltä poistuin pahalla mielellä.tämä "ystäväni" osaa kyllä löytää oikeat sanat...siis=hän on huomattavasti isokokoisempi kuin minä,mutta pitää itseään hoikkana.no ei sen niin väliä,pitäköön vaan jos se häntä piristää,mutta kyse onkin siitä että hän laittaa minut aina "matalammalle"joka asiassa.olemme alkaneet urheilemaan ystäväporukan kanssa ja se onkin tuottanut tuloksia tosi kivasti :) mutta hän pitää tätä nyt jonkinlaisena kilpailuna että kuka näyttää parhaimmalta kesällä.naureskeli pirullisesti kuinka hän sitten tulee laihdutettuaan seisomaan viereeni että kaikki voivat sitten nähdä kuka on se "timmimpi".toinen ystäväni sattui samaan aikaan kylään ja tarjosi sipsejä,niin tämä ystäväni tokas että ei mulla niitä ole varaa syödä...ja minä kun en ole mikään lihava vaan ihan hyvässä kunnossa...toista ystävääni hän muistaa kehua maasta taivaaseen kuinka kaunis,hoikka,täydellinen hän on.urheiluharrastuksen lisäksi meillä on toinenkin yhteinen harrastus ja tässäkin asiassa minä en ole yhtään mitään :/ en oikeen osaa selittää kuinka sairasta hänen käytös on,koska se on aina sellasta pilovit....tiedätte varmaan.ihmettelen vaan että miks mun kohdalla aina osuu tällaset ihmiset..tämä kun ei ole ensimmäinen tapaus :/ eipä mua enää kauheesti kiinnosta häntä nähdä mutta olosuhteiden pakosta nään häntä viikottain :( niin,ja semmonen vielä että oli asia mikä tahansa,hän on aiiiina eri mieltä kanssani \|O
 
jou
Kuule, kaikesta paistaa, että "ystäväsi" on sinulle tosi kateellinen. Ja ehkä hänellä on kauhea tarve vertailla koko ajan kaikkia tekemisiänne, omaisuuttanne yms. Hänellä on huono itsetunto eikä hän todennäköisesti ole vielä löytänyt omaa persoonallisuuttaan.

Olen kokenut saman erään "ystäväni" kanssa. Aikansa sitä vaan koittaa kestää, mutta lopulta välit menivät poikki, kun sanoin suoraan, etten jaksa iänkaikkista vertailua, omakehua ja toisen piiloteltua mollaamista.

Olen tosi helpottunut, ettei minun enää tarvi teeskennellä ystävyyttä ko. henkilön kanssa. Suosittelen tätä ratkaisua sinullekin!
 
kanervainen
mulla tuli mieleen, että voisiko "ystäväsi" olla epävarma itsestään, ja koettaa pönkittää itseään mollaamalla muita omassa mielessään itseään kehnommiksi? voisiko hän kokea sinut uhaksi ja koettaa (tiedostaen tai tiedostamatta) saada sinut tuntemaan itsesi kehnoksi? voisitko ystävällisesti ja rakentavasti kysyä häneltä asiasta?tai sitten joskus tarpeeksi ärsyssä sanoa pari ärräpäätä ja ladella suorat sanat :whistle: ?mutta MUISTA että sun ei tarvii kokea olevasi mitään vähemmän kuin mitä oot.kerrro sitten miten tilanne etenee!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2004 klo 18:03 jou kirjoitti:
Kuule, kaikesta paistaa, että "ystäväsi" on sinulle tosi kateellinen. Ja ehkä hänellä on kauhea tarve vertailla koko ajan kaikkia tekemisiänne, omaisuuttanne yms. Hänellä on huono itsetunto eikä hän todennäköisesti ole vielä löytänyt omaa persoonallisuuttaan.

Olen kokenut saman erään "ystäväni" kanssa. Aikansa sitä vaan koittaa kestää, mutta lopulta välit menivät poikki, kun sanoin suoraan, etten jaksa iänkaikkista vertailua, omakehua ja toisen piiloteltua mollaamista.

Olen tosi helpottunut, ettei minun enää tarvi teeskennellä ystävyyttä ko. henkilön kanssa. Suosittelen tätä ratkaisua sinullekin!
Juu, tämä mullekin tuli mieleen. Tuollaisessa tilanteessa se ystävyys loppuviimeksi on kuitenkin puolin ja toisin teeskentelyä, toinen piilo kettuilee, ja toinen kiroaa hiljaa mielessään "ystävänsä" keniaan. Ei tuollaista ihmistä kannata elämässään pitää. Uusia (parempia) ystäviä löytyy kyllä, kun vaan antaa itselleen mahdollisuuden niihin. ;)
 
kiitti kaikille vastauksista :) täytyy tässä koittaa joku ratkaisu keksiä.ongelma on vaan siinä että olen liian kiltti ja hyväsydäminen etten itse halua loukata ketään...mutta aikansa kutakin,ehkä seuraavaksi kun tällanen tilanne tulee taas eteen niin räjähdän kunnolla \|O
 
jou
Moikka Katjaana!

Sanoit ihan oikein, että olet liian kiltti. Arvasin sen, koska juuri kilttejä ihmisiä tällaiset piilopottuilijat pompottavat.

Oikeastaan liika kiltteys on luonnevika. Kun sen on tiedostanut, siitä voi vähitellen opetella pois. Silloin ei kukaan pääse pompottamaan. Puhun kokemuksesta.

Voimia sinulle!
 

Yhteistyössä