Ystävä vai onnellinen vaimo?

  • Viestiketjun aloittaja Ystävä
  • Ensimmäinen viesti
Ystävä
Mulla on nyt sellanen tilanne että:
Joko varoitan ystävääni huonosta palkan maksajasta ja näin ollen mieheni saa tehdä sitten kahden miehen työt, tai sitten pidän suuni kiinni ja saan mieheni töistä kotiin huomattavasti aikaisemmin kuin vuosiin ja voimme tehdä arkenakin kokonaisena perheenä jotain kivaa.

Eli siis mieheni on lähisukulaisellaan töissä, mutta käytännössä kuin yksityisyrittäjä, työpäivät ovat todella pitkiä. Noin aamu kuudesta-seitsemästä puolille öin, joskus pidempäänkin.
Nyt he ovat yrittäneet saada itselleen työmiestä, ystäväni miestä.
Ystäväni mies siis helpottaisi kovasti mieheni työtaakkaa ja näin ollen hän pääsisi aikaisemmin kotiin, kuulemma jopa viiden-kuuden aikaan.
Mutta, tämä mieheni lähisukulainen on todella syvältä palkan maksussa. Jos hän ei ole saanut asiakkailta rahaa, niin miehenikään ei saa palkkaa. Mm. tämän vuoden puolella on mieheni saanut palkkaa 500? + kahtena viikonloppuna 100-150? käteen joka onkin mennyt suoraan ruokakauppaan.
Olemme kuitenkin 7 henkinen perhe, joten näin ollen lasku pinkka vain kasvaa ja vuokratkin on maksamatta, vain pari sataa on saatu maksettua tämän vuoden puolella.

Ystäväni ja hänen miehensä ottivat vasta asuntolainaa ja ostivat kauniin kodin itselleen ja lapselleen.
En halua heille samanlaista h.elvettiä kuin mikä meillä nyt on. Mieheni ei halua olla töykeä sukulaiselleen, hän ymmärtää vaan jos ei rahaa tule asiakkailta.
Mun mielestä palkanmaksajan pitäis maksaa palkat ajoissa, tuli sitä sitten asiakkailta tai ei. Mun mielestä meidän ei tarvitsisi asiasta kärsiä. Mieheni on kuitenkin tehnyt palkkansa eteen töitä.

Tämä on nähty ennenkin, nyt kun taas palkkoja on paljon rästissä, ei tämä sukulainen voi kuitenkaan maksaa kaikkia rästejä kerralla vaan jää taas velkaa ja kuinka ollakaan, ne jää taas maksamatta.

Itse olen kaivellut kaapistani taas vaatteita ja myynyt niitä kirpparilla että olen saanut lapsille koulun teatterimatkalle rahaa mukaan, lasten kavereille synttärilahjat, lapsille viikkorahat (tekevät tomerasti töitä viikkorahansa eteen) jne jne.

Mun tekee todellakin mieli varoittaa ystävääni tästä. Tiedän ettei ystäväni mies silloin ota tarjottua työtä.

Voinko muuten vaimona vaatia miestäni vaihtamaan työpaikkaa????

Joskus olen siitä miehelle puhunut ja hän on sanonut että ei tule koskaan vaihtamaan työtä koska näkee kuinka hänellä on tulevaisuus yrityksessä ja että "kohta helpottaa". Noin hän on sanonut jo vuosia. Koskahan se "kohta" tulee :/
 
Onko sun miehesi virallisessa työsuhteessa? Työsopimus? Vai tekeekö pimeää työtä?

Sillä jos hän on sopimuksella, niin kyllä laki sitoo työnantajaa maksamaan. Mää en tiiä mihin näistä pittää ilmoittaa, mutta ehkä kunnan elinkeinosihteeriltä voisi kysyä?

Etkä varmasti olisi niin ilkee että ystävääsi laittaisit samaan liriin. Siinä menisi hyvä suhde rikki.

Toivottavasti saisitte molemmille miehille paremmat työpaikat, kuullostaa kamalalta tuommoinen :flower:
 

Yhteistyössä