Ystävä ei ymmärrä, että ei voi pyytää tuotteesta uuden hintaa

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
vaikka onkin käyttänyt sitä vain kerran ja on kyseessä täysin uudenveroinen tuote. Vauvantarvikkeesta siis kyse ja on ostettu melkein 2v sitten. Inttää minulle asiasta ja syyttää vielä minua siitä, että on sen ostanut turhaan, koska minä sitä suosittelin.
 
"torsti"
Miksi edes välität ko asiasta? Vai oletko itse ostamassa sitä? Myyjä päättää hinnan ja ostaja päättää ostaako vai ei ko hinnalla. Mikä tässä nyt on epäselvää? Osta uusi tuote kaupasta, jos ei kelpaa! :D
 
"vieras"
Jos oot ostamassa tuotetta, osta muualta jos hinta ei miellytä.
Myyjä saa päättää mitä pyytää, eri asia on se, et onko tuote niin ylihinnoiteltu että kukaan ei sitä osta.
Se mitä olet suositellut, niin oot varmasti tehnyt sen siksi, että teillä se on ehkä hyödyllinen. Muille tarpeellinen tavara voi olla jollekin perheelle turhake.
 
"alkup"
En ole ostamassa itse. Minulla on se. Ja hänellä oli mahdollisuus kokeilla sitä minun ennen oman ostamista, mutta halusi ostaa heti uuden, koska suosittelin sitä. Ja asia on sikäli minun ongelmani, että jatkuvasti jankkaa siitä minulle, että kun siitä pitäisi nyt saada se lähes uuden hinta ja kun minä vielä suosittelin sitä ostamaankin ja se olikin ihan turha. Tai siis ei turha, mutta hän ei vain viitsinyt käyttää.
 
"minna"
No sanot että sun mielestä siitä ei kuulu saada alkuperäistä hintaa ja lopetat aiheen siihen. Sano suoraan, että ollaan tästä erimieltä ja tää jankkaaminen ei johda mihinkään.
 
minulla on yksi tuttava, joka aina myy lastensa vaatteita sillä perusteella, että on ollu päällä vaan kerran pari ja kun on vielä merkkivaatekkin, niin haluaa lähes uuden hinnan tuotteesta. mutta mä en niitä suostu ostamaan. koska kun muutaman euron lisää laitta, niin saa uuden tuotteen
 
"niin"
Jos kyse on kantorepusta, niin siitä saattaa hyvinkin saada uuden hinnan.
En ymmärrä ongelmaa, sano ystävällesi, että laittaa myyntiin kyseisen tuotteen. Sillä siitä pääsee ja sinä itse et puutu hintaan mitenkään.
 
Pyytää saa aina, eri asia mitä ihmiset sitten on valmiita maksamaan. Eli ystävä saa pistää myyntiin sillä hinnalla millä tykkää ja ostaja löytyy jos löytyy, ehkä vasta kun hän on tullut hinnassa tarpeeksi vastaan.

Sinullehan tuo ei kuulu mitenkään vaikka kuinka olet tuotetta suositellut. Ystävä itse teki ostopäätöksen ja hoitaa nyt eteenpäinmyymisen.
 

Yhteistyössä