yskänlääke

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mami 84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä menee mikä vain lääke alas, mutta yhdestäkään yskänlääkkeestä ei ole vielä ollut apua. Viittä eri merkkiä kokeiltu, käsikauppa aineista lääkärin määräämiin. :headwall:

meille ainakin sanottii apteekisa että pienille lapsille ei saisi antaa muutakun lääkärin määräämää yskänlääkettä ja lääkärin määräämän annostuksen.. cocilana- merkkinen on ainakin auttanut meillä 1,5 vuotiaan yskään ja sitä ei tarvitse ottaa kovin suurta määrää.. meilläkin 13kilosellea annostus oli 0,5ml..

joo mutta luulen että vielä tänään ei lääkärit määrää lääkettä kun yskää takana vasta 1 päivä... ja haluaisin kuitenkin että poika sais jotenki nukuttua ens yön...

eiköhän ne sitä aika helposti määrää.. mutta lapsi pitää viedä näytille.. mä juur hiljakkoin yritin et jos olis voinu lääkäri soittaa reseptin apteekkiin yskänlääkkeestä ku oli ajat täynnä ni sanottiin et yskänlääkettä ei kirjoteta näkemättä lasta.. no mentiin sit yksityiselle ja sieltä saatiin resepti..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.04.2007 klo 13:17 äippä kirjoitti:
eiköhän ne sitä aika helposti määrää.. mutta lapsi pitää viedä näytille.. mä juur hiljakkoin yritin et jos olis voinu lääkäri soittaa reseptin apteekkiin yskänlääkkeestä ku oli ajat täynnä ni sanottiin et yskänlääkettä ei kirjoteta näkemättä lasta.. no mentiin sit yksityiselle ja sieltä saatiin resepti..

okei kai sitä vois illemmalla käydä tk ssa. käy vaan lasta sääliksi ku on niinku kuolleista heränny... yöllä tosiaan heräs 1/2- tunnin välein ku tuli se yskä kohtaus... sit aamulla oksensi 3 kertaa ku ei vielä osaa sillee yskiä ettei kaikki tulis sit ylös :(

toivottavasti ens yö olis parempi.. meillä oli just toi sama juttu viimeviikolla.. oksennus tuli yskäkohtauksen mukana ja usein sänkyyn.. se auttoi meillä ainakin hiukan ku vein illalla märät pyykit kuivumaan pojan huoneeseen ja höyryävän vesikattilan nostä tuli kosteutta ja yskäkin helpottui hiukan.. sitten meille vielä sanottiin sekin että yskänlääke tarvis antaa ½tuntia enne nukkumaan menoo ni se ehtii kunnolla vaikuttaa..

taisi siinä tälläkertaa mennä muutama päivä.. ku yskä alkoi muistaakseni tiistaina ja sit perjantaina mentiin.. yleensä ollaan menty heti ku poika on tullu kipeeks ku oon tienny et se on automaattisesti korvissa kans.. ja ollaan selvitty ilman korvasärkyjä vaikka tulehduksia on ollu 4 sit laitettiin putket korviin viimevuoden lopulla ja sen jälkeen ne loppu.. eli nyt ku on pari flunssaa ollu ni oon odotellu lääkäriin vientiä hiukan pidempän.. mutta lähes aina sinne on kuitenki tarvinnu mennä.. tyynykin vois auttaa yskään tai sängyn päätyn kohotus mutta meillä ei onnistu kumpikan ku tyynyn poika heittää sängystä pois ja pyörii niin paljo siellä et olis kuitenki pää alaspäin jos kohottais toisen pään :D

Yhteistyössä