Yskä, rintakipu ja kylkeen pistäminen

Heili Karjalasta

Aktiivinen jäsen
06.01.2006
10 581
0
36
Viude että ottaa pattiin tää jatkuva yskä. Mulla siis alkoi n. 5 vkoa sitten räkätauti, joka oli 3 pvää välillä jo asettunut, mutta nyt joulun aikoihin paheni vaan entisestään ja on tullut kauhea kylkipisto-kipu vasemmalle ja sit lisäksi välillä vihlasee rintaa ikävästi. Kuume nousee välillä ja laskee välillä...Yritin saada lääkäriaikaa, mutta sekä yksityisellä, että terveysasemalla täyttä koko tän loppuviikon ja ens viikolle ois mennyt.

Raskaana kuitenkin ollaan tässä ja kunto alkaa jo olla aika hurja ja väsymyksen määrä ihan kauhee.. Onneks sentäs sain puhuttua itelleni labrakokeisiin huomiselle lähetteet, että kassotaan onko veriarvoissa mitään häikkää.

Tiiätteks työ, ottaako ne röntgenkuvia raskausaikana keuhkoista tämmösissä tilanteissa?

Mullon joskus ollu pitkittynyt keuhkokuume, jota tosin hoidettiin astmana aika pitkään..Ja silloin vähä samanlaisia oireita..

moikka heili! mie oon keuhko-osastolla täöissä ja aika monta pneumoniaa siellä on hoideltu just noilla samoilla oireilla...en ees tiiä tarviiko välttämättä röntgenkuvaa jos crp koholla ja sahaavaa kuumetta ja muita yleisoireita kun oot kuitenkin raskaana...toivottavasti saat antibiootit ettei menis pahemmaks!

Alkuperäinen kirjoittaja Astralberry:
moikka heili! mie oon keuhko-osastolla täöissä ja aika monta pneumoniaa siellä on hoideltu just noilla samoilla oireilla...en ees tiiä tarviiko välttämättä röntgenkuvaa jos crp koholla ja sahaavaa kuumetta ja muita yleisoireita kun oot kuitenkin raskaana...toivottavasti saat antibiootit ettei menis pahemmaks!

Toivotaan näin! Ja huomenissa tosiaan on verikokeisiin meno, josko joku ennättäs kattoo ne tulokset sitten.. Aika heikosti menee, kun ei täällä pääse lääkäriin.. Eikä ois jaksuja 6-7 tuntia istua päivystyksessä, eivätkä ees pitäneet päivystystapauksena tätä..

joo, eipä ne taida päivystyksee ottaa mitään "ylimäärästä" minkä voi hoitaa muuten, ku joulut ollu ja uudet vuodet tulossa ja kovat ruuhkat siellä päällä....mut yritä nyt ite huolehtia että joku varmasti kattoo sen crp ja muut tulokset että saat sitte lääkkeet ettei vaan mee pahemmaks ku vielä pikkunen mahassa ja kaikki :hug:

En osaa muuten auttaa, mutta tuli mieleen, että mulla oli siis niin hirvee yskä kun kuoipusta odotin, ettei tosikaan, se jatku ja jatku vaan enkä yleensä muuten edes yskää saa, no ei tää nyt sua auttanu..

Yhteistyössä