Yrjötauti loppuraskaudessa?

X3
Voi tsiisus... Mulla nyt pari päivää sattunut päähän ja ollut etova olo, tänään myös huippaa ja heikottaa.

Verenpaineet ok, eikä turvotusta ole, ei siis raskausmyrkytys... eipä jää muuta vaihtoehtoa kuin perinteinen yrjötauti joka tekee tuloaan:(

Mulla on ollut tosi heikko vointi jo monta viikkoa, pelottaa vaan, että miten heikoksi tässä vielä vetää... Synnärille soitin, ja sanoivat, että yrjötautisena pitää pysyä heistä kaukana... mutta entäs jos menen niin heikoksi ettei pystyssä pysy eikä voi syödä eikä juoda? Viikkoja on 35+5.

Miksi oi miksi...

Viimeksi muokattu:
Olipaha
No jos siis alat oksentaa oikein rajusti ja meet sen takia heikkoon kuntoon, niin tottakai niiden pitää sairaalassa vastaanottaa sut. Mulla oli loppuraskaudessa tosi raju vattatauti ja päivystykseen mentiin, laittoivat tipan.

"vieras"
tulipa mieleen viime raskaus, tuli ihan hirveä mahatauti, ensin juoksin monta tuntia vessassa kun koski mahaan ja maha ihan vesikuralla, sit alkoi oksettamaan ja oksettikin 12 tuntia putkeen. Välillä yriin jotain juoda oli helpompi oksentaa kun tuli edes jotain ulos. Loppuen lopuksi makasin vatin kanssa sängyssä ja välillä nukuin.
Oksu tauti oli rv 38+6, sit ehdin olla yhden päivän heihohkossa kunnossa vähän sai jotain pientä syötyä ja juotua, sit pitikin lähteä sairaalaan synnytyksen käynnitykseen rv 39+1.
Samainen tauti kiersi meillä miehen, kaksi lasta ja mummin joka oli kylässä, mies oli mukana synnytyksessä mahataudista huolimatta.

"vieras"
Miksi soitit synnärille? Oksennatko ja ripuloitko rajusti vai tekeekö tauti vasta tuloaan?

Ota ihan rauhallisesti. Ei kaikki oksennustaudit ole rajuja. Koitat syödä ja juoda vähän kerrallaan. Jos nyt kävisi niin että kuivuminen uhkaa niin tottakai sinut otetaan sairaalaan tippaan.

.ap.
[QUOTE="vieras";23105721]Miksi soitit synnärille? Oksennatko ja ripuloitko rajusti vai tekeekö tauti vasta tuloaan?

Ota ihan rauhallisesti. Ei kaikki oksennustaudit ole rajuja. Koitat syödä ja juoda vähän kerrallaan. Jos nyt kävisi niin että kuivuminen uhkaa niin tottakai sinut otetaan sairaalaan tippaan.[/QUOTE]

Soitin kun pelkäsin raskausmyrkytystä. Sanoivat ettei voi olla, koska paineet ok.

Yhteistyössä