yritystoiminnasta ja kirjanpidosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tmi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Okei... meillä on tositeperusteinen eli vaikka samalla tositteella olisi alv0 ja alv22 tuotteita eli kolme vientiä, siitä menee vain yksi hinta. Joka kk tulee "minitilinpäätös" eli se sama raportti, kuuluu hintaan. Tilinpäätös + veroilmoitukset on noin 150-200 eur/vuosi.

Mutta näin siis meillä =)

Kyllä kirjanpidosta selviää itsekin. Yrittäjiä varten on tiivistettyjä kirjanpidon kurssejakin. Ei tosiaan mitään tiedettä. Aikaa se tosin vaatii säännöllisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuhmahauva:
Aamuäree: Siä oot keskivertoa fiksumpi ;) Eihän tää mitään aivokirurgiaa ole mutta jonkin verran sietää asiosita tietää. JA MEILLÄ ON SIT VASTUU :xmas: se se painaa hartioilla pahasti...

No en oo..... mutta nuuka mä olen :xmas:

Se on totta, että kirjanpitäjällä on se vastuu, sitä en vähättele yhtään. Lisäksi auktorisoidulla kirjanpitäjällä on aina se viimeisin tieto hallussaan, kyllä mä taasloppuvuodesta teen pari kp aiheista aloitusta.
Jos en muuten niin siksi että mulla tuppaa jäämään vähän rästejä siihen hommaan :whistle:

Kirjanpitäjä on arvokas olento, mutta ainakin täälläpäin turhan kallis.

Siksi meillä tilikauden loppu on kesäkuun loppuun, lomalla on aikaa vääntää tilinpäätös puolivalmiiksi, tsekata kaikki ja tehdä uudet taulukot ym tulevalle tilikaudelle =)