@Violetta7 tervetuloa mukaan! Meitähän alkaa olla täällä hyvän kokoinen porukka jo keskustelemassa. Ja tulevaisuudessa toivottavasti yhdessä haaveilemassa yrityksen alettua
.
@muumimussukka minulla on kaksi kissaa. Olen ajatellut, että pitää googlailla sitten jos olen raskaana, että miten esim. vaunut ja pinnasänky suojata. Mutta samalla ajattelen, että lemmikkien omistaminen on niin yleistä, että eiköhän tähän löydy helposti keinoja.
@Lucie on varmasti fiksua ottaa asioista selvää etukäteen! Mun täytyy sanoa, että olen itse pihalla kuin lumiukko
. Pitäisi varmaan lukea jotain muutakin kuin netin keskustelupalstoja aiheen tiimoilta. Onko sulla mitään hyviä lukusuosituksia, esim. kirjoja
?
@Violetta7 kateus on luonnollinen tunne, ei siitä kannata tuntea huonoa omatuntoa mun mielestä. Mä ajattelen kateudesta niin, että se kertoo sulle ihmisenä, mihin suuntaan pyrkiä elämässä. Eli jos kokee kateutta muiden raskauksista, kertoo se musta lähinnä, että se on mitä itsekin haluaa sisimmissään. En tiedä, olisiko sun helpompi iloita muiden puolesta (onnitella tms.) jos et ajattelisi, että sun tunne on jotenkin väärin
? Mut tää on ihan keittiöpsykologiointia ja miten itse koen asiat.
Mä itsekin huomaan olevani kateellinen, jos joku on raskaana. Mutta samalla oon ollut aidosti tosi iloinen myös kyseisten henkilöiden puolesta. Jos yritän sanoittaa, miltä se kadehtiminen tuntuu niin se olisi jotain tällaista: "vitsit, olisinpa mäkin joskus tossa tilanteessa" tai "ton pitää tuntua niin hyvältä".
Hauska kuulla, miten erilailla eri ihmisten kuumeilu näkyy! Itsellä kuumeilu ei oireile oikeastaan vauvanvaatteiden hypistelynä tai tarvikkeiden osteluna, joskin palstoja ahkerana sellaneena se tuntuu olevan yleistä. Saattaa vaikuttaa se, että olen aika laiska ostamaan ylipäätään niin ei ole itselle vain se kaikkein luonnollisin tapa ilmaista omia haaveita.
Haaveilusta puheenollen, mies sanoi uuden vuoden juhlien jälkeisessä hiprakassa, että "jätä jooko ehkäisy pois". Kun sanoin tästä seuraavana päivänä oli selvinpäin kommentti, että "älä vielä jätä ehkäisyä"
. Mutta sanoisin, että selkeää vauvakuumetta havaittavissa sielläkin suunnalla
.