Yrityksen perustaminen ilman pääomaa vai unohtaako koko juttu???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Toimelias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Toimelias

Vieras
Pahasti näyttää siltä että lainaa ei heru edes alta 20 000 e. Uusyrityskeskus oli antanut lausunnon että kohderyhmä tuotteille on liian pieni.Sama päätös menee sitten työkkäriin ja starttiraha voi jäädä saamatta.
Itse tiedän kyllä olla toimeen tuolla yrityksen panoksella tulisin, kovaa työtä vaan vaatii.

Alkuvarastoon olisin tarvinnut jo 5000 e, materiaalit maksavat paljon.

Olen noita päätöksiä odotellut nyt 2 kk,aina on joku syy miksei päätöksiä voida tehdä (laina ja starttiraha). En pääse elämässä eteenpäin yhtään!

Luovuttaisiko tässä nyt sitten? Jos saan starttirahan mutten lainaa, voi alku olla aika tahmeaa, toki pienimutoisemmin voisi pyöritellä. menisi vuosia ennen kuin pääsisin aloittamaan kunnolla työt.

Mutta jos en yrittäjäksi lähde, lohnotan kotona lasten kanssa......Töihin en edes pääse,toki siivoamaan mutta eipä kannata lähteä..lasten hoitomaksut,toisen auton hankinta,bensakulut..

Kylläpä masentaa :(

Pienelläkin pääomalla pääsee alkuun, mutta kasvu on hidasta. Samoin tulot yrityksestä jää pieneksi, koska voitto on tn. sijoitettava kasvuun. Mutta kyllä niinkin alkuun pääsee ja voi luoda kannattavaakin bisnestä, jos alun tulot eivät ole yrityksestä kiinni. Lainansaanti voi helpottua, jos olet pyörittänyt yritystä hetken, saanut asiakaspiirin ja voit näyttää kannattavuutta ja kasvupotentiaalia.

Unohda koko juttu. Raha on pienin ongelma. Paljon pahempaa on luvassa, kun saat byrokratian kaikkine koukeroineen niskaasi. Mitkään yhteiskunnan palvelut eivät enään sinua koske yrityksen perustamisen myötä ja kaikki asiat tuomitaan aina sinun tappioksi. Viranomaisten suunnalta saat osaksesi ainoastaan avointa vittuilua ja kyykytystä.

Minä perustin yrityksen neljä vuotta sitten ja nyt olen jo totaalisen lopussa.

Itsekin mietiskelin että jos starttirahapäätös on myönteinen, kannattaa yrittää vaikka lainaa ei saisikaan.
Periaatteessa voisi etsiä vaikka osa-aikatyön starttirahakauden loputtua,sitä kautta sitten säästää rahaa investointeihin...
Jos ei tule lainaa, teen periaatteessa vain yhden tuotteen,ja kun myyn sen,pystyn tekemään toisen. ´Ei oota´ siis tarjottava jos ostajia on enemmän.

Epätietoisuus on pahinta.

Riippuu varmaan paljon yrityksestäkin,alasta ym, että miten pärjää esim.virkamiesten kanssa.

Minä haluan olla itsenäinen, enkä juosta kellokortti kaulassa töihin.Oma elämäntilanne on niin hankala, että kellokorttielämä olisi todella raskasta.
Tosin en minä töihin tunnu pääsevän tällä koulutuksella.

[QUOTE="aapee";26005021]Rakennusala varmaan lähimpänä.[/QUOTE]

Rakennusalan osalta kannattaa huomioida ulkomaalaisten tuoma kilpailu. He tekevät monissa hommissa ihan omilla hinnoillaan, joihin ei suomalainen yrittäjä kuitin ja työsuojelumääräysten kanssa pysty.

Nyt onneksi selvisi sen verran että on mahdollista saada avustusta,jos ei lainaa tipu.
En siis luovuta vielä.Mutta alkaa vaikuttaa jo elämänlaatuun tämä epätietoisuus tulevaisuudesta.

[QUOTE="aapee";26005066]Itsekin mietiskelin että jos starttirahapäätös on myönteinen, kannattaa yrittää vaikka lainaa ei saisikaan.
Periaatteessa voisi etsiä vaikka osa-aikatyön starttirahakauden loputtua,sitä kautta sitten säästää rahaa investointeihin...
Jos ei tule lainaa, teen periaatteessa vain yhden tuotteen,ja kun myyn sen,pystyn tekemään toisen. ´Ei oota´ siis tarjottava jos ostajia on enemmän.

Epätietoisuus on pahinta.[/QUOTE]

Minusta kannattaisi luottaa enemmän Ely-keskuksen yritystutkijoiden eli ammatti-ihmisten näkemyksiin yrityksen kannattamattomuudesta kuin omiin oletuksiin ja toiveisiin. Usein yritykset loppuvat hyvin lyhyeen juuri siksi, että odotusarvo markkinoista ja omasta liikeideasta on liian positiivinen. Jos yrittämisen ohella tekee osapäivätyötä, ei yritys voi toimia tehokkaasti, ellei se toimi öisin ja silloinkin jaksaa vain lyhyen aikaa. Jos Uusyrityskeskuksen näkemys on, että liiketoiminta ei ole kannattavaa, tuskin saat starttirahaakaan. Lisäksi pankit edellyttävät yleensä heidän rahoitukseensa juuri starttirahan ja usein myös muuta rahoitusta.

Eri asia, jos sinulla olisi etukäteen selvät, kirjalliset sopimukset siitä, että pieni kohderyhmä ostaisi tuotteesi. Jos kohderyhmä on pieni, niin tuotteittesi kanssa kilpailevat yritykset varmaan reagoivat, jos yrität tulla heidän reviirilleen tai sitten joku paremmalla rahoituspohjalla toimiva yritys alkaa kilpailemaan heti kanssasi, kun markkinat aukeavat.

Yritystoiminta on aika raakaa peliä loppuviimeksi.

Nyt tulee varmaan satikutia tältä palstalta,mutta.....Olen varma että TIEDÄN itse paremmin ammattilaisena tämän alan tarpeet. Toki kuuntelen yritysneuvojia,mutta nyt ollaan minun alueellani!

Tällä perusteella että asiakasryhmä on liian pieni, menisi aika moni yritys nurin. Nuorten vaateliikkeet, koiratarvikeliikkeet jne..
Uusyrityskeskus oli sitä mieltä, että yritys on kannattava jos myy ´kaikille ihmisille´ja lisäksi laajentaa ulkomaille.Siis mitä helve*iä? Nyt puhutaan yhden hengen yrityksestä,josta toivon joskus saavani palkkaa tonnin kuussa.
En ole laajentamassa ulkomaille,ja asiakasryhmää on ympäri suomea.....
Epäreilu tuo lausunto,mutta sillä mennään eteenpäin.

Yhteistyössä