yrittäjät!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aina töissä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aina töissä

Vieras
Paljonko nostatte palkkaa yrityksestänne? Mies siis yrittäjä (oy) ja saa / nostaa siitä palkkaa. yrityksessä kaksi työntekijää ja tulos on pysynyt siinä nollilla ja välillä jonkun erran plussassa. Yritys perustettu 2005 ja palkka on pyörinyt siinä nettona 1400-1600. Nyt ajateltiin kuitenkin että ois aika pienen palkan korotuksen.... mietitiin että sellainen 1800-2000 voisi olla ok.

Yrittäjän "minimipalkka" on oltava mielestäni vähintään 3000 euroa, riippuen nyt tietty firman menestyksestä. Ikinä et ite rupeis yrittäjäks tolla rahalla, niin paljon on työtä ja vastuuta.
Paljonko miehesi tekee töitä, esim viikossa kuinka monta tuntia?

Alkuperäinen kirjoittaja hullu yrittäjä:
Yrittäjän "minimipalkka" on oltava mielestäni vähintään 3000 euroa, riippuen nyt tietty firman menestyksestä. Ikinä et ite rupeis yrittäjäks tolla rahalla, niin paljon on työtä ja vastuuta.
Paljonko miehesi tekee töitä, esim viikossa kuinka monta tuntia?

Tuntimäärä vaihtelee.... mut jos sanoisin että ihan tuntilaskutettavaa työtä on se 10 tuntia, sen jälkeen kirjalliset hommat ym. pähkäily. Ja viikonloppuinakin jonkun verran.

Eli eiköhän se 2000 nettona ole ihan ok.

Alkuperäinen kirjoittaja Christina Death:
Mä en nosta palkkaa vaan otan yksityisottoja. Otan sen minkä tarvin.
Jos tulos on nollilla noilla palkoilla ja meinaa palkkaa nostaa niin joko täytyy tehdä lisää rahaa tai antaa kenkää toiselle työntekijälle.

No on se tulos plussalla nykyisin, alussa meni siinä just nollissa, ettei tappiota ole tehnyt. Eli on jo kertaalleen vähän osinkoa saanut-

Mä nostan sen verran kuin arvioin seuraavan kuukauden aikana tarvitsevani. Luonnollisesti mulla pitää olla tienattuna se raha, jotta voin nostaa ylipäätään yhtään mitään.

OY:ssa on se etu, että osakkaat eivät vastaa omalla henkilökohtaisella omaisuudellaan mistään. Eli jonkin aikaa voi palkkaa nostaa vaikka kuinka, vaikkei tulosta tulisikaan. Vaan jos haluaa välttää konkurssin jatkossakin, on nostettava vain se, minkä tulos antaa myöden. Jos kerran osikoina jakavat voitot, niin sieltähän sitä "bonusta" sitten saa. Miksi pitäisi sama raha jakaa joka kuukaudelle?

Sen mukaan, minkä yrityksen talous kestää, tietenkin. Sitähän se on, yrittäjyys. Omalla riskillä ja arviontikyvyllä.

Ja ovathan osakkaat osakepääomallaan vastuussa.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Sen mukaan, minkä yrityksen talous kestää, tietenkin. Sitähän se on, yrittäjyys. Omalla riskillä ja arviontikyvyllä.

Sillä hurjalla 2500 eurolla... :laugh: Harvoin ne hurjia summia on kahden hengen yrityksissä, ja sehän on ollut se raha jo olemassa silloin, kun oy on perustettu. Ei siinä muuta häviä.

Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
OY:ssa on se etu, että osakkaat eivät vastaa omalla henkilökohtaisella omaisuudellaan mistään. Eli jonkin aikaa voi palkkaa nostaa vaikka kuinka, vaikkei tulosta tulisikaan. Vaan jos haluaa välttää konkurssin jatkossakin, on nostettava vain se, minkä tulos antaa myöden. Jos kerran osikoina jakavat voitot, niin sieltähän sitä "bonusta" sitten saa. Miksi pitäisi sama raha jakaa joka kuukaudelle?
Peesi tälle. Mä pidän aina huolen siitä, että jos huomisesta lähtien seuraavan 3-4 kuukauden aikana yksikään asiakas ei maksaisi laskujaan eikä mulla olisi muuta hommaa kuin pyöritellä peukaloitani, pystyisin silti noiltakin kuukausilta nostamaan itselleni palkan, jolla tulen edes jotenkin toimeen. Mä en nosta joka kuukausi samansuuruista palkkaa vaan vähän sen mukaan, miten arvioin seuraavan kuun aikana rahaa tarvitsevani. Nyt, kun aloitin kuun alussa nuukailun, nostin reilusti aiempaa vähemmän.

No jos nollatulosta tekee niin silloin ei voi nostaa enempää tai seuraava tilinpäätös miinuksella. Muutenkin on järkevämpää nostaa pienempää palkkaa, tehdä suurempi tulos ja nostaa sitten osinkona verotuksellisista syistä! Periaatteessa yrittäjä voi täysin määritellä oman palkkansa. Jos firmalla menee hyvin, eikä ole sen verta fiksu että nostaisi mieluumin osinkoa ja maksaisi vähemmän veroja, voi nostaa palkkaa vaikka kymppitonnin.

Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:

Sillä hurjalla 2500 eurolla... :laugh: Harvoin ne hurjia summia on kahden hengen yrityksissä, ja sehän on ollut se raha jo olemassa silloin, kun oy on perustettu. Ei siinä muuta häviä.

2500 ON MINULLE ISO RAHA!! |O :D

Uusimmat

Yhteistyössä