Yrittäjäksi ryhtymisestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piprane ema
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

piprane ema

Aktiivinen jäsen
02.08.2006
9 124
1
36
Saako starttirahaa jo olemassa olevan yrityksen pyöritykseen jos tavallaan kyse omistajan vaihdoksesta?

Mieheni alkaa pyörittää ensi vuoden puolella setänsä omistamaa yritystä hänen jäädessä eläkkeelle. Saako starttirahaa ns. juoksevien kulujen pyörittämiseen? Tilat ja työn tekoon vaadittavat välineet olis vuokralla sedältä eli ei tarvitsis ottaa lainaa ja ostaa niitä omaksi.

Mikä nettisivu ois paras asioiden selvittämiseen näin aluksi?

Luulisin että saa... Nettisivustoista en tiedä, mutta itse olin ainakin yhteydessä kaupungin yrittäjäasiamieheen yrittäjäkeskuksessa joka valaisi näitä asioita ja kirjoitti puoltavan lausunnon starttirahan saamiseksi.

Itsekkäään en tarvinnu lainaa aloituskustannuksiin, olen vuokratuoliyrittäjä. Ja jos jossain vaiheessa otan omat tilat ja lainaa niin voin hakea uuden starttirahan.

mä taas muistelisin että ei saa, on oltava uusi yritys jolla ei ole vielä säännölistä vakaata toimintaa, sitä vartenhan se tuki on että korvaa toiminnan alun palkattomuutta...

Saan parhaillaan:) Mutta kovaan pyöritykseen jouduin ja mua tentattiin aikalailla. Itse jatkoin yritystä, joka ei vielä tuottanut tarpeeksi, jotta siitä oman palkan saisi, mutta toisaalta missään ei mitään edellisen omistajan papereita kysytty eli en tiedä onko sillä kuinka isoa merkitystä.

hmm... vaikka kyse on vakavaraisesta yrityksestä niin kyllähän se palkkaturva tavallaan pitäisi taata kun alkaa itse yrittäjäksi.. Kyllä se tietenkin niin on, että paras tapa selvittää asia on olla yhteydessä asiantuntijaan.

Yhteistyössä