"Yrittäjien hätähuuto Helsingin keskustan liikennejärjestelyistä: ”Elinvoima on unohtunut kokonaan”"

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Keskustan logistiikasta on huolissaan myös tunnettu ravintoloitsija Hans Välimäki, joka tunnetaan muun muassa Bistro Bardot -ravintolastaan.

En tykkää Välimäestä persoonana. Harmi kun erehdyimme ko. bistroon.
 
vierailija
Tuossa tehdään niin kärpäsestä härkänen. Ei siellä ole aiemminkaan juuri kukaan lähtenyt autolla shoppailemaan. Nyt muka yhtäkkiä huono liikevaihto johtuisi yhden kadunpätkän tiivistämisestä. Kyllä tuossa on niin selityksen ideologiaa matkassa, ettei toista.
 
vierailija
Mistä rahat hyvinvointivaltioon sitten saadaan jos autoilusta tehdään halpaa? Silloinhan valtion verotulot romahtavat murto-osaan nykyisestä.
Persujen maksamille veroille ei ole enää tarvetta. Kansa käyttää julkisia liikennevälineitä ja harrastaa monipuolista liikuntaa, syö terveellisesti ja ei käytä päihteitä, tupakkaa ja muita myrkkyjä.
Sotepalvelut on saatu tasapainoon ja kaikki ulkomaalaiset maahanmuuttajat kotiutettua. Jossain pikkupitäjässä liikkuu huhu, että jästipäisin persu on kiinnostunut naapurinsa kulttuurista ja alkanut opiskella kansalaisopistossa vierasta kieltä.
Suomi on kansainvälisen mielenkiinnon kohde. Sanna Marin edelleen kieltäytyy asettumasta presidenttiehdokkaaksi.
Hän sanoo joskus seuranneen tätä palstaa ja saaneensa yhden oivalluksen erään kirjoittajan viestistä. Mitä viestissä luki jää ikuiseksi salaisuudeksi.
 
vierailija
Mistä rahat hyvinvointivaltioon sitten saadaan jos autoilusta tehdään halpaa? Silloinhan valtion verotulot romahtavat murto-osaan nykyisestä.
Tasa-arvon nimissä osa pitää tietenkin verottaa pyöräilijöiltä. Ei nyt paljon tarvitse, mutta joku 300 euroa vuodessa per fillari rekisteröinti-, katsastus- ja vakuutusmaksuja on paikallaan. Olisikohan Suomessa 2 miljoonaa pyörää (arvaus)?. Se olisi 600 miljoonaa, jolla saisi jo ihan tuntuvan alennuksen polttonesteiden hintaan. Mutta sinänsähän tarkoitus ei ole tehdä autoilusta halpaa, vaan ainoastaan lopettaa esim. jakeluvelvoitteen noston tyylisten lisäkustannusten asettaminen jo ennestään kovasti verotetun autoilijan niskaan.
 
vierailija
Persujen maksamille veroille ei ole enää tarvetta. Kansa käyttää julkisia liikennevälineitä ja harrastaa monipuolista liikuntaa, syö terveellisesti ja ei käytä päihteitä, tupakkaa ja muita myrkkyjä.
Sotepalvelut on saatu tasapainoon ja kaikki ulkomaalaiset maahanmuuttajat kotiutettua. Jossain pikkupitäjässä liikkuu huhu, että jästipäisin persu on kiinnostunut naapurinsa kulttuurista ja alkanut opiskella kansalaisopistossa vierasta kieltä.
Suomi on kansainvälisen mielenkiinnon kohde. Sanna Marin edelleen kieltäytyy asettumasta presidenttiehdokkaaksi.
Hän sanoo joskus seuranneen tätä palstaa ja saaneensa yhden oivalluksen erään kirjoittajan viestistä. Mitä viestissä luki jää ikuiseksi salaisuudeksi.
Tämä on kyllä pitkälti totta. Vapahtaja Sanna Marin toi mukanaan paratiisin maan päällä. (y)
 
vierailija
Tasa-arvon nimissä osa pitää tietenkin verottaa pyöräilijöiltä. Ei nyt paljon tarvitse, mutta joku 300 euroa vuodessa per fillari rekisteröinti-, katsastus- ja vakuutusmaksuja on paikallaan. Olisikohan Suomessa 2 miljoonaa pyörää (arvaus)?. Se olisi 600 miljoonaa, jolla saisi jo ihan tuntuvan alennuksen polttonesteiden hintaan. Mutta sinänsähän tarkoitus ei ole tehdä autoilusta halpaa, vaan ainoastaan lopettaa esim. jakeluvelvoitteen noston tyylisten lisäkustannusten asettaminen jo ennestään kovasti verotetun autoilijan niskaan.
Samoin kengille voisi olla ylimääräinen vero, koska kengät kuluttavat jalkakäytäviä.
 
vierailija
Tämä on kyllä pitkälti totta. Vapahtaja Sanna Marin toi mukanaan paratiisin maan päällä.
Lukijani voi vapaasti käsittää viestini tavallaan.
Lasten kasvatuksessa tärkein päämäärä on tehdä itsensä tarpeettomaksi.
Juoksin eilen lapsenlapseni perässä hurjaa vauhtia. Ehkä hän joskus muistelee aikuisena ettei isoäitiä kannata juosta karkuun.
Älykelloni antoi minulle eilen kaikista asioita täydet pisteet. En vieläkään tiedä mitä söin eilen BB bistrossa. Netin menusta syömääni ruokalajia ei löydy.
 
vierailija
Tuossa tehdään niin kärpäsestä härkänen. Ei siellä ole aiemminkaan juuri kukaan lähtenyt autolla shoppailemaan. Nyt muka yhtäkkiä huono liikevaihto johtuisi yhden kadunpätkän tiivistämisestä. Kyllä tuossa on niin selityksen ideologiaa matkassa, ettei toista.
Tuossahan ei ole kyse vain yhdestä kadunpätkästä vaan useammasta: Pohjoisespa, Eteläespa, Mikonkatu, Kluuvinkatu, Aleksi, Yliopistonkatu.
 

Yhteistyössä