Yrittääköhän nuo paahtaa tota lasta hoidossa?

pypylleröinen

Aktiivinen jäsen
05.07.2010
1 890
0
36
Joka ikinen päivä pukevat ulos mennessä edelleenkin toppahaalarin alle villatakin tai haalari, kumpi sitten sattuu mukana olemaan. Aamupäivällä vielä ehkä ihan ok, hoitopaikan pihassa kun on vielä paljon lunta jäljellä, kun on varjoisa piha. Mutta iltapäivälläkin sama vaatetus. Poika ehtii iltapäiväulkoiluun max.3krt/vk, ja kerralla kerkee olla sillon ulkona ihan maksimissaan 30min (ei tainnut kertaakaan mennä niin pitkään), yleensä ovat tulossa ulko-ovella vastaan, kun meen hoidosta hakemaan.
Mulla loppuu työaika klo 15, ja oon ilmottanut, että haku on 15.30. Kertaakaan en oo kuitenkaan niin myöhään hakenut, oon hoitopaikassa viimeistään 15.20. Lähtevät ulos klo 15-15.15 aikaan. Ja aina tosiaan poijalle puettuna toppahaalarin alle villatakki tai -haalari. Tänäänkin oli +7. Eikä tossa ajassa taatusti ehdi tulla kylmä...
Oon laittanut vielä toppahaalarin päälle, aamusin kun on vielä usein ihan nollassa, mutta päivällä n. +5. Mukaan laitan aina villaa, jos sattuu kylmempi päivä.
Nyt mietein, kun ipana oli taas hiestä märkä hakiessa, että laitanko vaan vk-haalarin päälle ja villaa mukaan, vai jätänkö villan kotiin ja laitan toppahaalarin?

Mites muilla, ylipuetaanko hoidossa?

Meillä ei muutaman asteen pakkasella enää laiteta fleecepukua mukaan hoitoon, koska jos se siellä laukussa on, laittavat sen päälle. Sama homma on sisävaatteiden kanssa, aina laittavat sukkikset housujen alle, vaikka nimenomaan olen kieltänyt. Sitten muksu tulee kotiin hikimärkänä :/

Miksi sä laitat lapselle vielä villahaalaria ylipäätään mukaan? Toppahaalarikin alkaa olla keskipäivällä liikaa ainakin täällä vähän etelämpänä...tiedä sitten missä sinä asut.

Ei ylipueta, mutta ei lapsella kyllä pk:ssa mitään villahaalaria, villatakkia, tms edes ole.

Helpostihan ne kiskoo päälle kaiken, mitä naulakosta löytyy, kun ajattelevat että vanhemmat varmaan haluaa niin.

päiväkotielämää sen suuremmin tuntematta tulee mieleen että oisko lapsi hikininen sen takia että on joutunu pitkään eteisessä oottamaan että kaikille saadaan puettua ennen ulosmenoa? jos kerta haet juuri ulostulon jälkeen? jokatapauksessa jättäisin varmaan sen villatakin viemättä. ainakin eteläsuomessa on ollu nollassa aamuisin, joten ei siinäkään kelissä enää villa tarvita.

Toi on ryhmis, 4 aikuista pukemassa 5-10 lasta, eli ei joudu odottelemaan mitään hirveitä aikoja. Vielä kun suurin osa lapsista sen ikäisiä jo, että pukevat ite, ei tarvi kun hanskoissa auttaa.
Siis villa on ollut mukana aina sen takia (laitan lapsen reppuun, enkä edes puhu sen olemassaolosta hoitotäteille), että jos aamulla on viilee, kun menevät ulos. En iltapäivän ulkoilua varten. Oon kyllä sanonut, ettei taida enää tarvita näillä lämmöillä ainakaan iltapäivällä... :/

No meidän päiväkodissa on parhaimmillaan nollakelillä pantu kaksinkertaisten sisävaatteiden päälle (eli siis topanneet normaalien sisävaatteiden päälle varavaatekerran) päiväkodin villa/fleecepuku (kun ei kotoa oltu sattuneesta syystä laitettu mukaan), sitten toppahaalari ja sen päälle kurikset...

Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;25926910:
Toi on ryhmis, 4 aikuista pukemassa 5-10 lasta, eli ei joudu odottelemaan mitään hirveitä aikoja.

Tuskinpa siellä kolmelta on enää 4 aikuista paikalla, ja niistä ehkä kolmesta paikalla olijasta kaikki ei varmaankaan ole siellä eteisessä pukemassa niitä lapsia. Yksi tai kaksi on, ja täytyy niiden aikuistenkin (edes yhden) pukea jotta lapsia voi ulos päästää.

Meni kyllä ihan ot, mutta tässä taas huomaan miten vähän ihmisillä on yleisesti tietoa päiväkotien/ryhmisten arjesta. Ja jos siellä teidän ryhmiksessä on oikeasti eteisessä 4 aikuista pukemassa/auttamassa 5 lasta, niin ihmettelen... :0

kevätkeli on petollinen. Mielummin vaatetta päälle jotta ei iske pitkittynyt flunssa.
Huomioikaa et maa on jäässä ja luntakin tosiaan reilusti paikotellen.

Meillä ainakin muksut möyri lumessa. Vaatteet päällä ei ollut yhtään liikaa.

Autossa lapselta pipo ja käsineet pois. Samoin takkia/haalaria voi avata.
Lämmityslaite autosta pois päältä ja jos vielä kuuma niin ikkuna ravolleen.
Ei taatusti lapsi ole hikinen.

Tuskinpa siellä kolmelta on enää 4 aikuista paikalla, ja niistä ehkä kolmesta paikalla olijasta kaikki ei varmaankaan ole siellä eteisessä pukemassa niitä lapsia. Yksi tai kaksi on, ja täytyy niiden aikuistenkin (edes yhden) pukea jotta lapsia voi ulos päästää.

Meni kyllä ihan ot, mutta tässä taas huomaan miten vähän ihmisillä on yleisesti tietoa päiväkotien/ryhmisten arjesta. Ja jos siellä teidän ryhmiksessä on oikeasti eteisessä 4 aikuista pukemassa/auttamassa 5 lasta, niin ihmettelen... :0

Joo, no mä tiedän, mutta tuolla pukemiseen osallistuu 3 tai 4. aina pukemiseen. Satun tietämään, kun usein olen lasta hakemassa just siihen aikaan. 2 laittamassa kenkiä, 2 vaatteita.

[QUOTE="hoitaja";25927221]kevätkeli on petollinen. Mielummin vaatetta päälle jotta ei iske pitkittynyt flunssa.
Huomioikaa et maa on jäässä ja luntakin tosiaan reilusti paikotellen.

Meillä ainakin muksut möyri lumessa. Vaatteet päällä ei ollut yhtään liikaa.[/QUOTE]

Sempä takia se haalari tai takki mulla onkin mukana kassissa, että sen saa aamulla päälle, kun ulkoiluaika on pidempi. Eikä mua haittaa, että se sillon on päällä lämmittämässä.

[QUOTE="äiti";25927239]Autossa lapselta pipo ja käsineet pois. Samoin takkia/haalaria voi avata.
Lämmityslaite autosta pois päältä ja jos vielä kuuma niin ikkuna ravolleen.
Ei taatusti lapsi ole hikinen.[/QUOTE]

Joo, eiku mä laitan vähän lisää vaatetta päälle ja lämmöt täysille, kun autoon mennään :headwall: Kotimatkan aikana ei ehsi tulla hiki, kotimatka kun kestää vajaa 5 minuuttia. (ja siis ilman pipoa ja hanskoja, haalari auki, koska on hikinen jo valmiiksi.)

Taas oli villatakki päällä toppahaalarin alla, kun kävin lapsen hakemasssa. Samoin perjantaina. Ja molempina päivinä oon sanonut, etteivät laittais sitä päälle enää ainakaan iltapäivällä, kun on yli 5 astetta lämmintä... :( Ei tunnu auttavan. Toppahaalari on päällä vielä, kun aamulla oli taas pakkasen puolella... Ärsyttävää :/

Yhteistyössä