Yritin laittaa piilareita silmiin mutta ne polttaa kuin joku syövyttävä aine!!! Ihan yhtäkkiä. Apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mitä toi on? Olen käyttänyt piilareita vuosia ja nyt yhtäkkiä yritin laittaa ne äsken silmiini kuten joka aamu. Pesin kädet saippualla, huuhtelin, kuivasin kädet. Laitoin ekan linssin silmään ja se poltti, järkyttävä kipu, kirvelsi ja silmästä valui vettä. Oli pakko ottaa se heti pois. Vähän aikaa kirvelsi vaikka olin ottanut linssin jo pois.

Mitä toi on??? Ikinä ei ole ollut noin. Huuhtelin linssit niiden puhdistusaineella ja laitoin takaisin koteloihin. Kohta pitää yrittää uudelleen sillä minulla ei ole rillejä ja on pakko nähdä jotain.

Apua!!

Punottaako silmät? Silmätulehdus? Itsellä tekee piilarit joskus ton reaktion. Suolaliuoksella huutelu, vähän suolaliuosta linssin "kuppiin" ja silmään. Joskus myös voi olla jokin ohut hius tms. roska jota ei vaam huomaa...

Ongelma oli molemmissa linsseissä. Ei vain toisessa joten ei voi olla roska. Silmät punoitti operaation jälkeen mutta sitä ennen ei.
Ap
Välttämättä jos on alkava silmätulehdus, niin ei punoitusta näykään. Oisko mahdollista, että linsseihin ois jäänyt puhdistusainetta? Itse käytän hybridilinsseissä sitä vetyperoksidipuhdistusta. Jos ottaa liian aikaisin pois puhdistuksesta linssit pois, niin reaktio on tuollainen silmiin laitettaessa. Silloin huutelu suolaliuoksella voi auttaa.

Kiitos! Mulla on sellainen puhdistusaine missä ne linssit ui koko yön ja sillä samall ne puhdistetaan kanssa. Siitä ei ole tullut ikinä mitään oireita.

Mä kokeilin uudelleen, pesin eri saippualla kädet, huuhtelin tosi hyvin, en kuivannut vaan heiluttelin kädet kuivaksi jne. Silti hirveä polte.

Otin uudet linssit paketista. Ei tullut yhtään mitään oireita! Suoraan vain silmiin ja kaikki hyvin. Huh olipa koettelemus heti aamusta!
Ap

Yhteistyössä