Yritä tässä tilanteessa sitten töitä saada...

YyTeetä, irtisanomisia, mitä vielä.

Työkkärikäynnistä jäi käteen pari puhelinnumeroa, joihin soittaa. Kumpikin harjoittelupaikkoja. Toinen teknisen alan, toinen tavallaan hoiva-alan. Teknisen alan paikkaan soitin. Sinne ei oteta, hiljaista kuulemma on. Hoiva-alan paikassa työn kuva on mummojen taluttelua, kaupassakäyntiä jne. Ei siinä mitään, tärkeää työtä. Mutta ei mun oman alan työkokemusta lisää pätkääkään...

Sairaanhoitajaksi tai lähäriksi mua yritti suostutella kouluttautumaan, mutta ei musta kumpaankaan niistä hommista ole. Kutsumus puuttuu...

Valakaa nyt taas kerran hiukan uskoa, että kyllä tää tästä joskus paremmaksi muuttuu...

vieras
No nyt taas hetken aikaa pitää ottaa se työ mitä on tarjolla. itellä kaksi koulutusta ja nyt soitin sitten sellaseen työpaikkaan jolla ei ole mitään tekemistä näiden koulutusten kanssa. Palaan sitten alalleni kun siltä näyttää.

vieras
Miten olis lisäkoulutus toiselle alalle jos ei tarjotut (suht oman alan?) hommat kiinnosta?

Mietit mitä olis kivaa tehdä, selvität miten sitä pääsee tekemään ja sit enää toimintasuunnitelma puuttuu =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten olis lisäkoulutus toiselle alalle jos ei tarjotut (suht oman alan?) hommat kiinnosta?

Mietit mitä olis kivaa tehdä, selvität miten sitä pääsee tekemään ja sit enää toimintasuunnitelma puuttuu =)
Kun nuo hommat ei oo oman alan likelläkään... Mulla inssinkoulutus. Emmä kouluun nyt tahdo. Eikä musta hoitoalalle vaan ole. Sen tiedän. Sosiaaliala olis ihan ok, mutta yksinkertaisesti ei varaa opiskella ja ottaa lisää lainaa... Sosionomiksi kun ei voi opparilla lukea.

Mari
Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:

Kun nuo hommat ei oo oman alan likelläkään... Mulla inssinkoulutus. Emmä kouluun nyt tahdo. Eikä musta hoitoalalle vaan ole. Sen tiedän. Sosiaaliala olis ihan ok, mutta yksinkertaisesti ei varaa opiskella ja ottaa lisää lainaa... Sosionomiksi kun ei voi opparilla lukea.
Mikä inssikoulutus sulla on?

Ohi meni tääkin
Mä lähdin kouluttautumaan, mutta nyt kun teoriaosuus häämöttää lopullaan ja pitäis saada harjoittelupaikka-kukaan ei ota harjoittelijoita! Jääpi tutkinto suorittamatta, ei ollut mitään hyötyä lähteä kouluun. :(

ohoh
Siis että työkkäristä oikein ANNETTIIN kaksi numeroa, joihin soittaa? Oon pitkäaikaistyötön ja mulle vaan sanottiin ilmottautuessa, ettei he niitä töitä tarjoa, itse pitää löytää! Eikä tartte ees käydä siellä, riittää kun seuraavan kerran soitan toukokuussa ja ilmotan oonko vielä työtön:

Että mielelläni ottaisin ees harjottelupaikan vastaan, vastasi se sit koulutustani tai ei. Jos mulle joku kaupasskäynnistä maksais ni kiva. Ei näytä hyvältä cv:ssä pitkäaikanen työttömyyskään...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Höpötintti:
Mitä jos on koulutus ja omalla alalla varmaan töitäkin, mutta tässä elämän tilanteessa ei halua niitä tehdä?
Sitten kannattaa olla kotona miehen palkalla ja/tai kotihoidontuella ja antaa halukkaiden tehdä ne työt.

Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:

Mikä inssikoulutus sulla on?
Logistiikkapuolen.

Ja joo, mulle annettiin pari numeroa, tosin oisin yhtä hyvin voinu ne itsekin ottaa ylös. Ne oli nimittäin työharjoittelupaikkalistasta. Mä oon sanonut työkkäriin, että olen suostuvainen harjoittelujaksoihin, mutta silleen toki, että saa siihen perään ns. oikean työpätkän, lyhyemmänkin.Eihän kenenkään ole järkeä loputtomiin tehdä yrityksille ilmaista työtä, eihän? Niitä töitä kun olis vaan tarjolla.

Yhteistyössä