Yötyö, lapset hoidossa. Milloin haette heidät kotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Eli siis, minulla esim. yövuoro on klo 20.30-06. Työmatkaan menee 45min, päiväkotiin kotoa on vajaan 10min matka.

Lapset 3v ja 2v ovat vuoropäiväkodissa. Vien heidät klo 19.40 ja haen seuraavana päivänä klo 11.45 eli syövät hoidossa ja tullaan kotiin päiväunille.

Hoitajat puhuivat tällä viikolla, että lapset voivat aivan hyvin jäädä päiväunille myös hoitoon, että saisin yhtäjaksoisesti nukuttua kauemmin. Eivät kai varsinaisesti olleet huolissaan minusta, lähinnä varmistivat, että tiedän sen olevan mahdollista. Sanoivat, että jotkut hakevat vasta klo 16 ja sekin on ok.

Miten te muut toimitte? Mietin tässä nyt, jatkanko hoitoaikaa tulevaisuudessa klo 14 asti vai jatketaanko näin.

Eli aikalailla klo 7-11. Herään, syön ja haen lapset. Sitten aletaan kaikki päiväunille, eli siinä nukun vielä 1-2t.

Ihan kivasti olen jaksanut. Herään kyllä silloin 11 aikaan aina herätyksen ääneen, eli ehkä nukkuisin yhtäjaksoisesti sinne 13 asti.

Missä välissä sä oikein nukut? Eikai se oo lastenkaan etu että oot koko ajan väsyny. Yövuoron jälkeen nukkumisaikaa on kai laskettu 8hneli sun pitäis hakee lapset ennen kolmea.

Ihania hoitajia :)
Mää haen lapsen vasta 16.00, joskus herään (vaikka 12.00 aikaan) mutta nukahdan yleensä pian uudestaan..
Sinuna kokeilisin ainakin tuota mitä hoitajat ehdottivat :)

Esim ens viikolla mulla työt n 13-24, eli lapsi menee tarhaan 12.30 (antoivat sentään periks ettei tartte mennä päikkäreille tarhaan kun ei kuitenkaan nuku), haen aamulla n.07.30, viedäkseni taas takaisin siinä 12.30. Oikeesti, haluisin kyllä nukkua aamulla pitempään, mutta ...

Haetaan 16.30 ja viedään taas 18.30, yövuoro siis kestää 19.30-7.30, matkoihin tunti. eli nukun 9-16 ja teen 12 tunnin työvuoroja joissa ei aina kerkeä edes istahtaa, en todellakaan voisi hakea aiemmin.
Onneksi miehellä on usein vapaat mun öiden aikaan, lapsi joutuu tosi harvoin olemaan yöhoidossa

Oon hakenu lapset siinä klo 15-16 tasoitus päivänä eli siis yöjakson lopussa aiemminki. Mut tärkeetä on nukkuu riittävästi yhtäjaksoista unta mitä ei tuu jos hakee lapset siinä välissä päiväkodista kotiin ja ottaa torkut lasten päikkäreiden aikana. Suosittelen ap:ta kuuntelemaan tarhan henkilökuntaa :)

Teen pelkkää yövuoroa, arkisin klo 01.15-06.00 ja viikonloppuisin klo 01.15-08.00. Lapset on kotona (1,5v 7v 9v 12v) ja nukun aamuisin miehen työvuorosta riippuen sen kaksi tuntia, niinä aamuina kun mies menee kuuteen töihin, niin vaihdetaan läpsystä.

Jos sulla on mahdollista hakea lapset myöhemmin päiväkodista, niin hyödynnä mahdollisuutta toki! Unentarve on yksilöllistä ja huomaan itsestänikin, että välillä mennään äärirajoilla. Ja välillä muutenvain lujaa :D