Yötissi pois!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tellu6
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tellu6

Uusi jäsen
02.03.2008
9
0
1
Kertokaa nyt ihmeessä miten jätän 7kk pojalta yötissin pois? Se ei nimittäin syö sitä nälkäänsä,on kokeiltu et annetaan pullosta ni eipä oo nälkä. :headwall:
Esikois poika jätti ite 4,5kk tissin pois ja söi muutenkin enemmän pullosta ni empä tiiä yhtään mitä nyt tekin.Ajattelin et imettäsin päivisin tonne yhteen vuoteen asti jos maitoo riittää mut öisin en enää jaksa kun kukaan ei nuku kunnolla. Nyt kaikki vinkit tänne heti,kiitos!!! :heart:

Meillä jätettiin saman ikäiseltä pojalta pois pari viikkoa sitten. Yöllä kun heräsi en vaan imettänyt enkä ottanut syliin, sängyssä taputtelin ja hytkyttelin kunnes nukkui. Vetä tarjosin kanssa välillä, oikeasti janoiselta vaikuttaa välillä.
Hetkittäin oli kyllä aika huutoa, mutta nyt menee jo muutamalla tutin antamisella. Viime yönä nukuin itsekin 6 tuntia putkeen!
Vielä kun tosta tutin antamisesta pääsis...

kuin monena yönä huuti? Oon niin huono kuuntelemaan sitä,tekee mieli luovuttaa mut eipä tässä muukaan taida auttaa.
6h vau,kuulostaa mahtavalta!
Imetätkö sit päivisin vielä?
Pakko kokeilla ei tässä muu nyt auta.. :/

Meillä sama homma edessä. Neiti kyllä vasta 6kk. Mamma vaan alkaa olee suhteellisen väsynyt, kun joutuu herää tunnin jopa puolen välein. En vaan vielä raaskis, mut pakko se kai kohta on, jotta saan ite nukuttuu. Sain ohjeen tutulta joka vierotti 8kk vanhan. Raaka peli, kylmästi vaan jättää antamatta tissiä. Äiti eri huoneeseen nukkumaan. Kun herää, isä tassuttelee/kanniskelee/tuudittaa uudelleen uneen. Pari yötä kuulemma huusi, kolmantena nukkui jo hyvin. Toki se on yksilöllistä. Meillä rauhoitutaan vain ja ainoastaan tissille, joten kauhulla odotan mitä tästä tulee...
Lainaan tellu6:a Pakko kokeilla ei tässä muu nyt auta.. :/

Hei eka yö ilman tissiä takana! Eikä mikään super super paha.heräs kyllä muistaakseni ainaki 4 kertaa itkemään mut sit vaan hyssyttelin,tarjosin tuttia,käänsin kyljelleen,silitin ja heijasin kyljestä. Siihen se sit loppujen lopuks aina nukahti. ja ai niin kahesti tarjosin vettä jota joikin toisella kerralla. En ottanu syliin!
Saas nähä miten tää toinen yö menee..
Kyllä tää tästä, uskon vahvasti et tää onnistuu!Eka ajattelin et en kestä sitä itkua mut yllättävän rauhallisena pysyin ja ajattelin et tää on paras pojallekin kun oppii nukkumaan pitempiä unia.Ja sama mulla jaksan paremmin lasten kanssa!
Kerros hansupirre kuin teillä sujuu!

Hei mahtavaa tellu6 =) Kyllä se siitä! Toivottavasti viime yö on mennyt vielä helpommin !!
Meillä ei varsinaisesta vielä ole aloitettu vieroitusta. Oon nyt vaa yrittänyt rauhoitella ilman tissiä, mutta huonolla menestyksellä.... huutaa niin kauan kunnes luovutan ja annan tissin suuhun. Muutaman kerran imasee ja sit nukahtaa uudelleen. Sama toistuu tunnin välein. Meillähän ei oo tuttia ikinä opittu syömään, joten ei oo sitäkään apuna... eikä myöskään tuttipulloa.
Mä täällä vaan pähkäilen, että raaskinko vielä kokonaan lopettaa "yösyötöt". Kun kyllähän tuo myös syö, mutta suurimmaksi osaksi vain pitää tissiä suussa. Mistähän sen nyt sitten tietäs?? Eiks puolvuotiaan pitäs pärjää jo ilman yösafkaa?! Ehkä mä vielä kärvistelen ja valvon, kunnes oikeasti oon ihan zombi....
Tsemppiä tellulle tuleviin öihin :)

viime yö oli aika hirvee!Ei huutanu niin kovaa mut ei nukkunukaan kun alku illasta muutaman tunnin ja sit ihan et kun kerkes nukahtaa niin heräs jo.5 aamulla annoin tuttipullosta maitoo ja siihen nukahti 3h et sen verran tuli viime yönä nukuttua.
Mies on vielä pari yötä yövuorossa et yksin tätä hommaa teen ja siinä sivussa vielä kohta 3v esikoinen.
Ei kuulosta hansupirre sullakaan helpolta jutulta meillä sentään ottaa tuttia ja tuttipulloa.tosin yöllä annan pehmee nokkasesta nokkamukista.
Meillä ei ois onnistunu tää vielä puoli vuotiaana,söi aika paljon yöllä vielä.
Mistäs mä tiiän onnistuuko tää nytkään mut kovasti yritän ainakin!! Mutta nyt yrittään ees vähäks ajaks nukkuun! |O
Kirjottelen taas kuin on menny! :wave:

Niinhän se on että jos aiotte lopettaa sen yöimetyksen ni se on sitte lopetettava :) Yksinkertaisesti ei tissiä vaikka miten huutais. Tiedän, ei sitä ole kiva kuunnella. Me lopetettiin yöimetys kun tyttö oli 10kk. Yhden yön huusi. Kolmen tunnin jälkeen nukahti hetkeksi ja jatko seuraavat kolme tuntia huutoa... siellä itkettiin molemmat. Mutta sen jälkeen ei tissin perään huudellut. Mä kyllä pidin sylissä ja tuuditin ja yritin nukuttaa sänkyyn ja vaikka mihin. Ja loppujen lopuksi sitten nukahtikin... Ja päiväimetystä jatkoin vuoden ikään saakka.

Niin ja tuo tuttipullomaito vie sitten ojasta allikkoon... ei millään pahalla. Mutta jos haluat että lapsi lopettaa heräilyn tissille niin nyt kun annat pullosta ni kohta teillä on vaan vaihtunu se maitokippo tissistä pulloon ja taas heräillään.

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Niinhän se on että jos aiotte lopettaa sen yöimetyksen ni se on sitte lopetettava :) Yksinkertaisesti ei tissiä vaikka miten huutais. Tiedän, ei sitä ole kiva kuunnella. Me lopetettiin yöimetys kun tyttö oli 10kk. Yhden yön huusi. Kolmen tunnin jälkeen nukahti hetkeksi ja jatko seuraavat kolme tuntia huutoa... siellä itkettiin molemmat. Mutta sen jälkeen ei tissin perään huudellut. Mä kyllä pidin sylissä ja tuuditin ja yritin nukuttaa sänkyyn ja vaikka mihin. Ja loppujen lopuksi sitten nukahtikin... Ja päiväimetystä jatkoin vuoden ikään saakka.

Niin ja tuo tuttipullomaito vie sitten ojasta allikkoon... ei millään pahalla. Mutta jos haluat että lapsi lopettaa heräilyn tissille niin nyt kun annat pullosta ni kohta teillä on vaan vaihtunu se maitokippo tissistä pulloon ja taas heräillään.

Kerropa vielä, että imetitkö illalla unille mennessä? Entä aamulla herätessä? Meillä olisi edessä kohta vuotiaan yösyöpön vieroitus... Ajatuksena olisi kyllä luopua koko imetyksestä, mutta ennenkaikkea yö syömisistä...

Alkuperäinen kirjoittaja Emppu80:
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:

Kerropa vielä, että imetitkö illalla unille mennessä? Entä aamulla herätessä? Meillä olisi edessä kohta vuotiaan yösyöpön vieroitus... Ajatuksena olisi kyllä luopua koko imetyksestä, mutta ennenkaikkea yö syömisistä...

Joo imetin sen pari kuukautta vielä ihan normaalisti päivät. Eli oisko ollu aamusta, sitte ennen päikkäreitä ja yöunille mentäessä tai jotain. Varmaan jonku 3-4 kertaa päivässä. En enää ihan tarkaan muista. Sitte se päiväimetys lopetettiin niin että yhtenä aamuna vaan jätin aamulla imettämättä. Ja kun meni hyvin ni jätin päikkäreillekin imettämättä ja meni edelleen hyvin ni sitte imetin vaan yöunille. Sitä jatkoin jonkun aikaa kunne sitte jätettiin iltatissikin pois. Hienosti meni meidän imetystaipaleen lopetus. Haikeaa oli mutta aika aikaa kutakin :)

Ensin yritin niin että tarjosin nokkiksesta vähän maitoa päikkäreille mentäessä mutta ei neiti oikein halunnut niin sitte mietin että en edes tarjoa, mikä järki on totuttaa siihen kun yhdestä tavasta just ollaan pääsemässä eroon. Ni sitte alko käydä päikkäreille ilman sitä maitoansa. Ja iltaimetyksen loppuessa en myöskään ole ottanut mitään unimaitoja tilalle. Iltapalalla juodaan mitä juodaan ja sitte hammaspesun kautta nukkumaan :) Turha opettaa sellaisille tavoille joista sitte pitää taas vierottaa.

Enkä myöskään opettanut tuttipullolle enää siinä vaiheessa kun tissittely lopetettiin vaan meillä on ollut nokkamuki käytössä kiinteiden rinnalla aina siitä saakka kun alkoi kiinteitä syömään. Vuoden ikäisenä joi sujuvasti nokkiksesta ja tavallisesta mukistakin.

Logotar. En anna yöllä ollenkaan maitoa,vettä vaan ja senkin nokkamukista.
Pullosta on ottanu kokoajan tissin lisäks maitoo nää 7kk et ei se mikään uus tapa oo.
Viiem yönä nukku eka melk. 5h pätkän sit ähräs tunnin ja sit nukku 3h ja sit 6 maissa otin viereen ja nukuttiin vielä 1,5h. Oli aivan mahtava fiilis!!!!!Huippua nukkuu noin monta tuntia putkeen. Saas nähä kuin tää jatkuu!!!

Höh, vähän myöhässä palaan asiaan, pahoittelut. Mutta hienoa Tellu, tosi nopeasti on teilläkin alettu nukkua! Eikö ole ihanaa nukkua vaikka ne viisi tuntia entisten 2-3 sijasta : )

Meillä poika huusi varmaan 3-4 yönä, välissä saattoi mennä muutama yö paremminkin. Tosin meillä sattui tähän vielä ekat hampaiden puhkeamiset eli huonosti nukuttuja öitä.
Ja Logotarta peesaan, pää kylmänä vaan. Jonain aamuna (noin 5.30) erehdyin ottamaan vieren ja imettämään kuvitellen että sitten jo noustaankin, no nukahdettiin molemmat pojan kanssa ja seuraavana yönä olikin 'aloitettava alusta' eli taas huutoa.
Niin ja mä olen tehnyt tän itse kun mies menee kuitenkin aamulla töihin - ja on antamassa periksi heti, kyselee pitäiskö ottaa viereen jne...

Ja joo, päivisin imetän, en ole vielä antanut korviketta vaikka mielessä jo pyöriikin. Eli myös illalla unille mennessä ja aamulla ennen ylös nousemista.

Tellu: Joo ymmärsin tuosta yhdestä viestistä väärin että olit antanu maitoa pullosta kello viisi vaikka ei se niin sitte ollutkaan kun luin uudestaan...

Ja tuota tuttipullohommaa ajattelin niille joilla ei pullot ole olleet käytössä, turha opettaa enää välillä pullolle, ottaa vaan sen nokkiksen siihen tissin rinnalle ruokailutilanteisiin.

Korviketta me ei otettu käyttöön ollenkaan. Imetin, hapanmaitotuotteet aloiteltiin 10kk iässä ja siitä vajaa vuoden ikäisenä sitte tavallista maitoa ja tissimaitoa rinnakkain. Hyvin meni.

Helppo juttu: älä enää anna tissiä.

Toki se ei tunnu helpolta (ensimmäinen yö on hirveä ), mutta meillä esikoinen ainakin yhden yön jälkeen lopetti yöheräilyt kokonaan. Tassuhoidon ohjeilla 8 kk iässä mentiin ja siitä lähtien on nukkunut täydet yöt (sitä ennen heräsi n. 3 kertaa yössä ja nukutin tissille).

Odottelen itse nyt uuden vauvan (5 kk) kanssa, että tulisi se aika, että voisi jättää yösyötöt pois. Eli heti kunhan tietää, että varmasti ei ole nälkä yöllä, ei kannata antaa enää tissiä. Mies voi hoitaa silittelyt, jos mahdollista, niin ei vauvaa ahdista äidin ja maidon tuoksu.

Muutama yö taas päästy eteenpäin :whistle:
Ei mitään itku huuto kohtauksia mut ei oo nukkunukaan hirmu hyvin,iltayöstä paremmin ja sit saatta heräillä vähän väliä.nukahtaa kyllä heti uudestaan ku annan tutin suuhun ja pidän kättä päällä.Sit aamusta 6 maissa otan viereen ja imetän,jota oon kyl miettiny et pitäskö sekin jättää ja sit vasta antaa ku herätään ihan kokonaan 7-8 maissa.Viime yönä ei tarvinnu oikeestaan edes vettä.
kyllä se oli sen yhen yön juttu ne 5h ja 3h unet.Mutta toivossa on hyvä elää et joku yö taas nukutaan paremmin.Onneks mies taas kotona vapaalla muutaman päivän ni se saa herätä yöllä laittaa tuttia ym.
Päivisin on muuten korvikkeen määrä lisääntyny huomattavasti vaikka tissiäkin syö.

Mä päätin et ainakin parilla viikolla siirrän tota vierotusta. Nyt on muutenkin ihmeen hyvin nukkunut. Välillä jopa 3h. Mun kannalta tietty huono et ne ekat unet kestää pisimpään, koska enhän mä niin aikasin nukkuu mee ku neiti! Mut pari tuntii oon nyt kerralla saanu nukuttuu.
Ja niinkuin jo alussa sanoin, tosiaan sit ku on aika, ni raaka peli, ei TISSIÄ.
Tellu: huomaako teijän pojasta päivisin et se on valvonu yöt? onko jotenkin väsyneempi?

hansupirre: välillä huomaa jos on ollu tosi huono yö.
meillä kävi eilen nukkuu 9 jälkeen ja mutaman kerran mies anto tutin suuhun 3 mennessä,nukahti heti siihen sit.sit 3 eteenpäin alko ährääminen ja heräili useemmin mut nukkukin,sit 5 eteenpäin huutoa eikä millään saanu unesta kiinni vaikka mitä kokeiltiin sit vaille 7 annoin tissiä ja heti nukahti.oli siinä aamusta edelleen tosi väsyny et ei todellakaan jaksanu herätä kokonaan.Sit se ois nukkunu varmaan 10 mut herätettiin 9.Normaalisti pojat herää samoihin aikoihin siinä 7.30-8 eli hyvä aika,kerhojakin ajatellen.
Pähkäilin siinä aamusta et mikä nyt ois hyvä ja päätettiin et ruvetaan antaa sillon 5-6 pullosta sille maitoo jonka voimalla se nukkuu vielä tunnin pari.
Tämä tuntuu parhaalta ratkasulta meidän perheen rytmiin ja niin tehdään.
Yötissi kumminkin jäi pois eli mun mielestä hyvin tää alkaa menee vaikka tottakai heräilyjä on yössä.
Hansupirre hieno homma et päätit myös mikä teille sopii parhaiten ja teet niin! :heart:
Hei kirjotellaanhan tänne aina kuulumisia kuinka menee!! :wave:

Yhteistyössä