Yöt levottomia, tyttö 6kk.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja susa74
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

susa74

Uusi jäsen
19.07.2005
16
0
1
Olisiko kellään antaa vinkkejä miten saisin 6kk ikäisen tyttöni nukkumaan yöllä. Hän nukahtaa itsekseen omaan sänkyyn. Hän heräilee 5-10 kertaa yössä, tutille rauhoittuu. Olen sinnikkäästä yrittänyt rauhoittaa tytön omaan sänkyyn, mutta viimeöinä olen ottanut aamuyöstä viereen ja nukkuu siinä ehkä hiukan paremmin. Aamupuolella imetän. Hän nukkui täydet yöt 5kk:n ikäiseksi asti ja yhtäkkiä yöt muuttuivat levottomiksi. Lääkärissä oon käyttänyt ja mitään sairautta ei pitäisi olla. Taitaa liittyä ikään ja temperamenttiin, mutta jos jollakin olisi vinkkejä... Tutilta en viitsisi vielä vieroittaa. Muut lapset on meillä nukkuneet täydet yöt jo 3-4kk:n iästä asti.

Saattapa tulla hampaita ja siksi yöt levottomia tai sitten on tuo sellaistakin aikaa kuitenkin, että tulee nuo päivän aktiviteetit ja liikkeelle lähdöt ym uniin...

Luultavasti ihan ohimenevää. Nukuta vieressä, jos vauva nukkuu siinä paremmin ja itsekin saat paremmin nukuttua.. Näin minä teen..

=)

Vinkkiä ei ole oikein antaa, muuta kuin että voisithan kokeilla vesipullon kanssa antaa pienet huikat yöllä, kun tuskin nälkäänsä syö useasti.. Meillä kaksi aikaisempaa lasta rupesi nukkumaan yönsä kokonaan, kun tarjosin yöllä vettä..

=)

Meillä myös 6kk ikäinen vauva nukkuu tosi huonosti. Hänellä se ei kyllä taida johtua edes iästä, koska meillä yöt ovat olleet levottomia syntymästä asti. Vauva ei ole nukkunut vielä koskaan kokonaista yötä. Vähintään kolme kertaa heräillään yössä. Eli neuvoja ei valitettavasti ole antaa, mutta itse luotan siihen, että aika auttaa ja vielä joskus meilläkin nukutaan. :)

Meillä kanssa herättiin monta kertaa yössä ja itki joka kerta. Olin jo muutaman kuukauden herännyt useasti kun sitten meillä oli neuvolalääkäri ja se katsoi korvat. Olivat tuli punaiset, lääkekuuri. Meillä yöitkut loppuivat siihen, päivisin ei ollut mitään iloisena ja nauravana koko päivä aina meni.
Kannattaa käydä näyttämässä, minä kanssa luulin että korvatulehdus kun on niin lapsi on myös päivällä kiukkuinen mutta ei näköjään pidä paikkaansa.

Yhteistyössä