yösyöttö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nallukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nallukka

Vieras
kuuluuko jo yösyötön loppua... kun lapsi 11kk vanha. ja allergioiden vuoksi ruokalista on tällainen:
aamupuuro hirssiä, luumusosetta
neocate maito 150ml
lounas bataatti ja hirvenlihaa keittolautasen kokoinen
neocate maito 150ml
banaani tai leipää välipalana
neocate maito 150ml
hirssipuuro

näin syö ja heräilee syömään yöllä vielä n. 2kertaa maitoa. onko tuossa päivän ruoassa niin paljon ruokaa jotta jaksaisi yön nukkua vai herääkö nälän takia syömään? vai onko vain tapa??

Minä uskon, että tuon ikäisellä voi olla vielä nälkäkin yöllä, riippumatta siitä kuinka paljon syö päivän aikana ja iltapalaksi. Minulla yli 1v ja edelleen imetän öisin ja nälkäisenä imee ainakin muutaman kerran.

Minä antaisin vielä varsinaisen päivällisen eli toisen kerran esim. bataattia + ruokajuoma. Toki onhan se helposti opittu tapakin, mutta ei tuossa määrässä kauheasti ole tuon ikäiselle.

joo no koitetaan jaksaa syötellä vielä öisin. tän allergian kans vaan on ihan pää sekaisin, kun ei itedä oikein mistään mitään. lisää ruoka lajeja vaan kokeilemaan

Meillä menee melkein 11 kk aamupuuro, lounaaksi purkki sosetta, välipalaksi hedelmää, päivälliseksi purkki sosetta ja iltapuuro sekä ennen nukkumaan menoa maitoa. Yöllä syö kerran maitoa.

Minulle sanottiin neuvolasta näin, kun poika oli 11kk:
aamu ja iltapuurot sekä 2 lämmintä ateriaa. Noiden lisäksi annan päärynäsosetta välipalana. Meillä on kanssa tosi allerginen lapsi ja hän syö vain bataatti-naudanliha sosetta ruoaksi. Puurot on riisipuuroa ja seassa päärynää. Ja nämä samat menee joka päivä. Ei vaihtelua. Ensikuussa taas aika sairaalaan.
Imetän lisäksi, olen tiukalla dieetillä itse.
Yösyötöt lopetin unikoulun avulla kuukaisi sitten.

meillä noihin aikoihin loppui yö syöttö kun en jaksanut enää sitä yöheräämistä,kun se oli pojalle selvästi tapa.pari imua ja taas painui simmut kiinni
poju söi tuollut ja vieläkin (nykyään 1½vuotta);
aamupuuro
iso purkki pilttiä
iso purkki hedelmäsosetta tai jugurttia
iso purkki pilttiä
iltapuuro
*monesti "oikeaa" ruokaa tarjotaan mutta piltti-koon perusteella helppo arvioida määrä

Tyttö 11kk lopetti juuri viimeisetkin yösyönnit ja päivällä meillä syödään:

- aamulla iso lautasellinen (varmaan 3,5-4dl) puuroa ja jotain hedelmiä, esim tänään 5-6 viinirypälettä ja päälle maito (100-150ml).
- lounaaksi tänään oli 2 pikku palasta leipää, 1 tomaatti lohkoina, n.3-4dl kana-kasvissosetta, puolikas iso banaani ja maito 60ml
- välipala unien jälkeen oli 2 pikku palaa leipää, 1 keskikok. omena, puoli aikuisten purkkia viiliä eli onko se sit 100g ja pari viinirypälettä
- päivällisellä 200g purkki kaupan ruokaa, puoli tomaattia, 5-6 kurkkuviipaletta, 125g purkki Muksun marjajogurttia ja maito 150ml
- iltapalalla puuroa taas jättilautanen ja 100g marjasosetta, 50ml maitoa

Kun lisäsin ja lisäsin päivällä ruokaa niin johan jäi yösyömiset pois! Tosin tyttö oppi 2 vk sitten kävelemään, joten energiaakin kuluu aivan hullusti päivän aikana ja ruokahalu sen mukainen... Mutta ymmärrän kyllä että allergioiden kanssa on vakea saada lisättyä ruokamäärää aivan hullusti :( Toivotan onnea ja tsemppiä ruokavalion laajentamiseen ja jaksamista!!!

Yhteistyössä