Yösyötöt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yösyöjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yösyöjä

Vieras
imetän kohta 6kk poikaani ja ongelmana on herääminen öisin kun siirrän pojan omaan sänkyyn. Imetän sylissä pitäen tai omassa sängyssä ja poika herää kun lasken takaisin omaan sänkyyn. Miten muut onnistutte tässä? AInoastaan kun poika on hyvin sikeässä unessa uni jatkuu laskiessani hänet omaan sänkyyn. vauvan vieressä nukkumistakin on kokeiltu mutta ei toimi; en saa itse nukuttua ollenkaan.
oisko kellään toimivia vinkkejä?

Kokeilepa kääräistä vauva johonkin lakanaan niin, että lämpö säilyy sylistä sänkyyn. En siis tarkoita tiukkaa kapaloa. Meillä tämä auttoi jossakin vaiheessa.

Auttaisiko unipussi tähän ongelmaan? Laita lapsi jo illalla unipussiin. Lämpötila ei muutu, kun nostat rinnalle ja siitä takaisin sänkyyn. Unipusseja saa tosi monen vahvuisia kesä- ja talvikäyttöön, viluisemmalle ja lämminverisemmälle vauvalle. (;

Miten nukutat pojan uudelleen jos se herää? Nimittäin siihen joudut keksimään keinoa, sitten kun yösyötöt jätät kokonaan pois. Minä imetin tosi pitkään ja viimeiseksi oli vaikeinta saada aamuyön syöttö pois, kun se oli niin hyvä nukutuskeino. Pakko todeta ettei ne heräilyt kyllä yösyötön lopettamiseen loppuneet.

Alkuperäinen kirjoittaja ei nuku:
Siis eihän poika voi syödä jos nukkuu? Minä herättelen samanikäistä heti, jos nukahtaa, että malttaa oikeasti syödäkin rinnalla.

Ei kai syökään kun nukkuu, mutta tottakai voi syödessään nukahtaa. En pidä sitä edes ongelmana, nukutin siten lapseni 1,5v asti iltaisin ja sitten oppi helposti nukahtamaan ilmankin. Yölläkin vain heti tissi suuhun kun heräsi, on herätty monesti, mutta koskaan ei olla valvottu kuin muutama minuutti tällä keinolla. Samoin nukutus kuin leikkiä vain kun rinnalle nukahti.

Ap:lle suosittelisin kanssa unipussia. Itse imetin makuullani ja lapsi ei herännyt kun siitä varovasti nostin sänkyynsä... sittemmin kyllä sivuvaunuun ja vieressäkin nukkui usein.

Pitääkin jatkaa, tuli eilen vähän kiire lopettaa. Niin, kyllähän tuon ikäinen jo saattaa säikähtää sitä, jos herää eri paikassa kuin oli nukahtanut. Siksi ei ole kovin kestävä ratkaisu yrittää siirrellä nukkuvaa lasta. Tiedän, ettei ap tätä kysynyt, mutta kerronpa silti.

Meillä vauva aikoinaan saattoi havahtua siirtoon, mutta jatkoi silti unia. Kun lopetin tissitainnutukset 7 kk:n iässä, se vaati yhden päivän kriisin. Puoli tuntia, pieni hinta, että sen jälkeen vauvan saattoi laskea sänkyyn hereillä, se käänsi kylkeä ja alkoi nukkua. Mietin silloin, että tämaänhän olisi voinut opettaa jo vähän aikaisemmin, sen verran rasittavaa tissille nukuttaminen oli. Eikä se isältä onnistunut :)

Yhteistyössä