Yölliset raivokohtaukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ti Red
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Ti Red

Vieras
Mikä avuksi yöllisissä/ aamuisissa raivokohtauksissa? Onko muiden taaperoilla sellaisia? Meidän poju (1v. 4kk) on heräillyt yöllä tai varhain aamulla huutamaan aivan raivona. Häneen ei saa koskea, ei huoli tuttia, ei kuule eikä näe, vaan ainoastaan huutaa ja karjuu. En tiedä onko poika hereillä vai nukkuuko hän. Mikä avuksi?

Eipä taida muu autta kuin syliin ottaminen ja rauhottelu. Mulla 1.8v poika ja huutaa raivoitkua aina silloin kun tulee hampaita...tai ainakin viimeksi kun pukkas 3 isoa hammasta kerralla,ei auttanut kanssa tutit ym. Kyllä noihin huutoihin yleensä aina joku syy löytyy. =)

Mä kyselin jokin aika sitten yöllisistä itkuista ja mua neuvottiin Googlettamaan yölliset kauhukohtaukset. Meille "oireet" ei sopinu, mutta sun kuvaus vois sopiakin. Käypä katsomassa, jos ois apua. :heart:

Meillä ihan samanlaisia kohtauksia. Poika nyt 1,5v. Tosin poskihampaita alkoi tulla samoihin aikoihin, joten ainakin jotain vaikutusta niilläkin lienee. Tosin näitä raivareita on tullut muutama väsyneenä päivälläkin,....joten kaipa se jotain esiuhmaa pukkaa.

Meillä ei ole auttanut muu kuin aika, eli ollaan lähettyvillä ja koitetaan itse pysyä rauhallisena kun toinen huutaa niin että meinaa oksentaa :/

Jos yrittää koskea/ottaa syliin tms vain pahentaa kohtausta. Huutoa on kestänyt 5-15min ja sitten loppuu kun seinään ja alkaa itse kysellä tuttia ja tulee mielellään syliin hetkeksi. Joskus tosin huudon on saanut loppumaan kun on tehnyt jotain yllättäävää ja erikoista.

Ei muuta kun tsemppiä ja hermoja! Nyt ei ole "kohtauksia" taas tullut ja hampaatkin on puhjenneet kunnolla läpi joten jäämme odottelemaan mitäseuraavaksi :kieh:

luulisin et laps nukkuu. ota sängystä ja istu itse alas. pidä sylissä kunnes rauhoittuu. voi mennä tovi... ei saa herättää

katso toi kauhukohtaukset. sieltä apua :)

toivottavasti helppaa pian

Meillä oli kans esikoisella kauhukohtauksia. Silmät toljotti ympyränä, riehui, kiemurteli lattialla ja karjui. Ei saanut mitään kontaktia, kesti n 15 min, jonka jälkeen katse terästäytyi, katto minua kuin kysyen mitä siinä teet keskellä yötä. Käytiin pissalla ja lapsi jatkoi unia. Luimme sitten jostain vinkin, että lapsi kannattaa herättää hetkeä ennen oletettua kohtausta. Meillä ne tuli ennen puoltayötä, joten silittelimme ja juttelimme lapselle klo 11 jälkeen, niin että havahtui, avasi silmänsä ja käänsi kylkeä. Niin sitten kohtaukset harvenivat (aina emme ehtineet ensin) ja jonkun ajan kuluttua loppuivat kokonaan.

Meillä oli aivan samanlaisia raivareita öisin, syli eikä tutti eikä mikään muukaan auttanut, kulmahampaat tulivat kaikki kerralla. Nyt on hampaat tulleet ja kohtaukset poissa. Meidän pojalla kohtaukset meni parhaite ohi kun antoi olla rauhassa eli ei koittanut millään lailla lohdutella, ja luulenpa että nukkui aina tuolloin, ainakin jotenkin puoliksi

Esikoisella oli samankaltaisia kohtauksia. Heräsi kesken yöunen ja alkoi itkeä raivokkaasti. Ei halunnut syliin. Tuntui siltä,että halusi nukkua, mutta ei nukahtanut. Pahimmillaan istuin kaksi tuntia vieressä, silittelin ja odottelin nukahtamista. Tyttö kyllä rauhoittui, kun istuin sängyn vieressä.

!!!! Ihanaa,mahtavaa mikä aloitus! Meidän poika tulee pian 1v, ja noita kohtauksia on ollut jo pari kuukautta, juuri noita kuvatunlaisia. Yleensä ensimmäinen vähän ennen puoltayötä, toinen (ei aina) joskus 02-04 aikoihin. Kysyin tästä joku aika sitten Mitäs nyt -puolella ja Vauvojen puolella (sinnehän me vielä kuulutaan reilu viikko =) ) ja sain diagnoosiksi että pojan täytyy olla autistinen...että ei ole normaalia. Että voitte uskoa että tuntuu mukavalta lukea tämänlainen aloitus täältä...

Yhteistyössä