Yöllinen sormien särky

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sari

Vieras
Mulla särkenyt vasemman käden sormien niveliä nyt parin kuukauden ajan joka yö. Särky loppuu aamulla oikeastaan heti kun olen herännyt. Myös kylkiluut särkevät ajoittan.
Mulla todettu lievä selkärankareuma vajaa pari vuotta sitten, sain lääkityksen joka auttoin muutaman kuukauden jälkeen. Tällä hetkellä en syö lääkkeitä. Täytin just 40v ja mietin, voisko nivelrikko vaivata jo tässä iässä?

Saako udella, millasia oireita tosta selkärankareumasta on ollut?

Helle voi btw tehä et sormet turpoo ja kipuilee, varsinkin jos teet paljon käsilläs töitä. Itellä pakottaa välillä aamusta niveliä ja on voimattomuutta, kömpelyyttä, tänäkin aamuna tippu kahvipurkki lattialle.

Alkuperäinen kirjoittaja IhanPihallaSONE:
Saako udella, millasia oireita tosta selkärankareumasta on ollut?

Helle voi btw tehä et sormet turpoo ja kipuilee, varsinkin jos teet paljon käsilläs töitä. Itellä pakottaa välillä aamusta niveliä ja on voimattomuutta, kömpelyyttä, tänäkin aamuna tippu kahvipurkki lattialle.

Mulla rupes selkä särkemään oisin aivan kamalasti, en pystynyt kääntämään kylkeä ja aamuisin oli aivan jäykkä. Särkyä ja jäykkyyttä kesti aamuisin monta tuntia. Meni aluks vauvan nostelun piikkiin, mutta sit pääsin magneettikuviin ja verikokeisiin, jossa sit todettiin se reuma.