Yöllä alkava niin kova päänsärky, että siihen herää. Mitä tää on? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"väsynyt"

Vieras
Pitkään meni niin, että kun aamulla heräsin, päätä jyskytti todella kovaa mutta kipu meni ohitse muutamassa minuutissa ylösnousemisesta. Mutta viimeyönä mä en enää pystynyt nukkumaan siltä kivulta. Heräsin vähän väliä jyskyttävään päänsärkyyn, kipu oli todella repivää. Aivan kuin maailman kauheimmassa krapulassa (jota mulla ei ole, kun en käytä alkoholia kuin pari kertaa vuodessa nykyään).

Olen usein herännyt siihen, että puren hampaita yhteen todella voimakkaasti tai jotenkin vedän olkapäitä kohti niskaa. Viimeyönä päänsärkyä helpotti jos käännyin selin makuulle, kylkiasento pahensi tilannetta.

Voiko tää olla jotain burnout-oireilua vai mitä? Päivisinkin on sellaista jatkuvasti jomottavaa päänsärkyä tuossa otsan kohdalla, ohimoilla, mutta se on lievää, taustalla olevaa. Mulla on myös välillä rytmihäiriöitä, jatkuvaa pahoinvointia, korvissa humisee -siis verenpaineet ilmeisesti koholla? Ja työpaikalla niin raskas ilmapiiri, että mua ahdistaa mennä sinne. Päällä myös yt-neuvottelut, siis taloudellinen pärjääminen on vaakalaudalla.

Mua siis nyt eniten huolestuttaa tuo järkyttävä pääkipu öisin, joka ei anna mun enää edes nukkua. Kenelläkään muulla kokemusta asiasta? Mistä johtui? Miten burnout oireilee, onko tää sitä?

Sulla on stressiä, niskat jumissa ja puret hampaitasi yöllä yhteen.
Hammaslääkärillä kun käyt, nii mainitse tosta purennasta ja pyydä hammaskiskot. Luultavasti joudut ne itse kustantamaan, mutta auttaa tohon purentaan=päänsärkyyn.
Sitten koitat saada niskasi kuntoon ja vähentää stressiä. Käy lenkillä, yritä rentoutua, älä tuo työasioita kotiin.

Ja jos kovasti huolettaa, nii varaa aika lääkärille. Hän sulkee pois kaikki vakavammat syyt päänsärylle.

Mut migreenikipu ei mene ohitse kun nousee ylös tai vaihtaa asentoa. Olen kärsinyt myös migreenistä, joten tiedän ettei tämä ole samaa.
Stressin vähentäminen ei oikein onnistu, kun työoloja ei pysty muuttamaan.. pitäisi varmaan vaihtaa työpaikkaa, kun vaan löytäisi jotain muuta.

Mä yhteen aikaan heräsin aina kovaan pääkipuun, ja se loppui tai vaimeni paljon kun nousi ylös. Mulla on tuota hampaiden puremista yhteen, ja paha niska-hartiavaiva. Ja helevetin paha stressikin aika ajoittain. Luulenpa että se on noiden kaikkien summa, ja loppuu jahka saat itses rennoksi jotenkin. Kokeile relaksanttia, yömyssyä tjn.

[QUOTE="Sirkkeli";29107979]Mä yhteen aikaan heräsin aina kovaan pääkipuun, ja se loppui tai vaimeni paljon kun nousi ylös. Mulla on tuota hampaiden puremista yhteen, ja paha niska-hartiavaiva. Ja helevetin paha stressikin aika ajoittain. Luulenpa että se on noiden kaikkien summa, ja loppuu jahka saat itses rennoksi jotenkin. Kokeile relaksanttia, yömyssyä tjn.[/QUOTE]

Näin mäkin vähän ajattelin, mutta hyvä että saan vahvistusta asialle.
Pitäisi keksiä jotain, joka helpottaa, sillä tää nyt on mennyt vaan pahemmaksi koko ajan. Alkoi joskus reilu puoli vuotta sitten, ja nyt ollaan sitten tässä pisteessä että en pysty nukkumaan.

Mulle tekee myös niska-hartiajumi tuota, yöllä herää siihen hirvittävään päänsärkyyn ja tuntuu monesti myös olkapääkipuna tai puutumisena. Samoin migreeni myös tekee yöpäänsärkyä. Kummankaan vaivan aiheuttamaan päänsärkyyn tosin ei mulla ylösnouseminen auta yhtään. Jäägeeli ja särkylääke auttaa sen verran, että pystyy ylipäänsä alkaa uudelleen nukkumaan

No niin. Päänsärky tekee jo nyt tuloaan. Mulla on kaapissa lihasrelaksantteja, muistaakseni Dolania, uskallanko ottaa sitä? Auttaako se, ettei tätä tulevaakin yötä tarttis valvoa päänsäryssä? Vai otanko vaan buranaa?

Käy nyt kuitenkin lääkärissäkin. Saat oikeat lääkkeet ja ehkä tarvitset purukiskon. Oksennatko? Yksi kasvaimen merkki on aamulla tai herätessä oleva päänsärky, joka aiheuttaa oksentelua. Luultavampaa on tuosta puremiseta johtuva jumitus.

En oksentele, pahoinvointia kyllä on, mutta sekin esiintyy oikeastaan vaan töissä tai työmatkalla. Epäilen siis sen olevan jotenkin psyykkistä.
Menen kyllä ensi viikolla lääkäriin, jos alkaa näyttää siltä että jokainen yö on yhtä kamala kuin viimeyö.

Otin nyt sen Dolanin, saa nähdä mitä tapahtuu.
Mä oon tosi arka syömään mitää muita lääkkeitä kuin Buranaa/Parasetamolia, enkä ikinä ole mitään sen vahvempia käyttänyt. Nämäkin on olleet avaamattomassa pakkauksessa, kun sinnittelin selkäkrampin ylitse pelkän buranan voimin. Toivottavasti tästä ei mene pääkoppa ihan sekaisin :(

Ap, en halua pelotella, mutta aamupäänsäryt ja pahoinvointi kuuluu ottaa vakavasti, koska ovat aivokasvainten tärkeimmät oireet!!! Mene välittömästi lääkäriin ja kerro todella tarkkaan oireistasi.

Yhteistyössä