Tästä oli just jossain ulkomailla (englannissa tai usassa) tehty tutkimus, että naisilla lisääntyy rintasyöpä, jos nukkuvat liian valoisassa. Tällä oli jotain tekemistä sen kanssa, että elimistön hormonit erittyvät yö-päivä-rytmin mukaan ja yöllä siis pitää olla pimeä. Jos nukkuu liian valoisassa, niin kroppa ei tiedä onko yö vai päivä ja hormonitoiminta sekoaa just sen verran, että pitkässä juoksussa siitä voi kehkeytyä jopa syöpä.
Tässä jutussa lekuri itse selitti, että pitää lapsillaan noin 5 watin yövaloa ja sen ei pitäisi olla pahasta, mutta nää tavallisimmat 7 watin lamput jo on.
Itse olen todennut parhaaksi tavaksi, että pidän lastenhuoneen oven raollaan kun ovat menossa nukkumaan, jolloin käytävästä tulee valoa lastenhuoneeseen ja käytävän valo sammutetaan sitten kun aikuiset menevät nukkumaan. Meillä katuvalot valaisevat sen verran, että vaikka verhot ovatkin kiinni, niin sisälle tulee sen verran valoa, ettei ole ihan pilkkopimeä. Jos lapsi herää yöllä, niin näkee kuitenkin vielä tulla äitin ja isin viereen nukkumaan.